Twijfels over huis, wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Twijfels over huis, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:10

Ik ben me zo rustig aan aan het oriënteren op een eigen huis, financiering ben ik nu mee bezig en ik ga er vanuit dat dit goed zit. Maar ik heb nog geen makelaars gecontacteerd, voordat ik de verklaring (perspectiefverklaring, zie google) heb.

Afgelopen zaterdag was het natuurlijk Open Huizen dag en de uitgelezen mogelijkheid om eens te gaan kijken. Ik had een huis gezien, die had ook open huis, dus daar naartoe geweest. Huis leek me erg leuk, moet nog wat aan gedaan worden in mijn ogen (maarja, als je ouderlijk huis altijd tiptop afgewerkt is, stel je die eisen nu eenmaal). Alleen was er één probleem, wat ik wel een dingetje vindt...

Het gaat hier om een jaren 70 rij-woning, eensgezinswoning. Voldoende ruimte voor mij alleen. Voormalig huurwoning. Degene die er nu woont heeft het heel erg mooi opgeknapt. Zo is er in de badkamer boven een toilet bij gekomen. Het hele huis bekeken, alleen zijn er een paar dingen waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.
Het eerste is een minimaal dingetje, de bovenverdieping is niet voorzien van dubbel glas. De vraag is bij vervanging of je ook meteen het kozijn moet aanpakken. Best kostbaar, want het zijn grote kozijnen.

Het tweede dingetje vind ik veel belangrijker... De wasmachine! Deze staat momenteel op zolder (bereikbaar via een vlizotrap), dat vind ik helemaal niet handig. Maar er is ook plaats voor de wasmachine beneden in de voorraadkast onder de trap. (hier zit dus ook een afvoer, evenals op zolder)

Zolder wil ik beslist niet :n Maar de voorraadkast vind ik ook wel erg praktisch en dat is die niet meer zonder wasmachine. Daarbij ben ik gewend dat je een wasmachine én droger hebt en dat deze bij elkaar staan. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Mijn opties zijn vrij gelimiteerd, of je moet de halve badkamer er weer uit slopen om daar een afvoer naartoe te leiden, vanaf een slaapkamer.

Teven is er nog ruimte voor een kleine uitbouw aan het huis, waarmee ik de vrij kleine keuken ook groter kan maken. Maar een wasmachine in de keuken vind ik ook niet 'je van het'.

Al met al een hoop twijfels, m'n vader is heel erg handig en heeft ook veel handige kennissen, net als ik. Dat is al fijn natuurlijk. Ik ben gewend om alles 'zelf' te doen (dat hebben mijn ouders altijd gedaan, wat een hoop kosten heeft bespaard), dus niet alles hoeft via een bedrijf geregeld te worden.

Dus ik bedacht, laat ik het eens op Bokt vragen. Wie weet hebben jullie geniale ideeen?

Wat betreft 'wachten op een ander huis', natuurlijk, dat kan. Ik heb alleen beperkte beslistijd nadat mijn verklaring er is (ik weet niet hoelang ik hier nog kan werken, leidinggevende wil het zo lang mogelijk rekken) en er is op dit moment maar weinig te koop, wat ik zou willen hebben. Dus ik wil me toch even wat verder verdiepen in dit huis, voordat ik het afserveer en uiteindelijk op een plek terecht kom waar ik liever niet zou willen wonen. (want de plaats waar dit huis staat, is wel een plaats waar ik best zou willen wonen)

Palmera

Re: Twijfels over huis, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:30

M.b.t wasmachine op zolder: ideaal! Met een stevige plastic mand kun je je spullen makkelijk voor je uit de trap op duwen en weer achter je aan naar beneden laten zakken.

Ik weet niet of de droger er op zoldef bijkan? Hoe dan ook, je kunt ook op zolder gelijk een waslijntje spannen en/of een droogrek neerzetten. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:32

Palmera schreef:
M.b.t wasmachine op zolder: ideaal! Met een stevige plastic mand kun je je spullen makkelijk voor je uit de trap op duwen en weer achter je aan naar beneden laten zakken.

