Allereerst bedankt voor het lezen

De laatste tijd heb ik het een en ander meegemaakt wat ik graag van mij af wil schrijven. Daarom leek het mij een goed idee om een topic te openen.
Sinds januari was ik weer single na een relatie van bijna 4 jaar. Ik ging regelmatig uit met mijn beste vriendin en haar ex, ik noem hem vanaf nu B, was er meestal ook. Hun relatie is nu bijna een jaar geleden gestrand. Ten tijde van hun relatie vond ik B altijd al een erg aantrekkelijke jongen, maar uiteraard was het haar vriend, dus een no go. Ook tijdens het uitgaan (toen het dus al uit was), was er een bepaalde aantrekkingskracht tussen ons wat ik niet zo goed kan omschrijven. Maar wederom, het was haar ex, dus ik hield me in.
De laatste keer met uitgaan had ik aardig wat gedronken. Op een gegeven moment keken B en ik elkaar aan en voor ik het doorhad waren we met elkaar aan het dansen en hebben we gezoend. Ik was best wel dronken en het was zo'n bijzonder moment dat ik alles om mij heen vergat, dus ook mijn beste vriendin. Op een gegeven moment wilde ik haar weer zoeken, bleek ze te zijn weggegaan zonder ook maar iets te zeggen. Ik had geen telefoon bij me en kon vervolgens ook mijn fiets niet vinden. Ik zou bij mijn vriendin blijven slapen, dus uiteindelijk heeft B mij met de fiets naar mijn vriendin gebracht. Daar aangebeld, maar ze deed niet open. Blijven aanbellen en uiteindelijk heeft ze mijn spullen uit het raam gegooid. Ik had toen dus gelukkig wel weer mijn telefoon terug. Daar trof ik allerlei berichten in een groepschat aan, waar ik samen met haar en nog een aantal vrienden in zat. Ze heeft me voor de ergste dingen uitgemaakt en heeft foto's van B en mij gemaakt. Ik ben toen uiteindelijk met B mee naar huis gegaan, want ik had geen fiets en kon mijn huis niet in (deur zat op slot). Ik heb daar op de logeerkamer geslapen en ben uiteindelijk de volgende dag naar huis gegaan.
Ondanks dat ik snap dat mijn vriendin heel boos was op mij, ben ik ook erg boos op haar geworden. Ze heeft mij aan mijn lot overgelaten in de club. Ze heeft mijn fiets verplaatst. Hierdoor had ik dus om half 5 's nachts geen fiets, geen telefoon en ik kon mijn huis niet in. Ik was zo'n half uur fietsen bij mijn huis vandaan. Het is dat B er was, anders had ik om half 5 's nachts alleen op straat gestaan. Ik heb 2 dagen later geprobeerd contact met haar op te nemen, maar dat wilde ze niet. Ondertussen was ik met B aan het appen en werd het contact eigenlijk steeds leuker. Uiteindelijk met hem op date gegaan en ik was verliefd... Erg onhandig, maar ik kon er niet zoveel aan doen. Sinds kort heb ik een relatie met B. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Toch knaagt het schuldgevoel nog wel wat aan mij. Ik denk niet dat we ooit nog vriendinnen kunnen zijn, zowel van haar als van mijn kant, maar ik wil het op de een of andere manier toch "goed" afsluiten, zodat ik voor de volle 100% voor mijn relatie kan gaan. Ik heb nu een brief geschreven voor haar, maar twijfel nog of ik hem zal versturen. Wat denken jullie?
Aan de ene kant voel ik mij dus nog steeds schuldig tegenover haar voor wat ik heb gedaan. Maar aan de andere kant ben ik ook erg boos op haar. Ik vind haar reactie een beetje erg overdreven en ik vind het onvolwassen dat ze er niet met mij over kan/wil praten. Het is tenslotte al bijna een jaar haar ex, ze heeft het zelf uitgemaakt en is ook een aantal keer met goede vrienden van B gegaan (wat dan dus blijkbaar wel oké is volgens haar).
Liefs, Marjo