Equine, Leisure and sports

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Equine, Leisure and sports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 21:03

Hey!

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze opleiding volgen, en of die mensen dan ook mijn vragen hierover willen beantwoorden?

- Wat kan je uiteindelijk worden met deze opleiding? Als je het niet weet, dan een richtlijn? Ik heb werkelijk geen idee waar ik in moet denken

- Hoe zit het met de economie e.d.? Ik heb geen economie in mijn vakkenpakket met een reden :=

- Wat is je algemene indruk van deze opleiding?

- Wat zijn voorbeelden van stages die studenten hier zoal doen?

- Wat zijn de toelatingseisen?

- Wat is iets wat ik nog moet weten voor ik me inschrijf?

- Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?

Alvast bedankt!

ODonoghue

Re: Equine, Leisure and sports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 15:11

Niemand?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 08:04

.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:28

Leuk dat je geïnteresseerd bent in deze paardenopleiding! Ik ben er aan begonnen in 2012, alweer een tijd geleden dus, geen idee hoe het nu ingericht, toen zat het nog in Wageningen en er is denk ik een hoop veranderd in die tijd maar mijn (ongezouten) mening is als volgt:

- Wat kan je uiteindelijk worden met deze opleiding? Als je het niet weet, dan een richtlijn? Ik heb werkelijk geen idee waar ik in moet denken

Destijds zeiden ze dat het idee was dat je als een soort adviseur in de paardensector ging werken. In plaats van een eigen bedrijf beginnen(wat ik graag wou) ga je naar bedrijven toe om dingen te verbeteren, dit kan op een hele hoop vlakken zijn, van voerbeleid tot bedrijfskundig.
- Hoe zit het met de economie e.d.? Ik heb geen economie in mijn vakkenpakket met een reden :=
In het eerste jaar hadden we Marketing en volgens mij ook een economie in de paardensector vak. Dit begint gewoon bij het begin dus ook zonder economie in je pakket is dat prima te doen.

- Wat is je algemene indruk van deze opleiding?
Te makkelijk. Ik vond het geen hbo niveau, eerder MBO+ De opleiding werd in het Engels gegeven en er waren ook veel Duitse leerlingen maar het Engels van de docenten viel mij heel erg tegen. De algehele kennis van de docenten vond ik ook niet altijd even denderend en het idee om de eerste trein vanaf Wageningen naar Deurne in de ochtend te nemen om een paard te leren opzadelen vond ik ook een beetje sullig. Waarom niet naar de manege om de hoek?
De lessen van Inga Wolframm en de lessen anatomie vond ik dan wel weer erg leuk. (Er waren demonstraties van elke week een ander deel van het paard, dus bijvoorbeeld hart en longen die je dan te zien kreeg en ook mocht aanraken en dergelijke)

- Wat zijn voorbeelden van stages die studenten hier zoal doen?
Dat is volgens mij heel breed. Bijvoorbeeld bij Pavo of bij een fokkerij, ligt er net aan waar je interesse ligt.

- Wat zijn de toelatingseisen?
Havo, maakt niet uit met welk vakken pakket.

- Wat is iets wat ik nog moet weten voor ik me inschrijf?
Ik denk niet dat er veel werk te vinden is met deze opleiding. Je kan zelfs beter een MBO opleiding doen die duidelijk voor een vak opleid. In de paardenwereld is ervaring ook heel belangrijk.

- Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?
Ik had voor deze opleiding gekozen omdat ik graag naar het hbo wilde (alhoewel ik destijds lang getwijfeld heb over mbo) en omdat de opleiding in het engels gegeven werd sprak het internationale mij erg aan. En omdat ik heel graag iets met paarden wou doen.

Nu studeer ik diergeneeskunde aan de universiteit, iets wat ik toen eigenlijk ook al wou maar wat niet ging zonder vwo diploma.
Denk er dus goed over na!