Nachtbrakende 'baby', help!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Elicious

Nachtbrakende 'baby', help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 13:57

Help!!!

Ons 9 maanden oude zoontje is een lief mannetje, erg aanhankelijk en is overdag graag in mijn buurt.
Echter wat er snachts met dit kleine heertje aan de hand is kan ik maar niet ontdekken.
Krijssend wordt hij wakker en met geen mogelijkheid is hij te troosten.
Ik begin structuur te zien in de tijden waarop hij wakker wordt, maar wat ik daar mee kan?

Ik kan zijn nachtbraken bijna niet meer volhouden en lig voor de derde keer in negen maanden ziek in bed.
Ook op mn werk kom ik in de knoei door deze extreme nachten van soms 3 / 4 uur slaap.

Ik hoor van babys welke vanaf week 1 doorslapen. Wat een luxe!

Heeft iemand tips voor me welke ik nog kan proberen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:01

Ik zou het niet weten. Wil je alleen sterkte wensen. Komt me zeer bekend voor en ik weet hoe dodelijk vermoeiend het is.

Onze sliep pas met 2 jaar door.

NIEUWE RAMBO STABLE HEAVY MAAT 6.9 TE KOOP. MEER INFO VIA PB.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:14

Is hij meteen weer rustig als je hem bij je neemt en aan de borst legt?
Krijst hij meteen als hij wakker wordt?

Ik weet dat iemand hier op Bokt met haar dochter zelfs slaaponderzoeken heeft gehad omdat ze steeds krijsend wakker werd. Leken een soort nachtmerries ofzo. Volgens mij was het Benangelique maar weet het niet meer zeker.

Mijn dochter sliep ook nooit door maar werd niet krijsend wakker. Ze werd gewoon wakker, wilde drinken en sliep weer verder. Eerst meerdere keren per nacht, later 1 keer. En dat heeft jaren geduurd. Volgens mij sliep ze pas een nacht door toen ze een jaar of 3 was.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:15

Je geeft zelf aan dat hij overdag graag in je buurt is. Wat doet hij wanneer jij hem op bed legt en beneden of in een andere ruimte je ding gaat doen?
Is hij dan stil of vraagt hij dan ook je aandacht?
Als hij in de box ligt, kan hij zich alleen vermaken of vraagt hij je aandacht?
Als dat zo is zou ik op die momenten structuur beginnen aan te brengen. Laat hem maar even zijn gang gaan, hij mag wel iets huilen. Natuurlijk niet helemaal over de rooie gaan maar huilen mag best. Zorg dat er niet teveel speelgoed in de box of bed ligt, te veel maakt onrustig.
Vaak zul je zien wanneer hij overdag wat vaker alleen kan zijn, hij 's nachts beter kan slapen. Helaas is dit niet in 2 weken opgelost en zul je de nieuwe methode wat langer aan moeten houden.
Wanneer bovenstaande niet speelt, misschien kun je z'n bedje anders zetten, kijken naar de gordijnen te donker te licht?
Zou hij, voor jullie nachtrust 1x per week kunnen logeren bij opa/oma/ tante/vriendin? Geeft jullie weer even de energie om het allemaal op te brengen.
Wat heeft het consultatieburo voor tips?
Ik wil jullie veel succes en sterkte wensen met het oplossen van dit probleem

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:15

Is het geen nightterror of nachtangst? Verder geen advies want onze draak, inmiddels 3 jaar, slaapt ook nog steeds niet door.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:17

Daarom ligt onze 1,5 jarige vaak bij ons in bed. En nog wordt ze gerust 5x per nacht wakker, maar dat is zo opgelost met een speen gelukkig. Slaap is heilig. Laten huilen doe ik nooit. Imo huilen die kleintjes met een reden.

Waar slaapt hij? Is het honger? Zou hem iig lekker bij je nemen als je dat niet al doet. Krijgt hij nog voedingen 's nachts en helpt dat dan?
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 26-04-17 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bigone

Re: Nachtbrakende 'baby', help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:19

Doet hij dit vanaf het begin en hoe gingen jullie daar mee om, wat deed, doe je precies.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:31

En nog een andere mogelijkheid: tanden/kiezen die doorkomen .

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:32

Rond 9 maanden was het bij ons bij de jongste op zijn hevigst. Heb er toen zelfs ziek van thuis gezeten. Ze zat toen in een periode van continu opvolgend ziek zijn. Het weer is er nu ook niet echt naar om lekker fit te zijn.

