Schoonloeder....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 12:25

rien10 schreef:
Gaat hij er aan onderdoor als je "hem niet bijstaat"
Breekt zijn moeder zijn benen, gooit ze een emmer water over hem heen, prikt ze hem met een vork?
Flauw he, die opmerkingen van mij. Maar bedoeld om je te laten inzien wat "het bijstaan" is en waarom je het doet.

Het is idd wel eens zo heftig geweest tussen die twee dat ze hem bedreigd heeft met een mes. In haar eigen huis notabene.

Nu is ze gelukkig maar klein van stuk en hij veel en veel sterkter dan dat zij is. Dat wer weer zo'n moment dat hij contact met haar had verbroken voor een half jaar.

En ik moet eigenlijk helemaal niks natuurlijk. Ik wil hem bijstaan. Voor hem. Ik snap soms ook niet waarom hij zelf nog contact heeft met haar. Dat bespreken we met enige regelmaat. Maar hij is er blijkbaar nog niet klaar voor. Ik wel :P

git schreef:
Besef je heel goed dat jouw schoonloeder jou veel harder nodig gaat hebben als jij haar. Mochten er in de toekomst bij jullie kinderen komen, kan ik me zo voorstellen dat zij die graag zou willen zien. Wil zij haar kleinkinderen zien zal ze zich toch op zn minst respectvol naar hun moeder moeten neerzetten(sprak de ervarings deskundige) ik lig bij trouw-ma ook niet lekker, en zij bij mij inmiddels ook niet meer. Zij probeerde mijn kinderen tegen mij op te zetten enz. Mijn kinderen waren gelukkig verstandig genoeg om daar doorheen te kijken. Gevolg voor haar is dat mijn kinderen echt niet graag naar haar gaan en dus ook zelden gaan. Dit heeft ze helemaal zelf voor elkaar gebokst en daar mag ze dus nu de vruchtjes van plukken. Inmiddels heeft trouwma ingezien dat ,banketstaaf tegen mij doen, gevolgen heeft voor haar. Geen respect voor mij is ook geen respect terug.
Zij wil graag haar kleinkinderen zien, tja, daar krijgt ze mij gratis bij. Take it or leave it.


Dat weet ik ook. Daarom heb ik toen der tijd ook de opmerking gemaakt dat ik haar niet bij de trouwerij wil hebben en ik haar niet rond mijn toekomstige kinderen wil hebben.

Inmiddels loopt ze wel te zeuren wanneer we nou eens kinderen krijgen. Ik studeer nog, dus moet ze geduld hebben.

Maar ik denk dat het voor haar een stuk minder leuk uit pakt dat ze hoopt....

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:32

Zij heeft hem bedreigd met een mes? En hij doet nog steeds klusjes in huis voor haar? En jij vindt nog steeds dat je af en toe mee moet?

Lees dit nog eens een paar keer door.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 12:34

Goof schreef:
Zij heeft hem bedreigd met een mes? En hij doet nog steeds klusjes in huis voor haar? En jij vindt nog steeds dat je af en toe mee moet?

Lees dit nog eens een paar keer door.

Ja, helemaal mee eens hoor.

Het is ook belachelijk...

Daar ben ik me ook van bewust.

Ik zit niet zo in elkaar om zomaar de deur dicht te trekken.

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:38


anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:39

Wat ik vermoed is dat dit toch te maken heeft met het joods-zijn van je schoonmoeder. Joden hebbeb de vreselijkste dingen moeten meemaken en ze zijn als ras bijna uitgeroeid. Het Joodszijn wordt doorgegeven via de moeder. Dus als jouw vriend met een sjikse (niet-joodse vrouw) kinderen krijgt zijn dat geen Joden.Daarom worden nog steeds heel veel Joodse jongeren gewoonweg uitgehuwelijkt aan ras\geloofsgenoten.Sommige vrouwen besluiten dan,om maar geaccepteerd te worden door de Joodse schoonfamilie,zelf ook Joods te worden.Helpt niet altijd want je ras kan niet veranderd worden uiteraard.Maar we wonen hier nu in het vrijzinnige Nederland en ik vind jouw schoonmoeder wel harteloos naar jou toe. Sterkte ermee!

