Ik weet niet echt wat ik nu moet doen en bokt leek me de juiste plek om hierover advies te vragen.
Ik zit al zo goed als mijn hele leven tussen de paarden, dit zit ook in de familie. Vooral mijn moeders kant. Mijn moeder is er echter mee gestopt en is nu bloemist en mijn vader doet automatisering.
Een tijdje geleden ben ik bij 2 fokkerijen terecht gekomen waar ik hielp voor een aantal dagen in de week (vrijwillig). Ik heb momenteel een bijrijdpaard en begin binnenkort aan het doorrijden van een nieuw paard.
Mijn passie ligt eigenlijk sinds dat ik 6 ben helemaal tussen de paarden, dat is ook hoe ik mijn toekomst graag zie.
Ik heb mij eigenlijk heel lang voorgenomen om een opleiding te gaan doen na mijn middelbare in de richting van paarden.
Mijn ouders zeggen echter dar hier weinig werk in te vinden is en ik er weinig mee bereik, dus heb ik kort geleden mijn intake gehad voor Juridisch medewerker niveau 4, hiervoor ben ik ook al aangenomen. (deze opleiding heb ik meer gekozen omdat verder niet veel mij aansprak en ik wetten etc. wel interessant vind.)
Toch wil ik 30 Mei graag naar de opendag in Barneveld
. (volgens mij is dicht het dichts bij voor mij, ik woon in de achterhoek dicht bij doetinchem) Het liefst wil ik paardenhouderij gaan doen en een losse 'cursus' instructie bij de KNHS.Mijn vraag aan jullie is of het verstandig is toch door te zetten om voor een paard gerichte opleiding te keizen, of het te laten zitten bij een 'normale' MBO niveau 4 opleiding. Is het realistisch om van de hobby je beroep te maken?
En ik zou graag wat willen horen over ervaringen met deze opleiding(en.)
Ik heb van alles gedaan in de paarden, en dat zonder opleiding. Probeer gewoon veel ervaring en kennis op te doen, bijv bij de fokkerij, want daar leer je meer van dan een opleiding. Daarnaast idd een normale opleiding doen, daar heb je in de verre toekomst ook veel meer aan.