Sterkte verder, het kan best pittig zijn. Onze jongste is nu 13 maanden en slaapt nog niet door. Maar ik maak het mezelf wel zo gemakkelijk mogelijk. Samen slapen (begint tegenwoordig wel altijd in haar eigen bed), bij wakker worden aanleggen en zo nog zoveel mogelijk slaap pakken.
Probeer je kindje ook eens uit logeren te doen, zodat je zelf kunt bijslapen. Ik snap dat je dan een drempel bij moet en bij de eerste durfde ik dat pas aan vanaf een jaar oud.

Onze oudste werd vanaf het begin standaard 1 of 2 x wakker 's nachts en toen ze 16 maanden was, sliep ze van de een op andere dag door.

<3 2014 <3
<3 2016 <3

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:34

Wat lastig zeg! Hier een spookje van bijna 8 maanden dat s nachts altijd goed sliep, maar sinds 1,5 week niet meer. Hij krijst niet, maar wordt wel een keer of 5 huilend wakker voor z'n speen. Ik weet dus hoe je je voelt.
Het schijnt dat baby's vanaf 9 maanden echt gaan dromen. Misschien kan hij daar niet zo goed mee omgaan? Het is ook de tijd van verlatingsangst, misschien vindt hij dat lastig? Het kan helpen om iets dat naar jou ruikt in z'n bedje te leggen.
Overigens ben ik wel zon moeder die haar baby op een gegeven moment laat huilen, desnoods een uur. Hij leert snel, want de dag erna duurt t huiltje 10 minuten en daarna nog geen 2 tellen. Constant uit je slaap worden gehaald is echt killing...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:37

Je kunt eens proberen om het bedje op een andere plaats of andere kamer te zetten. Aardstralen ed kunnen veel invloed hebben. Ik zou hem zeker niet bij je in bed nemen want dat hebben ze zo in de gaten en wordt het een spelletje. En overdag zoveel mogelijk wakker houden, zodat hij s'nachts wil slapen. Veel structuur in tijden aanbrengen van wakker , slapen en eten.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:40

Suzanne F. schreef:
Is hij meteen weer rustig als je hem bij je neemt en aan de borst legt?
Krijst hij meteen als hij wakker wordt?

Ik weet dat iemand hier op Bokt met haar dochter zelfs slaaponderzoeken heeft gehad omdat ze steeds krijsend wakker werd. Leken een soort nachtmerries ofzo. Volgens mij was het Benangelique maar weet het niet meer zeker.

Mijn dochter sliep ook nooit door maar werd niet krijsend wakker. Ze werd gewoon wakker, wilde drinken en sliep weer verder. Eerst meerdere keren per nacht, later 1 keer. En dat heeft jaren geduurd. Volgens mij sliep ze pas een nacht door toen ze een jaar of 3 was.

Klopt, dat was ik. Er werd gedacht aan night terror, maar haar gekrijs in de nacht bleek voort te komen uit koemelk allergie.

Lieve ts, ga niet rommelen met laten huilen etc, maar volg je gevoel. Wat denk jij dat er is? Angst, pijn, verdriet?

...

Delphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:45

Hoe slaapt hij als hij bij je ligt?

Hier werd onze jongste ook vaak wakker. Als ze bij mij in bed lag sliep ze wel gewoon goed. Ik legde haar dus iedere dag in haar eigen bed en vanaf dat ze huilend wakker werd, sliep ze bij ons in bed verder. Een hoop mensen waren voorstander van deze manier en een hoop tegenstander. Sommige waren bang dat ze jááááren bij ons in bed zou willen slapen, maar uiteindelijk na een jaar ging het vanzelf over en sliep ze gewoon door in haar eigen bed.
Nu is ze 6 en soms komt ze bij ons liggen. Dan wordt ze soms midden in de nacht zuchtend wakker en meld dan dat ze naar haar eigen bed gaat en gaat dan ook echt zelf :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:46

Onze dochter begon iets later ermee, maar uren en uren heb ik snachts met haar wakker gezeten. Zij tevreden spelend en mama met lucifers tussen de ogen ;)
Ik heb dat 2 weken gedaan en toen zijn we samen gaan slapen en dat was hier de oplossing. We doen het nu (juli wordt ze 2 nog steeds) en ze wordt nu nog zelden wakker. Voor ons was het DE oplossing

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:22

Hoe pak je het aan TS? Neem je je zoon bij je of laat je hem in zijn eigen bed liggen? Wat zie je in zijn ogen s je komt, angst, pijn, opluchting dat je er bent?