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:55

anjali schreef:
Wat ik vermoed is dat dit toch te maken heeft met het joods-zijn van je schoonmoeder. Joden hebbeb de vreselijkste dingen moeten meemaken en ze zijn als ras bijna uitgeroeid. Het Joodszijn wordt doorgegeven via de moeder. Dus als jouw vriend met een sjikse (niet-joodse vrouw) kinderen krijgt zijn dat geen Joden.Daarom worden nog steeds heel veel Joodse jongeren gewoonweg uitgehuwelijkt aan ras\geloofsgenoten.Sommige vrouwen besluiten dan,om maar geaccepteerd te worden door de Joodse schoonfamilie,zelf ook Joods te worden.Helpt niet altijd want je ras kan niet veranderd worden uiteraard.Maar we wonen hier nu in het vrijzinnige Nederland en ik vind jouw schoonmoeder wel harteloos naar jou toe. Sterkte ermee!


Nou ken ik toch wel een paar joden en wilde juist net typen dat ik dit gedrag zo níet typerend vind voor joden, wat ik ervan ken. Ik ken joden alleen als hele hartelijke mensen die werkelijk nooit een vlieg kwaad doen :n

Bovendien trouwde die moeder ook met een niet jood, praktiseert ze niks van het joodse geloof. Dan kan je joods zijn vanwege je stamboom, maar imo ben je dat dan gewoon niet.
Wat een heks, ik zou sowieso stoppen met contact van jouw kant en hierover goed met je vriend praten.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 12:57

anjali schreef:
Wat ik vermoed is dat dit toch te maken heeft met het joods-zijn van je schoonmoeder. Joden hebbeb de vreselijkste dingen moeten meemaken en ze zijn als ras bijna uitgeroeid. Het Joodszijn wordt doorgegeven via de moeder. Dus als jouw vriend met een sjikse (niet-joodse vrouw) kinderen krijgt zijn dat geen Joden.Daarom worden nog steeds heel veel Joodse jongeren gewoonweg uitgehuwelijkt aan ras\geloofsgenoten.Sommige vrouwen besluiten dan,om maar geaccepteerd te worden door de Joodse schoonfamilie,zelf ook Joods te worden.Helpt niet altijd want je ras kan niet veranderd worden uiteraard.Maar we wonen hier nu in het vrijzinnige Nederland en ik vind jouw schoonmoeder wel harteloos naar jou toe. Sterkte ermee!

Daar heeft het ook zeker mee temaken.

Terwijl mijn vriend de grooste kaaskop is die ik ken.

Hij heeft ook helemaal geen behoefte aan het joods zijn verder. Hij voeld zich niet verbonden met het geloof. O.a. Door wat zijn moeder doet en is.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:01

Als schoonloeder er zo aan gehecht was om haar Joods zijn door te geven, dan had ze meer kinderen moeten krijgen, dat spreidt het risico op ongelovigen die de lijn niet doorgeven. En haar zoon in de Joodse traditie op moeten voeden, dan had hij eerder voor een Joodse vrouw gekozen.

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:08

Ik heb ook een schoonloeder maar niet zo'n erge.
Wat mij erg heeft geholpen is dat mijn man en ik echt samenwerken.mdat hi heeft gezegd tegen haar. Ik ben met haar en zij met mij. Als je naar over haar praat of lelijk doet dan heb je ook een probleem met mij.
Daarnaast waren we ook gruwelijk consequent.

Dus als we daar kwamen en het was weer eens nationale afzeikdag en ze begon weer te azijnpissen dan ging ik naar mijn man, pakte hij zijn jas en zei weer.
Helaas lukt het je vandaag niet om normaal te doen. Jammer we gaan!
Volgende week proberen we het weer.

Zo deden we het. Geen discussie, geen gesprek en geen aandacht vooral aan geven.
Op het laatst durfde ze niet meer vervelend te doen want dan waren we direct weg. Mooie is dat mijn man onvoorwaardelijk mijn kant kiest en niet met haar in discussie gaat of aandacht geeft.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:26

Helaas van deze kant ook minder prettige ervaringen met schoonmama en schoonfamilie.