Ik weet niet of de droger er op zoldef bijkan? Hoe dan ook, je kunt ook op zolder gelijk een waslijntje spannen en/of een droogrek neerzetten. :)

Enig idee wat een vlizotrap is? Is niet leuk in ieder geval... :n
Anders was het geen probleem geweest hoor... Dan had ik de droger er vrolijk bijgezet en een waslijn als dat past ;)

CecileDV

Re: Twijfels over huis, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:32

Is er geen mogelijkheid om een vaste trap naar zolder te maken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:34

CecileDV schreef:

Nee, daar is helaas geen ruimte voor. Ja, in een slaapkamer, maar dat zal een volgende eigenaar niet leuk vinden vermoed ik. Bovendien is de zolder zo laag (onder schuin dak), dat het niet ideaal is op een andere plek. Ik kan er in ieder geval niet rechtop staan (1.86m)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:35

Zijn er naast de locatie v.d. wasmachine nog andere zaken die je echt tegen staan? Want dan zou ik er gewoon voor gaan, daarnaast is in mijn optiek een machine op zolder/in de bijkeuken juist ideaal. Staan hier ook in de bijkeuken :)

Dubbel glas en kozijnen zijn inderdaad een dure post, helaas ontkom je daar niet aan bij een voorheen huur-woning. Is een investering, maar die krijg je er bij een eventuele verkoop in de toekomst, deels weer uit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:37

Ik denk dat je het voor jezelf redelijk onmogelijk maakt?
Of je moet een plattegrondje van het huis plaatsen ofzo?

Je wil een droger en een wasmachine bij elkaar, terwijl het eigenlijk niet past.
Je kan een uitbouw realiseren, maar daar wil je geen wasmachine.

Dan houdt t een beetje op?
Ik weet uit ervaring dat het ENORM ergerlijk wordt als je je wasmachine en (in mijn geval) koelkast niet goed kwijt kan... :+

De dubbele beglazing is te overzien, maar geen ruimte voor je spullen is echt irritant...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:40

Vriend en ik zijn zaterdag ook naar de open huizen dag geweest. We zijn 1 huis tegen gekomen waar we een 'waaaaauuuw' gevoel hadden. We zagen ons in dat huis wonen. Echter had het 1 ding niet, een mooie tuin. Met pijn hebben we het huis achter gelaten.

Ik besef me nu dat we bij een huis dat gevoel moeten hebben. Dat 'Wauw!!' gevoel. Heb jij dat bij deze? Ik kan me vergissen hoor, maar ik heb het gevoel dat je dit huis graag wilt om het huis. Nogmaals, misschien interpreteer ik dat verkeerd! Ben je nu niet opzoek naar redenen om het huis niet te doen?

Ik vind zelf dat de plek van de wasmachine gewenning is. Het liefste zou ik die natuurlijk in een aparte ruimte willen hebben, dit hebben wij altijd al gehad. Echter is het een kwestie van wennen om je wasmachine/droger in de keuken of badkamer te hebben. Persoonlijk zou ik daar niet zo over vallen.

Is er een optie om de vlizotrap vast te maken? Vrienden hebben dat gedaan, die hebben een hele mooie trap laten maken zodat ze niet elke keer dat ding naar beneden moesten trekken. Maar dat ligt wel aan je ruimte.

Wij hebben een ander huis (zonder dat wauw gevoel) laten gaan, omdat we alle kozijnen moesten vervangen. Dit was voor ons zo'n dooddoener, maar achteraf voelde het ook niet goed.

Makelaar vertelde ons dat we nu wat minder huizen op de markt kunnen verwachten, omdat veel mensen die voor 1 april op funda hebben gezet. Hij zegt dat met een maandje er weer meer huizen online komen, maar dit duurt gewoon even.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:41

Een wasmand via een vlizotrap naar boven zeulen en weer naar beneden meenemen, dat is geen aanrader. Ik vind het zulke gevaarlijke ondingen, die vlizotrappen...

Als je de ruimte en het budget hebt om een vaste trap aan te leggen is de zolder wel weer een optie. En anders zou ik die wasmachine toch in de voorraadkast zetten en kijken of je elders voorraadruimte kan realiseren. Misschien dat je grote dingen die je niet vaak of niet direct nodig hebt dan wel weer op die zolder kan zetten.

Is er voor die droger dan geen plaats in de voorraadkast? Bij ons staat ie bovenop de wasmachine en dat gaat al jaren prima.

