Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zodat het niet ten koste van mezelf gaat. Heb nu voldoende handigheid in energie voor mezelf houden en kunnen opladen. Maar dat lukt dus lleen bij voldoende momenten in de natuur en rust om me heen. Een van de redenen voor me trouwens ook om te gaan verhuizen naar een iets rustigere omgeving met minder bijgeluiden s nachts zodat ik voldoende kan bijtanken,

.
). Veel ruzie om niks met mijn ouders, zo stom je merkt pas veel later hoe onbenullig dat allemaal was. Maar op die momenten trok ik het niet meer. Tijd zat geweest dat ik jankend mn spullen in een tas gooide. Precies wat je beschrijft, echt dat ik wil vluchten gevoel, even weg van thuis, laat mij alleen. Familie zag het ook en die boden hun huis voor me aan. Heb er echter nooit gebruik van gemaakt. Ik denk dat het hebben van een alternatief voor mij heel goed was, maar dat de drempel toch te hoog was om overheen te stappen en echt een week uit huis te gaan.
. Bij mij hielp mijn toekomstplaatje/droom (een eigen paard aan huis met land). En mijn verzorgpony heeft me door veel heen gesleept haha, die was ook mijn toevluchtsoord. Als ik haar niet had gehad dan weet ik eerlijk gezegd niet wat er gebeurd zou zijn 
Even een momentje van dankbaarheid hoe het dan nu is vergeleken met toen. Ik heb mn plekje hier (huisje, maar ook mijn studie, vrienden) wel gevonden.