Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:48

Ik vind zeker dat je nog een keer kan nadenken ja. Ik heb zelf ook in deze situatie gezeten en toch voor mijn vriendin gekozen.
Er zijn toch zat andere, waarom die ene waar jij zo'n speciale hand mee had?
en ik zeg niet dat wanneer t 20 jaar later is het niet kan



bigone schreef:
Lieshorses schreef:
Ik vind in beide gevallen of nou hij of zij het heeft uitgemaakt het eigenlijk echt niet kunnen.. Als zij het heeft uitgemaakt hoeft dat niet te betekenen dat ze niks om hem geeft want vaak is dit wel zo.
Ik snap je vriendin haar reactie ook weldegelijk, plus dat je die nacht daar zoveel last van hebt gehad heb je aan jezelf te danken.
Kijk die regel is bij mij gewoon basis van een goede vriendschap, sterker nog ik zal je zeggen, de jongens waar ik geen officiele relatie mee heb gehad maar wel smoor op ben geweest, daar blijf je ook gewoon vanaf!

Dan krijg je op een gegeven ogenblik een grote cirkel waar niemand meer met niemand mag daten want op die en die en die was iemand uit je groep smoor!!! Ben je nu helemaal betoeterd, volwassen mensen lossen dit gewoon netjes op en word je verliefd dan kun je daar weinig aan doen. Je kunt wel nagaan wat je er mee doet maar jij zou dus bvb de man van je dromen gewoon laten lopen omdat die en die vriendin aangeeft dat ze er ooit smoor op was??

Jildau

Berichten: 9413
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:51

Ik ben zelf 'die vriendin' geweest en snap haar dan ook volledig. Ik was 8 jaar samen met mijn vriend en hadden samen een koophuis toen het uit raakte. Tijdens onze relatie ging hij al regelmatig iets met mijn vriendin doen en nog geen 2 weken nadat het uit was gingen ze samen uit eten (we woonden nog samen). Toen ik m'n eigen huisje kreeg bleef zij daar ineens elk weekend en hadden ze een relatie. En echt, dat doet zoveel pijn en voelt zo zo zo rot. Ik ben inmiddels veel gelukkiger met mijn nieuwe vriend maar heb nog steeds zo'n enorme hekel aan haar en vind het zeer vervelend als ik haar tegenkom.

Dus een zeer terechte reactie van haar.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:51

Ik verbaas me wel over de reacties hier... het was toch niet meer aan met die vriendin en B toen dit gebeurde? Al een jaar uit.
En ja, tactisch is misschien anders, maar dit gebeurde nu eenmaal. Vind het wel erg overdreven van die vriendin.

'Exen van je vriendin zijn een nogo' heb ik echt nog nooit van gehoord := sinds wanneer heb je het alleenrecht op een jongen als het allang uit is :?

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:52

Jildau schreef:
Ik ben zelf 'die vriendin' geweest en snap haar dan ook volledig. Ik was 8 jaar samen met mijn vriend en hadden samen een koophuis toen het uit raakte. Tijdens onze relatie ging hij al regelmatig iets met mijn vriendin doen en nog geen 2 weken nadat het uit was gingen ze samen uit eten (we woonden nog samen). Toen ik m'n eigen huisje kreeg bleef zij daar ineens elk weekend en hadden ze een relatie. En echt, dat doet zoveel pijn en voelt zo zo zo rot. Ik ben inmiddels veel gelukkiger met mijn nieuwe vriend maar heb nog steeds zo'n enorme hekel aan haar en vind het zeer vervelend als ik haar tegenkom.

Dus een zeer terechte reactie van haar.


Ik begrijp je helemaal. Maar er zit een groot verschil tussen 2 weken en 1 jaar. En tussendoor afspreken en gewoon merken dat je iemand leuk vind.

Tieneke

Berichten: 21690
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:53

Of deze jongen het waard is of niet, daar kan niemand over oordelen, alleen ts zelf.
Dat er genoeg vissen in de zee zwemmen, is héél gemakkelijk gezegd, maar ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe ze hiermee omgaan.

Je kan je evenzeer afvragen hoe sterk de vriendschap überhaupt is.

Jildau, jouw verhaal heeft imo toch nog wat andere factoren. Niet echt vergelijkbaar met wat hier gebeurd is.

