vriendinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:14

Hey,
Na mijn middelbare school ben ik deel van mijn vriendinnen 'kwijt geraakt'.. Weet iemand hoe ik aan nieuwe vriendinnen kan komen? Iemand vertelde mij laatst dat je rond je 19e daar eigenlijk te oud voor bent om nieuwe vriendinnen te maken omdat de meeste vriendinnengroepen al zijn gevormd.. Ik ga aankomend schooljaar wel op kamers in Utrecht of Amsterdam dat ligt eraan waar ik word aangenomen. Iemand tips?

Nessie

Re: vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:16

Daar zul je vanzelf weer nieuwe mensen leren kennen via je studie hoor! En anders je aansluiten bij een studie of studentenvereniging. Of een sport gaan doen. Komt vast goed!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:17

Via je studie is het redelijk makkelijk om aan vrienden te komen. Ik ben nu 23 en zit thuis zonder studie of werk dus voor mij is het een grotere uitdaging maar zelfs dan gaat het nog, oa via bokt ;)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:19

Het raare is dat ik om me heen vriendinnengroepen zie van een stuk of 15 vriendinnen...:O

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:19

19 te oud?? Ik heb mijn hele leven er vriendinnen bijgekregen en ook van sommige afscheid genomen. Van uit mijn jeugd is er echt niemand blijven hangen. Echte vriendinnen heb je vaak niet veel, die groepen van 15 zijn vaak leuke clubs van school of studie maar dat lost vaak heel snel op.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:20

Je bent nooit te oud om nieuwe vrienden te maken en al helemaal niet als je 19 bent? :? Juist je studententijd is bij uitstek de periode om vriendschappen te sluiten en mensen te leren kennen. Ga bij een studentenvereniging of studieverenging, zoek een studentenhuis met leuke mensen.

En in het algemeen: onderneem dingen, ga de deur uit, probeer eens iets nieuws, durf mensen aan te spreken. Nieuwe vrienden komen niet vanzelf aan je deur kloppen. :D

En je moét natuurlijk niet perse hele grote vriendengroepen hebben, dat komt (meestal) niet ineens aanwaaien. Wees eerst eens tevreden met een stuk of wat nieuwe contacten, dat kan zich allemaal prima uitbouwen.

Edit: ik heb even gespiekt en zie dat je in relatief korte tijd een stuk of 3 topics over een gebrek aan vrienden gepost hebt. Als je echt zoveel moeite hebt met de hele situatie is het ook geen heel raar idee om eens een psycholoog op te zoeken misschien?
Laatst bijgewerkt door Memories op 18-04-17 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:21

Beter een (paar) goede vriendinnen dan zo'n grote vriendengroep voor mij hoor :j . In de loop der jaren houd je alleen je echte vrienden over. Die grote groepen zijn vaak niet zo close.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:23

Na je 19e te oud om vrienden te maken? Geloof me TS; dat is niet waar B-) Gelukkig maar!

Op kamers gaan en lid worden van bijvoorbeeld een studentenvereniging of met huisgenoten samen dingen ondernemen is sowieso een dikke aanrader! Wat dat betreft komt het helemaal goed. Blijf dan niet op je kamer zitten, maar ga erop uit, spreek mensen aan. Met de 1 zul je meer een klik hebben dan met de ander. Don't worry, da's normaal.
Oja en via Bokt lukt het ook inderdaad! :)

15 vriendinnen zijn niet 15 vriendinnen waar je allemaal even goed mee kan. Er is een groot verschil tussen een contact en een connectie. Met de één heb je echt contact (vriendschap, elkaar vertrouwen, dingen delen) en met de ander heb je een connectie (borrels drinken, dansje doen, elkaar op school tegen komen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:24

Je bent nooit te oud om nieuwe mensen te ontmoeten!

Toen ik van stal verhuisde met mijn pony kwam ik terecht in een hele leuke groep van 6 meiden. We zijn echt onwijs goed bevriend met z'n alle en doen ook buiten onze paarden leuke dingen met elkaar. :)

Via een van die meiden ben ik ook in contact gekomen met andere meiden waar ik onlangs mee op stap ben geweest. Super gezellig!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:24

Nessie schreef:
Beter een (paar) goede vriendinnen dan zo'n grote vriendengroep voor mij hoor :j . In de loop der jaren houd je alleen je echte vrienden over. Die grote groepen zijn vaak niet zo close.

Dit inderdaad :j Vriendengroepen zijn zo groot dat het nooit in detail gaat... Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En 19 te oud? Ik denk dat ik de meeste mensen die ik nu om mij heen heb allemaal ver na mijn 19de heb leren kennen :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

@_Dominique, niet liegen dat is niet waar. je mocht mee als pitty-party.

