Vettige armleuning van nep-leren bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquel

Vettige armleuning van nep-leren bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 12:22

Ik heb een prachtige bank van nep-leer. Helaas voelen de armleuningen vettig aan, daar waar je meestal met je handen zit. Het voelt niet prettig en ik wil dit verhelpen. Maar niks werkt. Ben met Dasty in de weer geweest en met azijn (goed nagewreven). Toen dacht ik dat het misschien niet vettig, maar juist droog was, en heb er olie in gewreven. Maakt allemaal niks uit, het blijft plakkerig en stroef aanvoelen. Heeft iemand hier de gouden tip?

pingu

Re: Vettige armleuning van nep-leren bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:16

Dit is van de handen afkomstig, ik kreeg hierover deze tip: je kan eventueel proberen met wasbenzine erover te gaan (wasbenzine ontvet) maar altijd eerst ergens proberen op een onzichtbaar hoekje van de bank zodat je zeker weet dat de kleur er niet afgewreven wordt. Ook op de vlekken zelf eerst een klein stukje proberen, de vlekken kunnen wit uitslaan. Dit soort vlekken is blijkbaar heel moeilijk te verwijderen, veel succes ermee!
Iemand anders gaf ook ooit de tip om er talkpoeder over te strooien, in te laten trekken en hierna te verwijderen met een doek. Dit ritueel blijven herhalen tot de vlekken weg zijn.(neemt veel tijd en geduld in beslag)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:31

Wat bij kaarsvet werkt is een aantal lagen wc/keukenpapier en dan met het strijkijzer er over. Niet al te heet zetten, maar even voorzichtig proberen wat de bank kan hebben.
Stomen is ook nog een optie.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:07

Dank voor jullie suggesties. Ik ga die talkpoeder maar eerst proberen. De vlekken zijn trouwens niet zichtbaar, het is echt alleen een vettig gevoel.

Ik vind het zo raar dat Dasty en azijn niet helpen, die ontvetten ook. Dus de wasbenzine houd ik nog even achter de hand. Strijkijzer vind ik wat eng, maar wie weet ...