Voor sommige mensen had je dit sowieso nooit goed kunnen aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:53

Jildau schreef:
Ik ben zelf 'die vriendin' geweest en snap haar dan ook volledig. Ik was 8 jaar samen met mijn vriend en hadden samen een koophuis toen het uit raakte. Tijdens onze relatie ging hij al regelmatig iets met mijn vriendin doen en nog geen 2 weken nadat het uit was gingen ze samen uit eten (we woonden nog samen). Toen ik m'n eigen huisje kreeg bleef zij daar ineens elk weekend en hadden ze een relatie. En echt, dat doet zoveel pijn en voelt zo zo zo rot. Ik ben inmiddels veel gelukkiger met mijn nieuwe vriend maar heb nog steeds zo'n enorme hekel aan haar en vind het zeer vervelend als ik haar tegenkom.

Dus een zeer terechte reactie van haar.



Ik vind dit persoonlijk een hele andere situatie. Hier gingen je ex en je vriendin al samen met elkaar uit toen de relatie nog aan was. Dan kan ik wel bedenken dat dit al langer speelde.


De relatie was al een jaar uit.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:54

Klopt. Maar daarnaast... je hebt totaal geen invloed op anderen. Meld dat je het vervelend vindt, maar blijf er niet heel lang mee zitten. Het is je eigen probleem. Het is natuurlijk heel fijn als anderen ich in je proberen in te leven. Maar uit ervaring en na veel frustratie weet ik inmiddels ook dat vrijwel iedereen vooral aan zichzelf denkt. Let it goooooo :)ddd

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:54

Mijn mond valt echt open van de reacties hier. Je zou bijna denken dat ze een affaire is begonnen met de vriend van haar vriendin als je puur op de reacties afgaat.

Het is een jaar uit, het zijn exen. Het kan natuurlijk best dat de vriendin nog gevoelens voor hem heeft? Maar goed, ze hebben geen relatie en dus ben je in mijn ogen vrij een relatie met hem te beginnen. Misschien was het voor haar gezicht zoenen niet zo tactisch, maar sorry ik vind haar (en de reacties hier) echt aanstellerij. :=

Geniet meid, je hebt niks fout gedaan. Je vriendin vond het misschien geen leuke actie, en dat is best begrijpelijk maar verkeerd is het niet. Geniet en laat je niet gek maken.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:55

Wat een overdreven en kinderachtige reactie van je vriendin zeg :\

Ze had het notabene zelf met hem uitgemaakt, het was een jaar geleden en ze had zelf ook gedate met vrienden van hem :?
En dan zou jij voor de rest van je leven bij exen van haar weg moeten blijven :? Moet niet gekker worden.

Lekker verder daten met B denk ik zo :-)

De manier waarop het is gegaan is misschien niet helemaal netjes geweest, maar goed, daar is nu even niets meer aan te doen.

Ik vind het wel een ander verhaal als het nog aan was geweest, zie het verhaal van Jildau bijvoorbeeld, maar in dit geval? Het is al een jaar uit :?

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:56

Ik begrijp eigenlijk niet dat jouw vriendin daar zo'n punt van maakt. Het is al een jaar gedaan met haar EX. Ik zou het mss ook niet geweldig fijn vinden moest mijn beste vriendin met mijn ex gaan maar er toch geen bezwaar tegen hebben. Dan had ik maar bij mijn ex moeten blijven, niet?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:56

Ik zit met open mond sommige reacties te lezen...... sinds wanneer ben je eigenaar van je ex vriend? Geen huwelijk, samenwonend geweest, kindertjes?????
Na een jaar ben je daar toch wel overheen, je hebt het tenslotte zelf besloten dat het niet de ware is toch. Misschien ben je even pissig ( egootje?) maar toch.... je gaat niet andermans spullen verstoppen, uit het raam gooien enz.... wat een kleuter ben je dan.
Las een pauze in en spreek dan af en praat het uit. Misschien maar geen vriendinnen meer maar, gezien de reactie, ook maar beter zo. Diep zat het dan niet als je er niet over kan en wilt praten.
Stuur de brief met uitleg en excuses voor eventueel veroorzaakt verdriet, en ga verder met je leven.
Claim een ander niet, dan raak je ze gewoon kwijt. En vriendschap komt van 2 kanten, luisteren en praten!

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:57

Ik denk dat het twee kanten heeft. Als mijn beste vriendin iets met mijn ex zou krijgen, zou ik het absoluut niet leuk vinden. Bij mij is het nu twee maanden uit en ik heb het zelf uitgemaakt, maar toch zou het ergens voelen als verraad denk ik.

