Wat te doen als het regent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Wat te doen als het regent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 20:36

Hoi iedereen!

Ik heb een vraag voor de creatievelingen onder ons :) ik begeleid naschoolse opvang en vind het lastig om dingen te bedenken om binnen te doen als het regent, zoals vandaag. Ik kom niet heel veel verder dan: knutselen/verven/kleuren, lego bouwen, strips lezen, koekjes bakken, eieren zoeken (heb ik vandaag gedaan), film kijken en kaarsen maken. Ik snak naar nieuwe ideetjes, dus hierbij de vraag: welke activiteiten zou jij doen als het regent?

Goof

Re: Wat te doen als het regent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:38

Ouderwetse bordspellen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:41

Haiku's schrijven.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:42

Regenjas aan........laarzen aan....

En in plassen stampen!!

( en bij terugkomst warme chocomelk!!)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 20:45

Bedankt voor jullie reacties al!

Bordspellen doe ik ook inderdaad :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:46

Liedjes zingen met zijn allen, binnen verstoppertje spelen, blindemannetje spel.
Albert Heijn moestuintjes sparen en die gaan zaaien

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 20:50

Oja: op dit moment is er nog maar één jongen die ik begeleid, omdat het nog in de opstartfase is. Ik zoek dus ook wat spelletjes of andere activiteiten die ik samen met hem kan doen :) Andere activiteiten voor meerdere kinderen zijn natuurlijk ook welkom!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:19

1 kind?
Waarom dan echt serieus niet gewoon naar buiten! Met een kind is het werk dan nog echt te overzien

Zorgen dat ouders goede regenkleding meegeven en dan echt gewoon even naar buiten... Regendruppels vangen, koop een grote doorzichtige paraplu, waar het kind haast helemaal "in" kan, en ga een stuk lopen: samen een brief voor ouders maken/ of een tekening oid.. En deze dan samen gaan posten.. Hem een kaart naar zichzelf laten sturen..) samen boodschappen doen om cake te bakken oid.. Gewoon actieve dingen, maar wel even naar buiten zodat de energie er echt even uit kan.

Heb je zelf paarden?
Dan regenkleding aan het lekker mee laten helpen ( met mini kruiwagen) met uitmesten van de stal, hooi geven.... en etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:01

Om welke leeftijd gaat het?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 08:59

Punz: ja die energie moet er inderdaad echt uit! Bedankt voor je ideeën! Het lijkt trouwens alsof één kind nog niet heel veel is, maar hij is 12 en heeft een beperking, dus vandaar dat het extra moeilijk is om activiteiten te bedenken die bij hem (en zijn denkniveau) passen. Mijn creativiteit raakt dan een beetje op :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:04

Muziek maken? Beetje trommelen oid?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:11

Spelletjes spelen... weet niet wat het niveau is maar ik doe naschoolse opvang voor iets jongere kinderen en daar doen we graag een bord- of kaartspel. Beverbende, regenwormen, monopoly (kids versie).
Zelf verhalen verzinnen met Story Cubes.
Maar als hij voor fysiek iets moet doen is misschien iets van dansen of een rare 'obstakel' route door het huis beter idee ( hinkelen rond de tafel, onder stoelen door kruipen) en dan met een timer (en natuurlijk duidelijke regels en grenzen ;) )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:54

Hoe groot is de ruimte? Kunnen tafels en stoelen aan de kant? Er zijn ook voldoende fysieke spelletjes die binnen te doen zijn, om wat energie kwijt te raken. Deze bijvoorbeeld: https://activiteitenbank.scouting.nl/in ... weilhockey. Deden wij bij scouting geregeld, en was altijd dikke pret. In de activiteitenbank van scouting Nederland staan nog veel meer leuke tips.