Wifi oplossingen voor dummies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Wifi oplossingen voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 20:51

Ik ben een grote noob met internet -O-
Nu wil ik echter buiten in de tuin WIFI hebben.. Via internet worden mij powerlines, access points etc om de oren gegooid en ik raak de weg kwijt.

De situatie:
Modem in de keuken in de meterkast.
Het wifi reikt tot aan de garage, echter wil ik graag achter de garage ook nog bereik hebben.
Afstand zal ongeveer een 40 meter zijn tussen modem en terras in de tuin.

Hoe kan ik dit oplossen?

MoOtJuHh

Re: Wifi oplossingen voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:08

Je zou een repeater kunnen proberen. Deze zend je wifi opnieuw uit (met iets verlies van snelheid). Zelf had ik een goedkope geprobeerd (plug en play) maar daar ben ik niet tevreden over.

Zelf hebben we een sterkere router gekocht en centraler in huis gezet (router is sterker dan de standaard router van de provider).

Afhankelijk van je budget kun je een wat duurdere repeater kopen of een sterkere router.

Hilary

Re: Wifi oplossingen voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:11

Wij hebben een extender die je in het stopcontact stopt. TP link extender, heet ie. Geen idee of het voor jouw doel goed is, maar voor ons werkt het prima (betere WiFi op zolder).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 09:59

Hilary schreef:
Wij hebben een extender die je in het stopcontact stopt. TP link extender, heet ie. Geen idee of het voor jouw doel goed is, maar voor ons werkt het prima (betere WiFi op zolder).

Dit ziet er wel goed uit. Het signaal hoef niet heel erg ver versterkt te worden, ik heb bereik tot in de garage en vanuit daar zal het nog een 10 meter versterkt moeten worden.