Ervaringen met spray tan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ervaringen met spray tan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 10:12

Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie en ben echt zo wit dat ik mij schaam om in bikini rond te lopen.

Maar ik vraag mij af of een spray tan wel nut heeft, want je gaat veel het zwembad en de zee in daarnaast spray je elke dag met zonnebrand.. Dus ik vraag mij af of spray tan goed blijft zitten in deze omstandigheden. Zo ja hoe lang heb je hier plezier van?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ervaringen met spray tan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:14

Wanneer is binnenkort? Misschien lukt het nog om een zonnebankkuurtje te doen?
Spray tan is bij mij altijd weer heel snel verdwenen (en ik vind het er vaak erg nep uit zien :o )

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:15

Ik zou het niet doen, heb het zelf vorig jaar laten doen voor een fitness shoot. Op dinsdag laten doen en had zaterdag de shoot. Het was onwijs vlekkerig geworden en oranje, heb de dagen voor de shoot als een malle lopen scrubben om het mooi egaal te krijgen. Op de dag zelf was het gelukkig mooi, daarna begon het afslijten. Hierdoor weer een week vlekkerig rondgelopen. Geen aanrader dus.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 10:19

Cayenne schreef:
Wanneer is binnenkort? Misschien lukt het nog om een zonnebankkuurtje te doen?
Spray tan is bij mij altijd weer heel snel verdwenen (en ik vind het er vaak erg nep uit zien :o )

Zonnebanken werkt niet. Dat heb ik vorig jaar geprobeerd ben 15 keer geweest de duurste van de duurste crèmes gesmeerd en nauwelijks bruiner.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:22

Ik zou het niet doen. Mijn ervaring is dat het enorm nep uitziet en dat je er vlekken door krijgt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:01

Lees er eens over op beautyblogs zoals beautygloss.nl bijvoorbeeld. Sommige studio's kunnen het heel mooi doen en dan kost het ook een flinke duit.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:18

Als je naar een goede salon gaat kan het er best mooi en natuurlijk uitkomen. Maar lang zal het niet blijven zitten, zeker niet als je verder ook gaat zwemmen/zonnen etc. Dan mag je hopen dat het een dag of 4, 5 leuk zit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:25

Spray Tan werkt wel, maar als je zweet, strakke kleding draagt of de hele dag in het zwembad/zee ligt raad ik het af :o

Ik zou gaan voor "thuis" spray van Morrocan Oil, werkt hetzelfde als Spray Tan en blijft 6 tot 8 dagen zitten, alleen kleurt het veel lichter bruin, heel subtiele natuurlijke kleuring en niet nep. daarnaast ruikt het heerlijk!
Kan je het zelf nog wat bijwerken tijdens je vakantie :)

http://www.spraytanningsuperstore.nl/moroccan-tan-instant-airbrush-spray#.WOOdNmerepo

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:45

Ik heb het vroeger ook veel gebruikt.. was volgende dag vaak oranje hahaha.

Ik heb maar geaccepteerd dat ik gewoon wit ben.

Ook niet bruin te krijgen met de zon.

Ik zou lekker op vakantie gaan zoals je bent en lekker veel insmeren met zonnebrand ;-)

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:33

Ik gebruik de zelfbruiner van L'Oréal, Sublime bronze. Geen spray tan maar wel heel fijn! Na een keer smeren zie je al verschil en helemaal niet vlekkerig als je het goed uitsmeert, en het geeft ook niet af! Na 2x smeren zie je de rest van de week redelijk bruin *\o/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 20:54

listiglistje schreef:
Spray Tan werkt wel, maar als je zweet, strakke kleding draagt of de hele dag in het zwembad/zee ligt raad ik het af :o

Ik zou gaan voor "thuis" spray van Morrocan Oil, werkt hetzelfde als Spray Tan en blijft 6 tot 8 dagen zitten, alleen kleurt het veel lichter bruin, heel subtiele natuurlijke kleuring en niet nep. daarnaast ruikt het heerlijk!

