Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eef_Bam schreef:Als je de tweede studie begint voor je de eerste afrond betaal je idd wettelijk collegegeld. De enige vraag is of je nieuwe opleiding het accepteert dat je het eerste jaar ingeschreven gaat maar geen vakken volgt (als dat is wat je wil). Daarvoor moet je bij de opleiding zelf zijn, kan zijn dat ze hier niet van gediend zijn. Andere optie is 1 vak open laten van je eerste opleiding, eerste jaar van je nieuwe opleiding volgen en dan pas dat laatste vak van de eerste afronden. De meeste mensen die ik ken pakken het op die manier aan.
DewiRox schreef:Ik had via pb ook een goed bericht gehad. Maar ik kan mij waarschijnlijk gewoon voor mei volgend jaar inschrijven voor fysiotherapie (wel selectie), en dan in september 2018 daarmee beginnen. Op moment van inschrijven ben ik dan nog gewoon bezig met bewegingstechnologie.
miccamaaike schreef:Volgens mij moet je dan de hele tijd voor 2 studies ingeschreven staan. Dus dan zou je bw pas afronden gelijk met fysiotherapie. Vriendin van me heeft een soortgelijke constructie gedaan en nu 2 bachelors op zak (hbo en wo). Maar was dus wel de hele tijd ook bij de 2 studies ingeschreven.
Sannens schreef:DewiRox schreef:Ik had via pb ook een goed bericht gehad. Maar ik kan mij waarschijnlijk gewoon voor mei volgend jaar inschrijven voor fysiotherapie (wel selectie), en dan in september 2018 daarmee beginnen. Op moment van inschrijven ben ik dan nog gewoon bezig met bewegingstechnologie.
Ik weet niet precies wat je met dit laatste bedoelt. Maar het moment van inschrijven bepaald niet of je instellingscollegegeld of het wettelijke tarief betaald. Dus je mag je andere bachelor niet afgerond hebben op 1 september 2018 (als je dan wilt beginnen).
@miccamaaike, dit was eerst wel zo. Maar dit hebben ze veranderd. Je hoeft maar 1 jaar voor beide ingeschreven te staan.
DewiRox schreef:Sannens schreef:
Ik weet niet precies wat je met dit laatste bedoelt. Maar het moment van inschrijven bepaald niet of je instellingscollegegeld of het wettelijke tarief betaald. Dus je mag je andere bachelor niet afgerond hebben op 1 september 2018 (als je dan wilt beginnen).
@miccamaaike, dit was eerst wel zo. Maar dit hebben ze veranderd. Je hoeft maar 1 jaar voor beide ingeschreven te staan.
Ah zo, dan had ik het inderdaad verkeerd. Dus dan zou ik mij eigenlijk nu al moeten inschrijven en dan 2 jaar dubbelop het wettelijke collegegeld betalen?
_Liv schreef:Ik doe ook 2 studies en mij is altijd verteld dat ik voor allebei tegelijk ingeschreven moet blijven staan. Ik mag dus alleen mijn diploma in ontvangst nemen als ik allebei de studies heb afgerond. Eén studie heb ik al af, maar vraag ik dus nu nog niet mijn diploma aan tot ik ook klaar ben met de ander. (biomedische wetenschappen&geneeskunde)
Sannens schreef:DewiRox schreef:
Ah zo, dan had ik het inderdaad verkeerd. Dus dan zou ik mij eigenlijk nu al moeten inschrijven en dan 2 jaar dubbelop het wettelijke collegegeld betalen?
Er is in eerdere berichten al vermeld dat je nooit dubbelop betaald. De tweede studie is 'gratis' zolang je dubbel ingeschreven staat. Dus je betaalt altijd, al doe je 20 studies, maar 1x collegegeld.
Dus je zou je nu kunnen inschrijven, maar hierbij kan je dus de problemen krijgen dat je niet kan voldoen aan je BSA omdat je geen vakken van fysiotherapie kan doen. Dus mijn advies is om 1 verslag niet in te leveren of 1 toets niet te halen. En deze pas in te leveren op het moment dat je begonnen bent aan fysiotherapie. Hierdoor sta je dus dubbel ingeschreven in het jaar 2018-2019, en heb je dus op papier een jaar uitloop voor je eerste studie.
). Over 2 weken begint mijn laatste blok van dit jaar en dan zou ik dus dan moeten besluiten om een verslag inderdaad niet in te gaan leveren. Volgend jaar heb ik namelijk alleen nog mijn minor, stage en afstuderen. Maar dan zou ik dat verslag dus ook niet in mijn 4e jaar in moeten leveren, maar pas het 5e jaar. Zodat ik mij dan dat 5e jaar ook in kan schrijven bij fysiotherapie. Mocht ik mij nog bedenken dan kan ik het altijd volgend jaar nog inleveren en wel gewoon de studie in het 4e jaar afmaken natuurlijk.DewiRox schreef:Sannens schreef:
Er is in eerdere berichten al vermeld dat je nooit dubbelop betaald. De tweede studie is 'gratis' zolang je dubbel ingeschreven staat. Dus je betaalt altijd, al doe je 20 studies, maar 1x collegegeld.
Dus je zou je nu kunnen inschrijven, maar hierbij kan je dus de problemen krijgen dat je niet kan voldoen aan je BSA omdat je geen vakken van fysiotherapie kan doen. Dus mijn advies is om 1 verslag niet in te leveren of 1 toets niet te halen. En deze pas in te leveren op het moment dat je begonnen bent aan fysiotherapie. Hierdoor sta je dus dubbel ingeschreven in het jaar 2018-2019, en heb je dus op papier een jaar uitloop voor je eerste studie.
Dankje, nu wordt het duidelijk (wat dit soort dingen betreft ben ik wat minder snel van begrip). Over 2 weken begint mijn laatste blok van dit jaar en dan zou ik dus dan moeten besluiten om een verslag inderdaad niet in te gaan leveren. Volgend jaar heb ik namelijk alleen nog mijn minor, stage en afstuderen. Maar dan zou ik dat verslag dus ook niet in mijn 4e jaar in moeten leveren, maar pas het 5e jaar. Zodat ik mij dan dat 5e jaar ook in kan schrijven bij fysiotherapie. Mocht ik mij nog bedenken dan kan ik het altijd volgend jaar nog inleveren en wel gewoon de studie in het 4e jaar afmaken natuurlijk.
Ik neem aan dat ik dit wel even moet aangeven op school? Het is natuurlijk de oplossing, maar het gaat voor mezelf ook wel een beetje tegen mijn gevoel in. Ik heb altijd mijn schoolwerk goed op orde en dan zou ik nu gewoon meerdere inlevermomenten overslaan.
Het enige is dat ik fysiotherapie verkort kan doen met mijn opleiding. Maar de kans bestaat natuurlijk dat dit alleen is wanneer ik mijn diploma heb gehaald.