Probeer wel om je eisen niet al te hoog te leggen. Ja, het is een koophuis en dus een behoorlijke uitgave. Maar 100% perfect bestaat bijna niet. Er is altijd wel iets op een huis aan te merken en er zal altijd wel iets geklust moeten worden. Neem je vader anders eens mee naar dat huis voor een tweede en frisse blik op dat huis.
Laatst bijgewerkt door JoT op 06-04-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:43

er bestaan ook machines die wasmachine en droger ineen zijn... daar zou ik naar kijken. en kwa plaatsing: misschien is in een bijkeuken of schuurtje ook een optie? wel opletten met hoe koud het daar s winters wordt ivm bevriezing. Anders zou ik zo'n machine in de trapkast zetten en dan de andere (bovenste) helft van de kast voor de voorraad gebruiken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:44

Als je kunt uitbouwen, overweeg dan eens een uitbouw met een vergroting van je keuken én een bijkeukentje. Heb je je wasmachineprobleem opgelost :)

En dubbel glas viel hier wel mee. Voor de hele bovenverdieping ongeveer vijfduizend euro geloof ik. Da's veel geld, maar het hoeft niet allemaal in één keer. Bovendien kun je dan wel voor onderhoudsvrije kozijnen gaan, dat scheelt de komende jaren ook elke keer een paar honderd euro aan goede verf, kwasten, enzovoorts.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:46

Cer schreef:
Ik denk dat je het voor jezelf redelijk onmogelijk maakt?
Of je moet een plattegrondje van het huis plaatsen ofzo?

Je wil een droger en een wasmachine bij elkaar, terwijl het eigenlijk niet past.
Je kan een uitbouw realiseren, maar daar wil je geen wasmachine.

Dan houdt t een beetje op?
Ik weet uit ervaring dat het ENORM ergerlijk wordt als je je wasmachine en (in mijn geval) koelkast niet goed kwijt kan... :+

De dubbele beglazing is te overzien, maar geen ruimte voor je spullen is echt irritant...

Zal vanavond even een poging doen tot een plattegrond ;)
Ik beperk mezelf inderdaad, omdat ik geen andere mogelijkheden zie. Vandaar de vraag hier. Hele leuke opties zie ik al!

Geen ruimte is inderdaad geen optie. Nu is er voldoende ruimte, maar ja, niet voor de wasmachine.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:47

RoosG schreef:
Vriend en ik zijn zaterdag ook naar de open huizen dag geweest. We zijn 1 huis tegen gekomen waar we een 'waaaaauuuw' gevoel hadden. We zagen ons in dat huis wonen. Echter had het 1 ding niet, een mooie tuin. Met pijn hebben we het huis achter gelaten.

Ik besef me nu dat we bij een huis dat gevoel moeten hebben. Dat 'Wauw!!' gevoel. Heb jij dat bij deze? Ik kan me vergissen hoor, maar ik heb het gevoel dat je dit huis graag wilt om het huis. Nogmaals, misschien interpreteer ik dat verkeerd! Ben je nu niet opzoek naar redenen om het huis niet te doen?

Ik vind zelf dat de plek van de wasmachine gewenning is. Het liefste zou ik die natuurlijk in een aparte ruimte willen hebben, dit hebben wij altijd al gehad. Echter is het een kwestie van wennen om je wasmachine/droger in de keuken of badkamer te hebben. Persoonlijk zou ik daar niet zo over vallen.

Is er een optie om de vlizotrap vast te maken? Vrienden hebben dat gedaan, die hebben een hele mooie trap laten maken zodat ze niet elke keer dat ding naar beneden moesten trekken. Maar dat ligt wel aan je ruimte.

Wij hebben een ander huis (zonder dat wauw gevoel) laten gaan, omdat we alle kozijnen moesten vervangen. Dit was voor ons zo'n dooddoener, maar achteraf voelde het ook niet goed.

Makelaar vertelde ons dat we nu wat minder huizen op de markt kunnen verwachten, omdat veel mensen die voor 1 april op funda hebben gezet. Hij zegt dat met een maandje er weer meer huizen online komen, maar dit duurt gewoon even.

Ik weet niet of je gelijk hebt, maar ik heb hetzelfde gevoel af en toe.

Wasmachine in de keuken, ik zou er over vallen en kan me voorstellen dat meer mensen dat doen. Met het oog op verkoop in de toekomst, is dat een punt van twijfel.

Dat 1 april verhaal, hoe zit dat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:48

Maar wat vind je leuke opties dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:49

JoT schreef:
Een wasmand via een vlizotrap naar boven zeulen en weer naar beneden meenemen, dat is geen aanrader. Ik vind het zulke gevaarlijke ondingen, die vlizotrappen...

