camera om hond in de gaten te houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

camera om hond in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 15:13

Ik zou graag een camera in mijn keuken installeren om mijn hond in de gaten te houden terwijl we weg zijn. Nu is het probleem dat mijn wifibereik niet zo goed is, in de woonkamer en keuken heb ik met de telefoon wel wifi, op mijn ipad mini enkel in het dichtste gedeelte van de woonkamer bij de router.
Ik heb twee cameraatjes besteld, en op het ene had ik wél wifiverbinding en kon ik vanaf de telefoon kijken, maar het beeld kwam minstens 20 seconden achter en haperde enorm (maw: ik kreeg een beeld van iets, en 30 seconden later versprong die, en dan nog eens, dus geen vloeiend beeld)
dit was deze:
https://www.bol.com/nl/p/draadloze-ip-c ... 074915873/
De cleverdog had ik ook besteld, maar deze maakte nog niet eens verbinding met het internet.
https://www.bol.com/nl/p/cleverdog-smar ... 057748117/

Ik zoek dus een systeem waarmee ik vanaf de pc op mijn werk de keuken kan overzien, eventueel (ook) via de telefoon. Blijkbaar is de wifi dusdanig slecht dat dit moeilijk is, ik wil ook niet teveel geld uitgeven daar dit maar voor een uurtje of 3 per week is.
Is er een mogelijkheid dat ik mijn laptop er zet, een videogesprek aanmaak vanaf het werk en dat de laptop deze automatisch accepteert? Of kan dit niet?
Andere optie's?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:35

Cleverdog heb ik veel goeds over gehoord....
Maar lees dat deze het dus niet deed? Ben ook wel benieuwd wat wel werkt.

Misschien is een versterker wat om de wifi in je keuken te verbeteren?

Leviosa

Re: camera om hond in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:41

Wifi verbeteren?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:48

Helaas heb ik geen tip voor je maar ik wil je wel even bedanken! Ik ga de Cleverdog panorama view bestellen. Eindelijk iets gevonden waarbij ik de woonkamer en keuken kan zien :D

Heb je er een wifi repeater tussen zitten?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:53

Vraag me af hoe je de camera beelden van de Cleverdog kunt beveiligen tegen meekijken.
TS...moet de camera aangesloten zijn met snoer thuis of is het helemaal wifi, dus zonder snoertjes?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 18:03

De camera's die ik had waren volledig wifi, dus zonder snoertje. Het maakt me niet uit of het met de wifi of een snoertje werkt, alleen zou het cameratje op ongeveer 12 meter afstand van de router staan. Dus kabeltje zou, als ik die niet midden mijn huis wil leggen ongeveer 18-20 m lang moeten zijn :P

De cleverdog werkte hier inderdaad niet, zelfs vlak naast de wifi kon hij geen aansluiting maken (vol internet toonbaar op de telefoon en ipads).
Ik heb er geen versterker tussen zitten, maar ook de camera die wel verbinding maakte had geen vloeiend beeld ondanks dat hij op 3 m afstand van de wifi stond.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:10

Ik zou graag zoiets willen maar dat ik ook kan praten. Mijn hond heeft verlatingsangst en een camera waardoor ik tegen hem kan praten zou echt de uitkomst bieden.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:15

12 meter van je router vandaan heb je dus geen goede WiFi? In dezelfde ruimte? Dan zou ik eerder eens contact opnemen met je internetprovider. Toen wij net overgestapt waren van provider hadden we dit probleem ook. Ik heb toen gebeld met de provider en er was iets met een aantal kanalen waar je de router op in kan stellen en wij zaten op een overbezet kanaal. Overstappen naar een ander kanaal was heel eenvoudig en toen was het probleem opgelost, nu hebben we in heel het huis prima WiFi. Ik weet er niet genoeg van om je uit toeleggen hoe dat moet, maar daar kan de helpdesk je vast mee helpen. Lijkt me het proberen waard.
En een versterker kan ook goed helpen, maar dan zou het wel moeten werken als je naast de route gaat zitten...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:33

Voor WiFi camera's wordt maximaal 8 meter van de zender geadviseerd. Als je camera op 12 meter van de router hangt dan Zal je waarschijnlijk een WiFi versterker moeten installeren. Hier zij diverse opties voor, laat je goed informeren wat in jou situatie het beste werkt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:35

Kun je met cleverdog dus ook zelf luisteren en praten via de app?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 18:47

Sanned:
Het is niet echt dezelfde ruimte de living is 11*6 en er zit een doorgang naar de keuken op een van de lange zijdes op ong 4 m van de korte wand, de router zit in de verste hoek van die doorgang. De keuken ligt ernaast en is 6*6, de camera zou op ongeveer 3 m afstand van die doorgang staan. Het is een oud industriegebouw, dus wij dachten dat het daaraan lag.
Ik ga jouw opmerkingen in gedachten houden en daar een voor informeren, dankjewel!

MAar hoe kan het dan dat de camera's op 2 m afstand van de router ook niet werken, terwijl we daar wel goede wifi hebben op de telefoons en ipads?