Echter, ik heb het zelf uitgemaakt. Voor mij was het klaar en we gaan ieder door met ons leven. Als mijn ex en beste vriendin een relatie krijgen zou dat even pijn doen en ik zou het poedersuiker vinden, maar als zij gelukkig zijn, wie ben ik dan om dat te verpesten?

TS, ik begrijp goed dat jouw vriendin boos is. Maar het is al een jaar uit en zij heeft het zelf uitgemaakt, dus waarom zou haar ex niet iets met jou mogen hebben en wel iets met een ander meisje? Daarbuiten lopen er wel genoeg mensen op deze aardbol rond, maar die 7.000.000.000 mensen op de aarde ken jij ook niet allemaal. Als jullie je zo erg aangetrokken voelen tot elkaar, is dat juist iets heel moois en dat is zonde om zomaar te laten lopen, ook al is het de ex van. :)
Ik hoop dat jullie nog een keer contact krijgen om het goed af te sluiten of opnieuw op te bouwen.
Laatst bijgewerkt door Danielleeee_ op 23-04-17 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:57

Ach, weet je?
Ik riep vroeger ook altijd dat ik nooit aan de ex van een vriendin zou komen.
Echt een no go vond ik dat.

Tot mij zelf iets soortgelijks overkwam: ik werd verliefd op de beste vriend van mijn eigen ex.
Maandenlang hebben we beiden geprobeerd het tegen te houden. We vonden het allebei gewoon simpelweg niet kunnen.
We zijn er ook echt ongelukkig over geweest dat we elkaar moesten laten schieten.
Maar... uiteindelijk, moet IK gelukkig zijn in mijn leven. Ik kan mijn leven niet laten leiden door anderen.
Dus na een lange tijd hebben we toch uitgezocht wat het kon worden samen. Onze hele omgeving had een mening over ons,onze hele vriendengroep viel erover.
Dat heeft een paar weken geduurd en toen was iedereen eroverheen. Ze zagen dat we gelukkig waren en daarmee was het goed.
Mensen wennen er vanzelf aan.

Heel banketstaaf voor je vriendin dat ze zich zo gekwetst voelt,maar jij bent uiteindelijk degene die jou leven moet leiden en je eigen keuzes moet maken... dat kan een ander niet voor je doen.
Misschien ben je deze vriendin kwijt, maar so be it. Mensen komen en gaan in je leven...
En nee, het was misschien niet de ideale manier, maar jij bent ook maar een mens.

En als laatste: de beste stuurlui staan aan wal!
De mensen die aan de zijlijn zo hard staan te roepen dat zij zoiets noooooiiittt zouden doen, zijn vast zelf allemaal heilig. (Het zij in deze situatie,het zij met andere dingen in het leven)

Jildau

Berichten: 9413
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:58

Ja ze zeggen beide dat het niet langer speelde en het er ineens spontaan was toen het uit ging tussen ons. Yeah right, wees dan eerlijk.. Sowieso had ze niet de ballen om het mij even persoonlijk te vertellen en dat maakt het nog erger.

Dan nog.. Als het een jaar later was gebeurd was het veel minder pijnlijk maar nog steeds was ik in deze situatie kwaad geworden. Ze staat straalbezopen voor haar neus z'n tong in z'n mond te drukken he? Het was anders geweest als ze dit gewoon met haar besproken had.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:59

Sjeetje wat een achterlijk gedoe van je vriendin.
De relatie is al een jaar over en dan nog kwaad zijn over dit.
Zou ik toch geen echte vriendin meer noemen zeker na dat alles wat ze je geflikt heeft.
Als het nu na een week was gebeurt dan snap ik dat ze boos is maar een jaar nee dan heb je er niets meer over te zeggen. Sowieso al niet maar dat terzijde.

Als jij een leuke tijd hebt met B lekker van genieten. Wie weet komt er wel een mooie relatie uit.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:00

Misschien ben ik dan een droogkloot maar wat maakt dat je niet mag daten met de ex van een vriendin?

Goed, hoe je het nu hebt aangepakt TS is misschien niet netjes te noemen. Je had misschien al met haar kunnen praten op een rustig en niet aangeschoten moment over het feit dat je aantrekkingskracht voelde tot die jongen, voordat je iets met hem ondernam.