http://www.spraytanningsuperstore.nl/moroccan-tan-instant-airbrush-spray#.WOOdNmerepo

Moet je die ook nog uitsmeren of gewoon op sprayen en klaar? Met zelfbruiners in flesjes ben ik nooit zo blij mee, ben slecht in het uitsmeren en de volgende dag heb ik serieus vlekken.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:03

Spraytan kan zeker wel mooi zijn, maar het blijft inderdaad echt niet zitten als je veel in het water gaat of zweet. Het wordt natuurlijk oppervlakkig aangebracht dus het gaat er heel makkelijk af. Daarnaast is scheren enzo ook niet super bevordelijk. Ik zou het dus niet doen! Als je onder de vlekken zit schaam je je meer denk ik dan als je wat bleek bent!

En anders zou je het hier thuis kunnen proberen als je over een paar weekjes pas gaat. Aan laten brengen bij een goede salon en dan kan je zelf ervaren hoe het blijft zitten :)!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:05

Ik heb vorig jaar voor mijn vakantie een spray tan laten doen 2 keer. Was heel mooi geworden, omdat de werkende stof een chemische reactie veroorzaakt met melatonine, wordt je gewoon je eigen kleur bruin. Ik ben echt heel wit en heb blond haar, maar mensen die mij niet kenden, dachten dat ik gewoon mooi bruin was.
Op vakantie ging het er natuurlijk na een dag of 4 wel al beetje af, vooral bij bikinibandjes, maar wel heel geleidelijk zonder vlekken.
Ik vind het zelf dus echt de ideale oplossing, omdat zonnebanken voor mij een dure hobby is met bijna geen resultaat en daarnaast nou ook niet echt gezond voor je huid om dat zo intensief te moeten onderhouden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:32

Petrichor schreef:
listiglistje schreef:

Moet je die ook nog uitsmeren of gewoon op sprayen en klaar? Met zelfbruiners in flesjes ben ik nooit zo blij mee, ben slecht in het uitsmeren en de volgende dag heb ik serieus vlekken.

Dit is geen gewone drogisterij zelfbruiner, maar een hoge kwaliteit spray tan (instant), met het effect van een echte spray tan, geeft geen oranje kleur, of vlekken en blijft lang zitten.
Anders Google even gebruiken :)

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:56

listiglistje schreef:

Bedankt voor de tip, ik ga het gelijk bestellen!

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:13

Lioony schreef:
Ik heb vorig jaar voor mijn vakantie een spray tan laten doen 2 keer. Was heel mooi geworden, omdat de werkende stof een chemische reactie veroorzaakt met melatonine, wordt je gewoon je eigen kleur bruin. Ik ben echt heel wit en heb blond haar, maar mensen die mij niet kenden, dachten dat ik gewoon mooi bruin was.
Op vakantie ging het er natuurlijk na een dag of 4 wel al beetje af, vooral bij bikinibandjes, maar wel heel geleidelijk zonder vlekken.
Ik vind het zelf dus echt de ideale oplossing, omdat zonnebanken voor mij een dure hobby is met bijna geen resultaat en daarnaast nou ook niet echt gezond voor je huid om dat zo intensief te moeten onderhouden.

Serieus? Dat is een slaapstofje.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 00:27

MarianneW schreef:
Lioony schreef:

Denk dat het Melanine moet zijn :Y)

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 06:21

Ik heb het vorig jaar laten doen. Je kleurt overal hetzelfde terwijl je hoofd normaal iets lichter blijft. Ik werd er heel heftig bruin van (ik word zelf ook snel bruin en ben geen melkfles). Het slijt wel redelijk egaal weg. Het stinkt net als zelfverbruiner (maar verdwijnt na het douchen). Ik zou het zelf niet meer doen. Ik smeer wel zelf zelfbruiner op mijn benen of gewoon een panty. Maar probeer het gewoon uit kun je het zelf ervaren.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:45

Daphne__ schreef:
MarianneW schreef:

Denk dat het Melanine moet zijn :Y)

Klopt.. autocorrectie niet gezien