Topicstarter, ik kan je maar 1 ding adviseren. Je mag van haar echt wel een stuk respect verwachten maar dat heeft ze duidelijk niet. Het laatste wat je toe moet laten is dat je jezelf keer op keer onder laten schoffelen. Dat heb je niet verdiend. Er zijn grenzen en ik denk dat die al lang bereikt is. Ik lees dat je zelf aldoor zo beleefd mogelijk gebleven bent maar bij dit soort mensen zet dat geen zoden aan de dijk.
Overleg nog een keer duidelijk met je vriend wat je probleem is en dat je ontzettend van hem houd maar dat je voorlopig zijn moeder volledig negeert omdat je in haar ogen totaal niet deugt.
Zorg dat je een stuk zelfrespect houd. En kun je er echt niet om heen om toch heel af en toe een keer haar kant op te moeten, overleg dan van te voren met je vriend dat zodra ze jou weer afz**kt dat jullie direct weg gaan.
Daar heb je haar het meeste mee.
Dit soort situaties vreten energie en ergernis, gewoon zonde van je leven. Kies voor jezelf en laat je niet gek maken door schoonloeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:47

anjali schreef:
Wat ik vermoed is dat dit toch te maken heeft met het joods-zijn van je schoonmoeder. Joden hebbeb de vreselijkste dingen moeten meemaken en ze zijn als ras bijna uitgeroeid. Het Joodszijn wordt doorgegeven via de moeder. Dus als jouw vriend met een sjikse (niet-joodse vrouw) kinderen krijgt zijn dat geen Joden.Daarom worden nog steeds heel veel Joodse jongeren gewoonweg uitgehuwelijkt aan ras\geloofsgenoten.Sommige vrouwen besluiten dan,om maar geaccepteerd te worden door de Joodse schoonfamilie,zelf ook Joods te worden.Helpt niet altijd want je ras kan niet veranderd worden uiteraard.Maar we wonen hier nu in het vrijzinnige Nederland en ik vind jouw schoonmoeder wel harteloos naar jou toe. Sterkte ermee!



Sorry, maar dat is gewoon onzin. Ik ben ook joods, ken ook heel veel andere joden. Maar dat zijn stuk voor stuk allemaal zeer lieve mensen die nooit zoiets zouden doen... gewoon een gevalletje enorme trut.


Vreselijk TS, dat ie met zo iemand opgescheept zit. Ik zou gewoon niet meer gaan, als ik jou was.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:52

verootjoo schreef:
anjali schreef:
Wat ik vermoed is dat dit toch te maken heeft met het joods-zijn van je schoonmoeder. Joden hebbeb de vreselijkste dingen moeten meemaken en ze zijn als ras bijna uitgeroeid. Het Joodszijn wordt doorgegeven via de moeder. Dus als jouw vriend met een sjikse (niet-joodse vrouw) kinderen krijgt zijn dat geen Joden.Daarom worden nog steeds heel veel Joodse jongeren gewoonweg uitgehuwelijkt aan ras\geloofsgenoten.Sommige vrouwen besluiten dan,om maar geaccepteerd te worden door de Joodse schoonfamilie,zelf ook Joods te worden.Helpt niet altijd want je ras kan niet veranderd worden uiteraard.Maar we wonen hier nu in het vrijzinnige Nederland en ik vind jouw schoonmoeder wel harteloos naar jou toe. Sterkte ermee!


Nou ken ik toch wel een paar joden en wilde juist net typen dat ik dit gedrag zo níet typerend vind voor joden, wat ik ervan ken. Ik ken joden alleen als hele hartelijke mensen die werkelijk nooit een vlieg kwaad doen :n

Bovendien trouwde die moeder ook met een niet jood, praktiseert ze niks van het joodse geloof. Dan kan je joods zijn vanwege je stamboom, maar imo ben je dat dan gewoon niet.
Wat een heks, ik zou sowieso stoppen met contact van jouw kant en hierover goed met je vriend praten.


Gelukkig is het merendeels niet waar wat Anjali zegt, raar bericht ook. Verootje, ik ben het volledig met je eens.

Ts, jouw schoonmoeder is gewoon een vrouwelijke klootzak bij wie je het nooit goed zult doen, al was je de superjood zelf. Gewoon negeren, voor je winnen doe je haar toch niet. Het blijft inderdaad de moeder van je vriend, maar zelf ben je vrij om te gaan en staan waar je wil.

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:58

Wat door meerderen gezegd wordt en waarom ik vroeg of ze erg orthodox is; niet kenmerkend voor het gros van de Nederlandse joden.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 14:37

Mijn ouders gaven daarnet het zelfde advies als jou overzee2.

