Ik ben op dit moment bezig met de laatste maanden van de HBO opleiding bedrijfsmanagement. Vorig jaar ben ik erachter gekomen dat dit niet echt mijn ding is en één ding is dan ook zeker voor mij: ik wil in een dierenpraktijk werken.
Mijn droom is al als kind om een dierenarts te worden. Echter toen ik de keuze moest maken om door te studeren zag ik het echt niet zitten om nog 6 jaar te studeren, na mijn middelbare opleiding in België.
Ik heb dus de 4-jarige HBO opleiding gekozen in Nederland.
Afgelopen infomoment aan de UA ben ik aanwezig geweest, ik was toen vastberaden dat ik echt diergeneeskunde ging studeren. Maar nu we 2 maanden verder zijn denk ik nee.. dit gaat me niet lukken en als ik op kamers ga dan wordt ik doodongelukkig. Ik vind het al verschrikkelijk om een week op vakantie te gaan.. ja ik ben zo een apart geval
Afgelopen jaar heb ik ook gewerkt in een da praktijk en ik stond iedere keer met een glimlach op en ik vond het jammer om naar huis te gaan. Dit gevoel wil ik in mijn toekomst ook hebben!
Ik weet dus zeker dat ik in een praktijk wil werken, alles daar wekt mijn interesse.
Nu staat dus vast dat ik absoluut niet op kamers ga. Treinreis naar Antwerpen is 1.5 uur enkeltje, wat niet echt bevorderlijk is voor mijn studietijd. Tijdens het infomoment daar zeiden ze: als je er maar 99% zeker van bent dat je dit wilt doen dan moet je het NIET doen. Toen dacht ik steeds ach joh, praat niet zo. Ik wil er het liefst nu nog aan beginnen. Maar nu denk ik dus totaal anders. Ook hebben ze je erop gewezen dat wanneer je er aan begint en je haalt het niet, je zelfvertrouwen vaak diep daalt. Ik ben al een vrij onzeker type in dingen die ik kan, dus ik geloof best dat dit bij mij zal kunnen gebeuren
Nu is mijn oog gevallen op paraveterinair, deze kan ik in mijn geval bij Capabel in 55 lesweken volgen. Hierbij ga je één dag naar school en je loopt stage. In het beste geval kan ik zelfs stage lopen bij de voor mij bekende praktijk. Zou deze opleiding wel goed voor mij zijn? Of zal ik me gaan vervelen in mijn toekomstige werkleven?
Ook kan ik paraveterinair gaan volgen in Horst, dit is 4 jaar. Zou deze opleiding beter zijn?
Zijn er ook mogelijke andere opleidingen/cursussen die ik kan doen na paraveterinair?
Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen staat?
In mei staat er een voorlichting gepland bij Capabel, hier heb ik me dan ook voor ingeschreven.