Annet_Dottie schreef:Je bent inderdaad zeker niet de enige.. Ik heb eigenlijk niemand die ik echt een vriendin noem.. Het zijn meer kennissen.
Bij mij is het probleem niet het contact leggen want dat lukt me wel, maar het vast houden niet. Ik ben een echte prater en heel open, misschien een beetje te. Heb al geprobeerd er meer aan te denken en dus niet te snel te open te zijn of te veel te praten maar dat hoort nou eenmaal ook een beetje bij mij. Plus ik ben vroeger erg gepest jaren lang ook nooit echt vriendinnetjes gehad (alleen types die je goed konden gebruiken om voor hun karretje te spannen) waardoor communicatie nooit iets is waar ik veel van geleerd heb, niet op de "juiste" manier in ieder geval.
Tips, tja ik denk dat je met dit topic al een goede stap heb gezet, anderen hun verhalen met je willen delen waar je ookal staan er geen directe tips in misschien wel iets uit kan halen, misschien via bokt contacten leggen. Er is ook een site vriendin.nl waar je letterlijk oproepjes kan doen als je vriendschappen zoekt. Heeft bij mij ook al wel eens wat opgeleverd maar niks "blijvends".
Herkenbaar, ik heb ook altijd de neiging alles maar te vertellen. Niet altijd ideaal, niet iedereen heeft dezelfde mindset natuurlijk.
En ook gepest trouwens, dus dat speelt zeker een rol. Eerst mensen proberen te peilen, kat uit de boom kijken, moeite met oogcontact..
Vind het altijd lastig om verder te bepalen waarom ik nu anders ben dan de anderen, wat ik zo anders doe waardoor ik niet 'in de groep pas'.