Dit ga ik idd overleggen met mn vriend om het zo te gaan aanpakken. Dan hoef ik niet gelijk de deur helemaal dicht te trekken, maar kan ik wel heel duidelijk mijn grenzen aangeven zonder te veel gedoe.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:42

Ik vind het wel fijn te zien dat je vriend het voor je opneemt, dat is wel echt iets heel belangrijks. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten maar mijn vriend durfde er nooit iets van te zeggen.. Uiteindelijk is onze relatie hierdoor kapot gegaan.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 14:45

Dobel schreef:
Ik vind het wel fijn te zien dat je vriend het voor je opneemt, dat is wel echt iets heel belangrijks. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten maar mijn vriend durfde er nooit iets van te zeggen.. Uiteindelijk is onze relatie hierdoor kapot gegaan.

Hij accepteert het gedrag van zijn moeder naar mij toe zeker niet! Gelukkig.

Anders was ik er ook wel mee klaar geweest.

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:46

Peelie schreef:
Mijn ouders gaven daarnet het zelfde advies als jou overzee2.

Dit ga ik idd overleggen met mn vriend om het zo te gaan aanpakken. Dan hoef ik niet gelijk de deur helemaal dicht te trekken, maar kan ik wel heel duidelijk mijn grenzen aangeven zonder te veel gedoe.



Precies meid!!!! Ze krijgt geen aandacht want negatieve aandacht is ook aandacht
Reageer zo neutraal en kort mogelijk.
Opstaan , vriend halen en kort zeggen vriend (jammer , niet gelukt vandaag) en exit.
Werkte bij ons zeer goed en ben nu 20jaar samen met mijn man. Heel veel succes!

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:48

Wat een vervelende situatie, de tip van overzee klinkt erg goed! Ben benieuwd of het gaat werken! Succes in ieder geval!

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:02

Mocht je nog eens weer met haar alleen zijn dan je mobiel op opnemen zetten en haar vragen wat ze tegen jou persoonlijk heeft, waarom ze perse wil dat haar zoon met een joodse trouwt terwijl ze zelf totaal niet joods leeft. Ik hoop dat ze dan helemaal los gaat en wanneer ze uitgeraasd is dan haal je je mobiel tevoorschijn, zeg je dat het allemaal opgenomen is en wanneer ze nog eens zo gemeen is je alles aan je vriend laat horen. En verder zou je ook nog gewoon even snel voor de wet kunnen trouwen zodat je haar alle wind uit de zeilen neemt. Succes, wat een kreng is het.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:08

Jeetje TS, ik heb gelukkig zelf niet zo'n schoonloeder maar wat is die van jou een ongelooflijk stom mens (wat imo ook niks met geloof te maken heeft maar gewoon met haar nare persoonlijkheid en aparte trekjes). Ik vind dat je het tot nu toe aardig goed op hebt kunnen lossen en ik denk dat ik in jouw situatie hetzelfde gehandeld zou hebben.. :(:)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:16

Bah wat een schoonloeder. Die van mij heeft ook van zulke fratsen maar gelukkig niet het niveau van die van jou. Negatief praten over mij , mijn thuis, paarden en werk. Maar ook over haar eigen kinderen als die er niet zijn. Gewoon ongelooflijk waarvoor ze der kinderen allemaal uitmaakt. Als zij of schoonvader weer begint sta ik ook op en heb ik ook niks meer tegen ze te zeggen. Werkt prima. Vonden ze heel vreemd ineens in het begin maar was het zo spuugbeu als ze weer iemand liepen belachelijk te maken.

Alhoewel schoonloeder nu ook via fb fratsen begint te krijgen. Zou dat ook een klein beetje in de gaten blijven houden.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:18

:wow: M'n mond viel open bij de quotes..

bi-zar!! Weg met dat rotmens. Lekker je vriend zelf laten kiezen wat hij doet, maar zij zou in mijn huis niet welkom zijn.

knuffel TS!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:20

Hoewel ik het gedrag van je schoonmoeder nog niet een klein beetje wil goed praten, wil ik er wel aan toevoegen dat ik op het werk enorm heb moeten wennen aan de manier van communiceren van ons team in Israel. Heel erg direct, geen blad voor de mond en behoorlijk assertief. Wij Nederlanders worden als lomp ervaren in het buitenland, maar hier moest ik ook wel heel erg aan wennen. Dat was ook mijn ervaring tijdens een - fantastische! - vakantie in Israel. Het is echt een volkomen andere manier van communiceren en wellicht speelt dat hier ook mee.

Ik kan overigens uitstekend overweg met mijn Israelische collega's!