Maar goed, dat is niet gebeurd en wat wel gebeurd is is van beide kanten niet netjes te noemen.
Sterker nog: ik vind de reactie van 'vriendin' zo heftig dat ik niet eens meer de behoefte zou hebben om excuses aan te bieden.
Voor haar tien anderen joejoe! :wave:

Tieneke

Berichten: 21690
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:00

Nou ja, haar tong, zijn mond.

Heeft idd meer met ego te maken dan met wat anders.

marleen_88

Berichten: 14076
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:01

Ik vind dit soort situaties altijd erg persoons afhankelijk. De een vindt het te belachelijk, terwijl de ander het probleem niet ziet.

Meid, doe wat jij denkt dat goed is. Succes

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:04

Als je vantevoren met haar had gepraat was de situatie nu (waarschijnlijk) heel anders geweest.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:05

Jildau schreef:
Ja ze zeggen beide dat het niet langer speelde en het er ineens spontaan was toen het uit ging tussen ons. Yeah right, wees dan eerlijk.. Sowieso had ze niet de ballen om het mij even persoonlijk te vertellen en dat maakt het nog erger.

Dan nog.. Als het een jaar later was gebeurd was het veel minder pijnlijk maar nog steeds was ik in deze situatie kwaad geworden. Ze staat straalbezopen voor haar neus z'n tong in z'n mond te drukken he? Het was anders geweest als ze dit gewoon met haar besproken had.


Maar waarom kwaad :? De jongen is niks meer van TS haar vriendin... het is al een jaar over. Misschien een rare vraag maar ik begrijp het oprecht niet.
Ik kan me serieus niet voorstellen dat ik het erg zou vinden als mn vriendin met mijn ex wil gaan (zou het wel dom vinden want mijn ex is echt stom :')) maar hé, als het uit is, is het uit en niet voor niks. Dan hebben we allebei ons eigen leven en met wie hij gelukkig wordt moet hij zelf weten.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:06

Je actie verdient niet de schoonheidsprijs want je had het kunnen bespreken met haar, al is dat ook geen drama en ik neem aan dat je ervan geleerd hebt.
Aan de andere kant, zij heeft het een jaar geleden al uit gemaakt, dus ze moet niet zo de drama queen uithangen. Kom op zeg. Dat ze boos weggaat, allah, maar de hele heisa die ze daarna maakte is wel een beetje onzin hoor. :')

Ik zou gewoon lekker genieten, als zij een echte vriendin is dan zou ze je ook wel iets moeten gunnen.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:07

Pfff wat een gezeur zeg, t is haat ex dus jij doet niks verkeerd...
Gewoon lekker genieten van jullie relatie en een vriendin die zo kinderachtig reageerd kan je beter maar van af zijn

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:08

Gaat het haar eigenlijk wel om B, of heb je dat zelf ingevuld?

Ik ben namelijk ook wel eens kwaad vertrokken toen de vriendin waarmee ik stapte ergens in een hoekje met een vreemde vent stond te bekken... Ik was mee omdat zij dat graag wilde, maar ze heeft me de hele avond genegeerd. Ik dus op mijn fiets gestapt, in m'n eentje diep in de nacht naar huis gefietst... Uren later appte ze. 'Waar ben je? Ik wil naar huis.'
Ik heb ook niet meer gereageerd. Dag hoor...
En deze kerel kende ik dus niet hè. Ik kan me voorstellen dat het nog vervelender is als de kerel in kwestie je ex is.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:08

Snorlex schreef:
Als je vantevoren met haar had gepraat was de situatie nu (waarschijnlijk) heel anders geweest.



Helemaal mee eens.

Kan goed zijn dat vriendin eigenlijk meer boos is op de manier waarop het gegaan is dan het feit zelf.

Tieneke

Berichten: 21690
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:09

Ik heb toendertijd ook op voorhand met mijn ex gepraat. Toen stond hij plots bij mijn moeder op de stoep dat ik hem bedrogen had en dat mijn huidige partner en ik al lang iets hadden terwijl wij nog samen waren :roll: Dit verhaal is zodanig rondgegaan dat we onze hele vriendengroep kwijt raakten. Omdat hij zich zo in zelfmedelijden wentelde, terwijl er echt eerder niets was tussen ons.

Sommige mensen teren op drama en aandacht en je leert ze pas kennen als er zich eens zoiets voordoet. Op voorhand praten is dan verloren moeite.