De examens naderen en ik wil examentraining gaan volgen. Nu heb ik twee opties om uit te kiezen. Examentraining op de universiteit van Leiden, of examentraining volgen via Lyceo. Zit er veel verschil tussen beide, zo ja, wat voor verschil? Is er eentje beter dan de andere?
Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
Over de universiteit van Leiden hoor ik goede verhalen, maar meer dan dat weet ik ook niet. Succes met je keuze en alvast succes met je eindexamens!
Fink
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 20:22
Croo schreef:
Over de universiteit van Leiden hoor ik goede verhalen, maar meer dan dat weet ik ook niet. Succes met je keuze en alvast succes met je eindexamens!
Dankjewel!
_Lot
Geplaatst: 19-04-17 20:25
Ik heb zelf een examentraining economie gedaan bij Lyceo. Ik vond het erg goed, duidelijke uitleg waardoor ik voor de toets in mijn laatste toetsweek een mooie voldoende had (wat een wereldwonder was na twee jaar alleen maar vieren en vijven gehaald te hebben ) Over Leiden heb ik ook goede dingen gehoord, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik heb zelf examentraining gehad bij de uni van leiden en dat is goed bevallen! Nog nooit een voldoende gehad voor scheikunde in de hele bovenbouw, 7 voor mijn examen Kreeg een goed stappenplan aangereikt om alles op te kunnen lossen, goede uitleg en genoeg begeleiding voor vragen
DieL_Zor
Geplaatst: 19-04-17 20:31
Ik heb tig jaren geleden examentrainingrn in zowel scheikunde als natuurkunde gehad in Leiden en ben ontzettend blij dat ik dat gedaan heb. Was toen overigens in het jaar voor mijn examenjaar, dus heb er toen tijdens de schoolexamens ook nog profijt van gehad. Stof werd heek duidelijk door middel van stappenplannen uitgelegd. En zelfs als je niet op het juiste antwoord kon komen of het niet helemaal snapte, kon je door middel van die stappenplannen punten binnen sprokkelen.
Ik heb allebei de vakken met een dikke voldoende afgerond ipv de onvoldoende die er daarvoor stond
Ik heb ook examentraining op de universiteit Leiden gevolgd. Ik had het alleen jaren eerder moeten doen, dan had mijn gemiddelde nooit zo dramatisch laag geweest. Maar in die drie dagen is mij meer duidelijk geworden dan in zes jaar middelbare school!
Hier nog iemand die in leiden de trainingen heeft gedaan. Ben er van overtuigd dat ik zonder nooit mijn examen had gehaald!
Fortitude
Geplaatst: 20-04-17 19:51
Ik heb voor wiskunde B en natuurkunde de examentrainingen bij Leiden gedaan. Inmiddels alweer een eeuwigheid geleden, maar ik heb er ongelofelijk veel aan gehad. De andere manier van uitleggen, de stappenplannen, de rust... Nog nooit was alles zo makkelijk! Ik stak in die paar dagen meer op dan tijdens mijn hele HAVO carrière. Ik heb de boekjes die ik kreeg (uitleg & opgaven) ook nog steeds in de kast staan, voor als ik het ooit nodig mocht hebben.
Wat misschien nog wel het meest waardevol was, was dat degene die de wiskunde training gaf mij heel erg geholpen heeft met wat trucjes om wat meer grip op mijn faalangst te krijgen. Geen idee wat zijn naam was, wie het was, maar ik ben die gast nog steeds eeuwig dankbaar.
En gewoon een 7,8 voor het wiskunde examen en een 6,5 voor natuurkunde
Ik heb voor natuur- en wiskunde examentraining bij Lyceo gedaan. Dat is erg goed bevallen! Heb uiteindelijk voor allebei veel hogere cijfers gehaald dan ik ooit had verwacht. Er werd erg goed uitgelegd en er was ook ruimte voor individuele vragen. Ik vond het ook fijn dat je de stof overzichtelijk mee naar huis kreeg. Over Leiden hoor ik ook veel goeds.
Examentraining bij het luzac kan ik je ten zeerste afraden! Daar heb ik voor scheikunde examentraining gedaan en daar heb ik echt geen klap aan gehad. Havo en VWO zaten bij elkaar en dan zeiden ze Oh ja de VWO'ers moeten dat en dat ook weten maar legden het vervolgens niet uit. De hele training was slecht gestructureerd en onoverzichtelijk en we bleven erg lang bij bepaalde onderwerpen stil staan en sloegen andere onderwerpen vervolgens over.