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:26

speedfiets_2 schreef:
Bah wat een schoonloeder. Die van mij heeft ook van zulke fratsen maar gelukkig niet het niveau van die van jou. Negatief praten over mij , mijn thuis, paarden en werk. Maar ook over haar eigen kinderen als die er niet zijn. Gewoon ongelooflijk waarvoor ze der kinderen allemaal uitmaakt. Als zij of schoonvader weer begint sta ik ook op en heb ik ook niks meer tegen ze te zeggen. Werkt prima. Vonden ze heel vreemd ineens in het begin maar was het zo spuugbeu als ze weer iemand liepen belachelijk te maken.

Alhoewel schoonloeder nu ook via fb fratsen begint te krijgen. Zou dat ook een klein beetje in de gaten blijven houden.

Je kunt je schoonloeder op fb gewoon blokkeren zonder dat ze dat zelf in de gaten heeft, dan ziet ze geen updates en berichten van jou, zeker doen!!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 18:09

bigone schreef:
Mocht je nog eens weer met haar alleen zijn dan je mobiel op opnemen zetten en haar vragen wat ze tegen jou persoonlijk heeft, waarom ze perse wil dat haar zoon met een joodse trouwt terwijl ze zelf totaal niet joods leeft. Ik hoop dat ze dan helemaal los gaat en wanneer ze uitgeraasd is dan haal je je mobiel tevoorschijn, zeg je dat het allemaal opgenomen is en wanneer ze nog eens zo gemeen is je alles aan je vriend laat horen. En verder zou je ook nog gewoon even snel voor de wet kunnen trouwen zodat je haar alle wind uit de zeilen neemt. Succes, wat een kreng is het.


Om te beginnen vind ik dit heel kinderachtig en ten tweede ga ik hier niks mee opschieten. Het lijkt soms wel of ze te dom is/wil zijn/doet om te begrijpen dat ze mensen er mee kwetst.
speedfiets_2 schreef:
Bah wat een schoonloeder. Die van mij heeft ook van zulke fratsen maar gelukkig niet het niveau van die van jou. Negatief praten over mij , mijn thuis, paarden en werk. Maar ook over haar eigen kinderen als die er niet zijn. Gewoon ongelooflijk waarvoor ze der kinderen allemaal uitmaakt. Als zij of schoonvader weer begint sta ik ook op en heb ik ook niks meer tegen ze te zeggen. Werkt prima. Vonden ze heel vreemd ineens in het begin maar was het zo spuugbeu als ze weer iemand liepen belachelijk te maken.

Alhoewel schoonloeder nu ook via fb fratsen begint te krijgen. Zou dat ook een klein beetje in de gaten blijven houden.

Ik heb mijn schoonloeder ook heel bewust niet op facebook. Ze begrijpt maar half hoe het werkt (heel bewust) zodat ze mensen niet te veel kan lastigvallen.


Irene2 schreef:
:wow: M'n mond viel open bij de quotes..

bi-zar!! Weg met dat rotmens. Lekker je vriend zelf laten kiezen wat hij doet, maar zij zou in mijn huis niet welkom zijn.

knuffel TS!

Wat mij betreft is ze ook niet welkom in mijn huis. Maar het is ook het huis van mn vriend. Nu komt ze gelukkig eigenlijk nooit langs. Dat scheeld. We gaan altijd naar haar toe,dan kunnen we weg als we dat willen.

Enne, die quotes is nog niks. De rest is echt niet kleine bokkertjes proof zeg maar.


Lielle schreef:
Hoewel ik het gedrag van je schoonmoeder nog niet een klein beetje wil goed praten, wil ik er wel aan toevoegen dat ik op het werk enorm heb moeten wennen aan de manier van communiceren van ons team in Israel. Heel erg direct, geen blad voor de mond en behoorlijk assertief. Wij Nederlanders worden als lomp ervaren in het buitenland, maar hier moest ik ook wel heel erg aan wennen. Dat was ook mijn ervaring tijdens een - fantastische! - vakantie in Israel. Het is echt een volkomen andere manier van communiceren en wellicht speelt dat hier ook mee.

Ik kan overigens uitstekend overweg met mijn Israelische collega's!

Als dat nou het geval zou zijn, zou ik er niet zo'n probleem mee hebben. Ik ben zelf ook niet op mn mondje gevallen. Over het algemeen zeg ik ook wel gewoon wat ik op mn hart heb. Maar ik ben ik het begin heel respectvol geweest naar haar, ondanks dat ik geen respect terug kreeg.

Als ik vriendlief zometeen zie ga ik het met hem hebben over de optie opstaan en vertrekken als ze zich zo idioot gedraagt. Kijken wat hij er van vind.