Een ontzettend knappe man en een leuke vrouw! Allebei vrij jong, dus het gesprek was best leuk, alleen die taaltest
Ik WEET dat het verleenT was, maar vulde toch verleenD in...ieder geval 1 fout dus. Hoeveel ik nog meer fout heb krijg ik van de recruiter te horen morgen of maandag. Er zijn nog 7 kandidaten, maar ze hebben meerdere mensen nodig.Verzekeringsadviseur verzekeringsbedrijf:
+++
-Dichtbij huis
-Startersfunctie
-Doorgroeimogelijkheden
-40 uur
-Goed salaris
---
-Je moet 3 WFT toetsen maken en behalen binnen 9 maanden
WEER studeren!!! HEL! Bovendien wat als je het niet haalt? Sturen ze je dan weg? En 40 uur werken en ook nog studeren =
mijn hele weekend weg
Dan kan ik dus niet eens van mijn geld genieten.
maar goed, ik ben immers nog niet aangenomen, dus ik wacht het wel af.In ieder geval heb ik komende woensdag weer een gesprek (groepsinterview, geen idee hoe dat werkt) bij een ander bedrijf
Klantenservice telefoonbedrijf:
+++
-Dichtbij huis
-32 uur per week (eigenlijk vind ik dat wel lekkerder, want ik ben het niet gewend om echt te werken, en ineens 40 uur zal wel heftig zijn...)
-Geen stomme examens, wel 2 dagen on the job training
-Relaxt werk, een beetje gebeld worden door klanten die hun telefoonabonnement willen opzeggen

-Reiskostenvergoeding
-1 mei al beginnen!
---
-maar 7 maandjes (anderzijds zo kan ik wel een CV opbouwen) + de recruiter lijkt me heel aardig te vinden, want dit is al de tweede baan die ze me zomaar aanbiedt. Ik had 2 weken geleden gesolliciteerd bij haar voor een andere functie, zij belde me toen: baan al vervuld, maar ze had een ander baantje voor me. Daar zou ik afgelopen dinsdag een gesprek voor hebben, alleen tot 00:00 's nachts werken doe ik niet. Dus zegde ik af, ze belde me vervolgens gisteren dat ze een andere baan van 09:00 tot 17:30 voor me heeft. Ik neem dus aan dat als ik het goed doe, dat ze over 7 maanden weer iets heeft. En anders zoek ik ergens anders verder.
-GROOTSTE MINPUNT: 8,56 bruto per uur, dat gezegd hebbende: Nu heb ik NIETS. Ik weiger een uitkering aan te vragen, gelukkig heb ik lieve ouders + zorgtoeslag = ik red het prima. Alleen ik kan geen reis naar Venetië boeken, ik kan niet die dure bak aardbeien van 3,00 kopen, ik kan niet 3 keer per week uiteten gaan, ik kan niet die oorbellen van 8,00 euro bij de C&A kopen etc. Ik ben voor nu dus al blij als ik 500 euro per maand verdien, nu doe ik het immers maar met 150 euro per maand
De eerste functie is dus echt om een carriere op te bouwen, te leren en werken, en eigenlijk niets mis mee, want je moet ergens beginnen. Zonder die WFT toetsen zou het een droombaan zijn. Trouwens WFT toetsen = veel rekenen toch
Dat kan ik niet
De tweede functie is relaxt kinderwerk en gewoon wat geld verdienen + handig om te beginnen als je weinig werkervaring hebt.
Voorkeur gaat uit naar de tweede functie, anderzijds als ik word gebeld door het verzekeringsbedrijf dat ik mag beginnen zeg ik geen nee. Je moet immers pakken wat je krijgt.
*Afgewezen door Hogeschool Rotterdam trouwens, maar dat is jullie schuld. Ik moest immers van jullie geen gekke persoonlijke brieven en mails schrijven. Mijn eerste sol brieven zijn dus heel stijf, en tja de lezers wijzen me dus allemaal af. Sinds ik gewoon schrijf wat ik wil (dus ook: ik ga huilen als u me niet aanneemt!, ik heb nog geen man en kinderen NEEM ME AUB aan! etc) zijn mijn brieven enorm succesvol
Ik krijg allemaal lovende reacties van recruiters die zeggen dat ze moesten lachen. Net tijdens het gesprek trouwens ook. Dat ik de universiteit als een hel beschreef moest ze keihard om lachen.En wat betreft dat uitzendbureau, die mij volgens jullie op de zwarte lijst zou zetten? Ik heb dat meisje afgelopen vrijdag face 2 face gesproken. Was een heel leuk gesprek en ze blijft uitkijken naar baantjes die bij me passen. Ze bood me vrijdag een baan als financieel adm medewerker aan, helaas kan ik niet rekenen en dat gaf ik aan en het ging dus niet door.
Nu wachten! Ik hoor morgen of maandag meer, mochten ze me afwijzen (ze hebben 7 andere kandidaten + taaltest was dus niet foutloos), dan heb ik dus altijd nog dat gesprek woensdag. En eeeh ik heb een betere brief naar Hogeschool Rotterdam gestuurd, want ze hadden vorige week nog een vacature. En ik heb nog iets van 30 lopende sollicitaties (ik stuur 10 sollicitaties per dag), dus hopelijk komt het snel goed.p.s. Bedankt voor het lezen en hoeveel is 8,56 ongeveer netto?