Mijn zoon heeft tot zijn 4e bij ons geslapen. Hij had dat nodig. Hij begon de nacht in zijn eigen bed, en halverwege de nacht kroop hij bij ons. Nu is hij 5 en slaapt hij altijd in zijn eigen bedje. Zijn zus heeft ons 's nachts veel minder nodig gehad. Ze mocht wel, maar ze slaapt prima in haar eigen bedje.

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:34

Het kan inderdaad nachtangst zijn. Houd even bij hoe laat het gebeurt. Waarschijnlijk, als hij op hetzelfde tijdstip altijd gaat slapen, om dezelfde tijd s nachts. Zet dan de wekker iets van tevoren en maak hem even kort wakker.
Nachtangst is een reactie van het lichaam voordat het in diepe slaap komt; het lichaam schiet dan in stress modus. Dit kan je voor zijn.
Onze oudste zoon heeft dit jaren gehad. Het was ineens over toen wij hem wakker maakten om te laten plassen. Later zag ik op de BBC een programma over slaapstoornissen en hadden ze het hierover.
Onze zoon was ook niet te kalmeren en niet aanspreekbaar. Waarschijnlijk hebben wij destijds het patroon per ongeluk doorbroken toen hij zindelijk werd.

Hij is nu overigens 15 en niet meer uit bed te krijgen :)

Sterkte, want ik weet hoe rot het is....

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:11

Hoe gaat het nu TS? Iets gehad aan de tips die er gegeven zijn?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:18

ik weet dat mijn nicht haar dochter tot 1.5j bij in bed en tot 2,5j op de kamer gehad heeft. Anders was het eenmaal ze wakker werd krijsen. "Kind en Gezin" had eerst aangeraden om haar te laten huilen, maar het kind kreeg er bijna een toeval van, zelfs ik die niks met kinderen heeft kon dat niet aanhoren. Nadien was lange tijd nodig om het kind terug te kalmeren.
Dus zelf vroeg in bed is dan een kleine opoffering tov slapelozenachten, denk ik dan. En ik moet toegeven het is vervelend, want toen ik ging oppassen moest ik ook om 19.30 "mee gaan slapen" :+ om daarna rond 21.30 volledig verdwaasd naar huis te gaan. Maar de hele tijd naar een krijsend baby/peuter te luisteren...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:59

Ik ga meestal ook tegelijk met de kinderen mee naar boven. Eerst blijf ik even wachten tot ze beide slapen. Ga daarna in mijn eigen bed liggen met de iPad en Netflix. Daarna lekker vroeg mijn ogen dicht, heerlijk! Manlief kruipt of tegelijk met mij in bed en soms blijft hij nog even beneden tv kijken.

'What if I fall?'

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:01

Paardenfan25 schreef:
Het kan inderdaad nachtangst zijn. Houd even bij hoe laat het gebeurt. Waarschijnlijk, als hij op hetzelfde tijdstip altijd gaat slapen, om dezelfde tijd s nachts. Zet dan de wekker iets van tevoren en maak hem even kort wakker.
Nachtangst is een reactie van het lichaam voordat het in diepe slaap komt; het lichaam schiet dan in stress modus. Dit kan je voor zijn.
Onze oudste zoon heeft dit jaren gehad. Het was ineens over toen wij hem wakker maakten om te laten plassen. Later zag ik op de BBC een programma over slaapstoornissen en hadden ze het hierover.
Onze zoon was ook niet te kalmeren en niet aanspreekbaar. Waarschijnlijk hebben wij destijds het patroon per ongeluk doorbroken toen hij zindelijk werd.

Hij is nu overigens 15 en niet meer uit bed te krijgen :)

Sterkte, want ik weet hoe rot het is....

Dat kan heel goed. Ik ben dus ook nooit zo voor door laten huilen. Dat kan - als er wat anders aan de hand is - traumatisch zijn.
Mijn dochter was ook altijd lastig met naar bed brengen, sliep moeilijk in en werd vaak wakker s nachts.
We hebben haar dan ook vaak op de bank bij ons in de huiskamer in slaap laten vallen en daarna naar bed gebracht.
Onze dochter heeft bleekslaapstoornissen te hebben. Later bleek dit ook verband te houden met ADHD.
Toen ze een jaar of 6 a 7 was begon ik met melatonine. Dat hielp wel iets.
Later, toen ze het onder woorden kon brengen, bleek dat ze ook altijd last had van "enge" dromen.
Vanaf haar 12e zo ongeveer (met schimmen zien en voelen, stemmen horen) dat we op onderzoek uit gingen. Bleek last te hebben van slaapparalyse, een vrij onschuldig fenomeen dat optreedt tussen waken en slapen in. Stress schijnt een factor te zijn wat zou kunnen kloppen (want toen ging ze naar de middelbare school).
Nu ze eenmaal weet wat er aan de hand is, is de angst daarvoor (en voor het slapen gaan) ook verdwenen.
Vat het dus niet te licht op; soms is er een echte oorzaak voor niet willen slapen of moeilijk doorslapen.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:21

Mijn dochter huilde veel. Tot 3 jaar heeft ze bij ons in bed gelegen. Hierdoor kon ik tenminsten slapen en functioneren.