Met beide camera's zou je moeten kunnen luisteren en terugpraten. op die eerste ging de terugpraatfunctie wel super, weliswaar met 30 seconden achterstand, maar dat is niet zo erg. dat het beeld achter komt zou ik ook geen ramp vinden zolang het een beetje vloeiend loopt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:50

Ik heb Doby app en camera om d paarden in de stal in de gaten te houden. Werkt top. Neemt een week op. En ik kan mee luisteren en praten tegen ze. Maar dat laatste is echt een grote schrik als j ineeens begint te praten. Camera was 45 euro

Net als de clever dog.
Ik vind het super, als ik in vergadering zit en het wordt saai, om even te kijken wat de paarden aan het doen zijn

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 18:58

hoe heb jij dan je wifi gemaakt janouk?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:59

Onze stallen staan in de tuin en maken gebruik van wifi plus powerplug vanuit huis

Mijn zoon roept dat je een wifi extender in kan pluggen in het stopcontact om meer wifi in huis te hebben

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:17

feit dat de cameratjes het naast de wifirouter waar de andere apparaten wel goede wifi hebben het niet doen, ligt dan eerder aan de cameraatjes zelf?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:53

Ja bij ons deed de WiFi het dus ook niet als ik met m'n laptop naast de router ging zitten. Hij gaf volle streepjes maar de meest simpele websites duurden minuten lang om te laden. Probleem is nu volledig opgelost.
Maar daarom denk ik dat een versterker niet gaat werken. Want als hij het al niet doet als je er naast zit heeft versterken geen nut.

Edit: dat je mobiel en tablet daar wel prima WiFi hebben is wel weer gek... Al deed mijn mobiel het toen wel beter dan m'n laptop.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:09

Kijk ook eens of je een goede aansluiting hebt. Vandaag was de Ziggo monteur hier en die gaf aan dat ze nieuwe antenne-aansluitingen maakten en bepaalde plugjes voor wifi gebruikten tegenwoordig. Dat zou het signaal ook een stuk versterken.
Wat die kanalen betreft klopt ook ze hebben een tiental a 15 tal kanalen maar als er veel mensen hun wifi op hetzelfde kanaal hebben dan vertraagt internet behoorlijk (lees wel wifi maar geen ontvangst). Ze kunnen dat zo nakijken en je mailen hoe je je kanaal aan kan passen.
Kijk ook eens naar de instellingen op je mobiel. Mogelijk heb je daar eea uit staan wat dergelijke apparaten of programma's weigert.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:14

Wij gebruiken een Nest-camera om ons huis binnen, inclusief de katten in de gaten te houden.
Werkt perfect.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:26

Is je upstream van je internet wel voldoende?
Verder zou je een power adapter (homeplug) kunnen gebruiken, en die eventueel zelfs nog bekabeld. Wij hebben de camera's altijd bekabeld aan de power adapter hangen, zowel in stal als op de hond. Zo hebben we eigenlijk altijd een stabiele verbinding, zeker op stal met een wat tragere internet (minder upstream, andere provider want is bij de overburen) is het wel prettig dat het signaal stabiel blijft.

Wij hebben camera's van de Aldi, hebben daar ook een app bij op de telefoon. Ben nu aan het werk en zie het hondje zo liggen:

Afbeelding

(Is geopereerd en heeft een shirt daarom aan).
Camera kostte rond de 45 euro (eerste was duurder als de 2de die we een jaar later kochten). Enige nadeel: ze zijn dus niet permanent te koop bij de Aldi, je moet wachten tot ze een keer in de aanbieding komen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:52

Het kan inderdaad aan de upload snelheid van je internetverbinding liggen. Als de andere apparaten het wel goed doen zou het niet aan de wifi sterkte zelf moeten liggen zou ik zeggen. Kijk je internet abbonnement even na. Als je bijvoorbeeld 20 mbit hebt, heb je waarschijnlijk maar 2 mbit up en dat is denk ik wel te weinig voor dit soort dingen.

Ik heb zelf een camera van foscam, eentje van 70 euro of zo geloof ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 08:41

Uploadsnelheid dus, ik kijk dat ook even na. Ik ken van die dingen bitter weinig, dus er gaat een wereld voor me open :D
Bekabeld is dan inderdaad misschien een beter plan, ik zoek dat ook even uit hoe ik dat kan regelen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:12

Utp kabel van 20 m. is geen probleem trouwens. Pas vanaf 90 m. gaat dit niet meer.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:52

Powerline-adapter (ook wel homeplugs) met wifi inderdaad. Zoiets is dat:
https://www.routercenter.nl/category/11 ... pters.html
Eentje zit bij je modem in het stopcontact, en eentje in een stopcontact bij je camera. De camera kan je, als je dat wil, met een netwerkkabel verbinden met de adapter.

Ik heb deze constructie geïnstalleerd en gebruikt om mijn drachtige merrie in de gaten te kunnen houden. Op de pensionstal was helemaal geen wifi of netwerk in de schuur, maar hiermee had ik haarscherp beeld.

Let op: ze moeten wel in een wandcontactdoos, niet op een verlengsnoer!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 09:56

de camera met een dergelijke kabel rechtstreeks verbinden aan de router kan niet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:05

Jazeker wel. Maar als je router in een andere ruimte zit dan je camera, is dat niet altijd handig. Iets met deuren of gaten in muren :P .