Nee hoor, vrienden komen en gaan, je leert vanzelf nieuwe mensen kennen: nieuwe studies, nieuwe baantjes, nieuwe plekken waar je komt. als je jezelf ervoor open stelt gaat dat onwijs snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:37

Ohja via Bokt heb ik ook wel leuke mensen ontmoet TS! We hebben een whatsappgroepje met zn alle en de helft meet met elkaar wanneer het uitkomt. :') Niemand kan tegelijk, ongeacht de datumprikkers.

Behalve Celiien. Die is raar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:43

Scheelt dat ik een combi ben van vaag persoon van bokt en die rare vriendin van :j maakt me extra speciaal :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:49

Van voor mijn 19e heb ik welgeteld nog 1 vriendin over, en die woont ook nog eens in het buitenland dus die ik zie ik maar zelden. In mijn studententijd zoveel leuke mensen leren kennen en hele goede vriendschappen aan over gehouden. Het gaat niet vanzelf, je zult het wel moeten opzoeken bij een studenten-, studie- of sportvereniging.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:53

Natuurlijk kan je op je 19de nog vrienden maken TS :D zeker je studie is een ideaal moment om nieuwe mensen met dezelfde interesses te leren kennen.

Ik heb nog een leuke vriendengroep van het middelbaar, maar ook hele toffe vrienden overgehouden aan de universiteit. Ondertussen alweer enkele jaren aan het werk, en ook onder collega's zitten hele leuke mensen waarvan enkelen zeker vrienden zijn.

Een nieuwe hobby starten kan ook een goeie plek zijn om nieuwe mensen te ontmoeten. Mijn vriend en 'k zijn recent verhuisd en 'k ben kunstacademie gaan volgen hier in het dorp om zo wat nieuwe contacten op te doen. Een gezamenlijke interesse hebben helpt :j

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:03

Azmay schreef:
Via je studie is het redelijk makkelijk om aan vrienden te komen. Ik ben nu 23 en zit thuis zonder studie of werk dus voor mij is het een grotere uitdaging maar zelfs dan gaat het nog, oa via bokt ;)

Hier hetzelfde, ik ben een jaar geleden naar Aken verhuisd en heb ook niet echt vrienden. Ik ken een paar mensen, maar ik zou niet zeggen dat we bevriend zijn. Ik wou dat ik nog naar school ging, op school maak je namelijk heel makkelijk vrienden, dus maak je geen zorgen ;) (je moet er natuurlijk wel een beetje moeite voor doen)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:59

He TS, ik ken je gevoel wel. Sinds ik weg ben van de middelbare school en heel druk ben met mijn nieuwe school, ben ik veel contacten verloren. Maar het voordeel is dat als je naar een nieuwe school gaat, je vanzelf nieuwe contacten vindt waaruit vrienden kunnen ontstaan. Helemaal als je op kamers zit en doordeweek daar bent kom je een hoop nieuwe mensen tegen. En 19 te oud? Volgens mij begint het dan pas :D

Edit: en die grote vriendengroepen zie ik ook wel eens, maar onderling kraken ze elkaar helaas vaak af (de groepen die ik ken), dus of dat echte vrienden zijn?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:08

MensenWelzijn => Leven Zonder Paarden

Daar past je topic imo beter :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:33

Ts, je bent nog zo jong en je gaat nog zoveel nieuwe vriendschappen krijgen. Maak je niet druk. Mensen komen en gaan in je leven, zo gaat dat proces. Koester de vriendinnen die blijven en maak met veel plezier weer nieuwe. Leuk juist!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:40

Komt goed, TS! :D

Na de middelbare school hield ik nog maar 1 échte vriendin over, die ook aan mij dacht ipv ik alleen aan haar. Vond dat wel heftig, dat ik zo alleen overbleef. Nu heb ik een vriend, die vriend heeft vriendinnen en vrienden. Met mijn zwangerschap leer ik mensen kennen via een zwangerschapsgroep. Bij zwemmen spreek ik mensen. Het leukste vind ik de fijne vriendinnen die ik op Bokt heb leren kennen. Zoek eens een leuk HK-topic uit, misschien zit er iets voor je bij.

En de sleutel: niet te graag willen. Je aan iemand vastklampen om maar een vriendin te hebben, kan de ander op de zenuwen werken. Geef het de tijd. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:44

Nadeel van grote vriendengroepen is dat iets plannen haast onmogelijk is. Bijna nooit kan iedereen. Kun je beter losse vriendschappen hebben. Ik heb eigenlijk 95% van m'n vrienden door Bokt leren kennen, dus je krijgt vanzelf wel weer nieuwe vriendschappen hoor. Sommige vriendschappen verwateren nou eenmaal, maar je krijgt wel weer nieuwe vrienden. Mede-studenten, collega's, huisgenootjes, bokkers. Je kan ze overal vinden hoor :)