Ik heb altijd het idee van als ik 80 + mag worden wil ik op reis en als ik genoeg geld heb ergens anders ter wereld sterven
er start binnenkort ook een programma over 80 en de wereld rond. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
er start binnenkort ook een programma over 80 en de wereld rond. 
Ook loopt ze nog geregeld naar de Albert Heijn, twee kilometer verderop. Terug heeft ze dan wel de taxi nodig.

ze heeft zelfs tot ver in de 80 nog op het familiebedrijf gewerkt!
)... zijn de revue al gepasseerd.
) in de dorpspolitiek en stelde haar verkiesbaar en haalde 500 stemmen
. Bij ons was dat helaas anders. Mijn oma was dementerend en is door een val overleden (had daarnaast botkanker). Van beide kanten heb ik geen opa's/oma's meer en mis dat soms best wel. Vond het vroeger altijd wel leuk om op bezoek te gaan en gezellig met ze te kletsen.
.
Jammer dat dat steeds minder wordt vanwege de dementie, het gaat nu snel bergafwaarts maar heeft gelukkig ook nog goede momenten. Ze woont nog steeds zelfstandig alhoewel we dat nu toch iets minder fijn vinden.
Ze heeft nu volgens mij wel om de week hulp in de huishouding, elke dag komt de thuiszorg haar steunkousen aandoen en ze heeft 4x per week tafeltje dekje (de andere dagen kookt ze wel nog zelf). Ze is helemaal geen klager eigenlijk! Heb er echt bewondering voor hoe ze het allemaal nog alleen doet.
. En dan met wat mazzel kun je op je 80ste nog een wereldreis maken.
Dus hij wist anders niet hoe
En hij en oma hebben altijd heel veel gereisd, vorig jaar is hij alleen naar curacao geweest, nu is hij in de VS bij kennissen en over 2 maanden gaat hij met mij naar Bonaire! Wel had hij nu iemand die hem hielp met het overstappen op Atlanta want dat was zo'n groot vliegveld, en als je oud wordt , wordt je toch wat onzekerder over de goede gate vinden volgens opa
.

Szan schreef:Wat een energieke oudjes! Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Mijn opa's en oma's hebben allemaal de 75 niet eens gehaald. Oma's hadden allebei de laatste jaren van hun leven ook veel zorg nodig, o.a. door vasculaire dementie. Opa 1 heeft zelfs de 45 jaar niet gehaald. Hij heeft zich letterlijk dood gerookt. Opa 2 kreeg op zijn 60e een hartaanval tijdens het tuinieren en is dood omgekieperd.
Of telt dat niet? Gaat dit alleen over vitale ouderen?