Voor mijn opleiding ergotherapie loop ik op dit moment stage in een het woonlabo in Hasselt (http://www.woonlabo.be/home) In dit huis kan men bewonderen welke mogelijkheden er zijn voor het leven met een beperking. Vele mooie mogelijkheden zijn al werkelijk geworden, maar voor personen met een auditieve beperking zijn er nog weinig faciliteiten. Mijn opdracht is om in dit huis een woonsituatie te creëren voor doven en slechthorende, waarbij zelfredzaamheid en onafhankelijkheid voor op staat.
Als ervarendeskundige weet ik al het een en andere, maar graag zou ik een beter beeld willen krijgen hoe andere hier mee omgaan en waar behoefte/vraag naar is op het gebied van wonen en vrije tijd
Indien u doof of slechthorend bent dan zou ik er dankbaar zijn als jij/u de enquête invult, doorsturen naar iemand die onder de doelgroep valt mag natuurlijk ook, want ik wil zoveel mogelijk reacties terug krijgen
Ik heb jouw enquete ingevuld. Wil er wel even bijzeggen dat ik bij bepaalde vragen - waar je met ja of nee kon antwoorden - de optie soms mistte. Daarnaast: ik ben langs één kant normaal horend en aan de andere kant vibratiedoof, dus antwoorden kunnen misschien soms een beetje raar overkomen .
De enquête is aangepast, heb ook bij de ja/nee vragen soms toegevoegd
xsiroccox
Geplaatst: 05-04-17 07:43
Er zijn verschillende website voor dove mensen, misschien kun je het daar proberen? Dovenschap, FODOK (ouders van dove kinderen) en zo zijn er nog wel meer. Je moet even je spelling checken