Als je de ruimte en het budget hebt om een vaste trap aan te leggen is de zolder wel weer een optie. En anders zou ik die wasmachine toch in de voorraadkast zetten en kijken of je elders voorraadruimte kan realiseren. Misschien dat je grote dingen die je niet vaak of niet direct nodig hebt dan wel weer op die zolder kan zetten.

Is er voor die droger dan geen plaats in de voorraadkast? Bij ons staat ie bovenop de wasmachine en dat gaat al jaren prima.

Probeer wel om je eisen niet al te hoog te leggen. Ja, het is een koophuis en dus een behoorlijke uitgave. Maar 100% perfect bestaat bijna niet. Er is altijd wel iets op een huis aan te merken en er zal altijd wel iets geklust moeten worden. Neem je vader anders eens mee naar dat huis voor een tweede en frisse blik op dat huis.

De afdaling was inderdaad doodeng, en dat zonder wasmand :')

Voor de droger is helaas geen plaats, omdat er een trap boven zit. Anders was ik klaar, dan zet je gewoon een andere kast neer als voorraad. :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:49

bij twijfel niet doen
je bent pas voor het eerst gaan kijken, er zijn nog zoveel meer huizen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:51

pjer schreef:
er bestaan ook machines die wasmachine en droger ineen zijn... daar zou ik naar kijken. en kwa plaatsing: misschien is in een bijkeuken of schuurtje ook een optie? wel opletten met hoe koud het daar s winters wordt ivm bevriezing. Anders zou ik zo'n machine in de trapkast zetten en dan de andere (bovenste) helft van de kast voor de voorraad gebruiken.

:oo
Echt waar???? Ga ik naar kijken!!

Een schuur staat er al, geen idee of daar aansluiting/afvoer in zit. Want die staat helemaal achterop de tuin. Maar qua bijkeuken zou ik gewoon gaan voor een goed geisoleerde uitbouw :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:51

Ik vraag me trouwens wel af hoe zie die machine op de zolder hebben gekregen, het kan dus wel :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:51

Cer schreef:
Maar wat vind je leuke opties dan?

De wasmachine-droger combinatie... :oo

De trap, al is het niet realiseerbaar, ik heb daar nog niet aan gedacht.

De manier waarop je naar een huis moet kijken...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:52

Ik lees iets over een mogelijkheid tot een bijkeuken te bouwen? Kan je daarin ook geen voorraadkast opnemen zodat je de huidige voorraadkast als washok kan gebruiken? Dan heb je beide problemen ook al getackled toch?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:52

Janine1990 schreef:
CecileDV schreef:

Nee, daar is helaas geen ruimte voor. Ja, in een slaapkamer, maar dat zal een volgende eigenaar niet leuk vinden vermoed ik. Bovendien is de zolder zo laag (onder schuin dak), dat het niet ideaal is op een andere plek. Ik kan er in ieder geval niet rechtop staan (1.86m)

Kan je een plattegrond plaatsen. Een heel compacte trap zou moeten lukken. Maar dan is het nog de vraag of je alle was naar boven of beneden wil zeulen.

Let wel - je kan een Wasmachiene en droger stapelen... zo dat meschien to passen in je badkamer boven of in the voorraadkast.
Laatst bijgewerkt door FatCat op 06-04-17 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:52

Ailill schreef:
Ik vraag me trouwens wel af hoe zie die machine op de zolder hebben gekregen, het kan dus wel :P

Sterke mannen, moet lukken :P :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:53

friendly schreef:
Ik lees iets over een mogelijkheid tot een bijkeuken te bouwen? Kan je daarin ook geen voorraadkast opnemen zodat je de huidige voorraadkast als washok kan gebruiken? Dan heb je beide problemen ook al getackled toch?

Bij een was-droog combinatie wel ja :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:54

FatCat schreef:
Kan je een plattegrond plaatsen. Een heel compacte trap zou moeten lukken. Maar dan is het nog de vraag of je alle was naar boven of beneden wil zeulen.

Let wel - je kan een Wasmachiene en droger stapelen... zo dat meschien to passen in je badkamer boven of in the voorraadkast.

Ga ik vanavond proberen :)

Hele compacte trap, hoe zie je dat voor je?

In de badkamer is geen ruimte helaas...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:54

Ik weet niet hoe groot de voorraadkast is maar misschien lukt het ook wel als je de machine en droger stapelt?