Je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Kijken hoe jij het makkelijkste door deze periode heen komt.

Bij mij was het mn 3e kind dat veel huilde en snachts slecht sliep. De eerste 2 sliepen altijd braaf in hun eigen bed.

Nu is mn dochter 7 jaar en nog schreeuwt ze af en toe snachts. Vannacht was ze weer aan het schreeuwen en helemaal bezweet. Ik heb haar even over haar bol geaaid en gezegd mama is bij je, alles is goed. En toen heeft ze rustig verder geslapen. Ze droomt gewoon af en toe heel heftig. Gelukkig is het al veel minder dan in t begin.

schoentje kerstmuts [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:29

Bah TS, ik kan me goed voorstellen hoe rot je je nu voelt. Slaap is cruciaal en echt rampzalig als je dat tekort komt.

Wij hebben ook echt een nachtbraker gehad, en uiteindelijk na 3x heen en weer lopen haalden we hem dan bij ons in bed en dan was het goed. Ondanks alle adviezen dat ze dan 'verwend' raken, maar hij kan nu gewoon nog steeds in z'n eigen bed slapen en is nu anderhalf. En hij heeft zo'n beetje tot 4/5 maanden vaker in ons bed gelegen dan in zijn eigen bed :+

Hoe slaapt je kleine overdag? Is het misschien toch nog honger?
En de temperatuur in de kamer, hoe is deze? Er word wel gezegd dat ze met 17/18 graden het lekkerst slapen, en dat hebben wij ook geprobeerd, maar zijn kamer was dus duidelijk te koud naar zijn zin en hebben we verwarmd naar 20 graden. Inmiddels de kachel wel lager maar nu heeft hij een dekentje (al kan ik dat met 9 maanden niet aanraden natuurlijk, zo'n deken van de ikea en/of kussen stelt weinig voor maar voor die kleintjes toch best zwaar) maar nu slaapt ie gewoon door... Dus misschien dat ie toch de temperatuur niet aangenaam vind?

En verder toch proberen gelijk te rusten wanneer hij ook slaapt wanneer dat kan.. Maar dat is in combinatie met werk ook wat lastig natuurlijk..

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:45

Dit lijkt me niet iets wat je simpel opgelost kan krijgen op bokt, de problemen kunnen een stuk dieper liggen dan je denkt en wat voor de een heeft gewerkt kan averechts werken voor de ander.

Ik kan je daarom van harte het boek "Solve your child's sleep problems" van Richard Ferber aanraden.
Naast dat er veel slaapproblemen in besproken worden, inclusief mogelijke oplossingen, geef het je ook een beter begrip van slaap bij kinderen en hoe je problemen in de toekomst kan voorkomen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:22

enzino schreef:
Dit lijkt me niet iets wat je simpel opgelost kan krijgen op bokt, de problemen kunnen een stuk dieper liggen dan je denkt en wat voor de een heeft gewerkt kan averechts werken voor de ander.

Ik kan je daarom van harte het boek "Solve your child's sleep problems" van Richard Ferber aanraden.
Naast dat er veel slaapproblemen in besproken worden, inclusief mogelijke oplossingen, geef het je ook een beter begrip van slaap bij kinderen en hoe je problemen in de toekomst kan voorkomen.

Nee, de moeders van bokt kunnen je niet helpen en waarschijnlijk gaat je kindje zelfs slechter slapen, maar dit boek helpt je zeker wel 8)7

'What if I fall?'

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:32

:)F joehoe hier nog een mannetje van 9 maanden die s nachts de boel op stelten zet. Hij wordt ook vaak huilend wakker. Heel onrustig in zijn slaap. Kan soms elk half uur wakker worden.

Wat hier ook niet mee helpt is dat hij al langs de meuebelranden loopt.. al 5 tandjes heeft. Zijn ontwikkeling gaat erg snel. Dat zorgt ook voor onrust .

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***