Wifi van slag sinds zomertijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Wifi van slag sinds zomertijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 09:04

Nee, echt geen 1 april grap. Ik word er meer dan gestoord van. Sinds vorige week de zomertijd in gegaan is, is mijn Wi-Fi-netwerk de kluts behoorlijk kwijt. Soms werkt het, vaak is het dan traag, maar vaak heb ik wel verbinding met het netwerk maar zonder internettoegang. Ik zit nu van ellende maar op het netwerk van mijn 'buurvrouw'.

Mijn buurvrouw is in dit geval mijn moeder, die aan de andere kant van hetzelfde huis woont. Ons internet komt binnen op een modem/router van Ziggo, die het signaal omzet naar haar wifinetwerk Piano. Vanaf dat modem gaat er een internetkabel naar mijn router, die moet zorgen voor het netwerk Fluitje.

Piano werkt momenteel dus aanmerkelijk beter dan Fluitje, maar ook die werkt niet helemaal naar behoren. Mijn moeder kon van de week al geen tv kijken, omdat de verbinding met het internet te slecht was....

Ik heb al geprobeerd te resetten, dat wil zeggen alles uit (modem, routers, computers), minstens een minuut wachten, modem weer aan, wachten tot die klaar is, dan mijn router weer aan, wachten tot die klaar is en dan computer weer aan. Het maakt helemaal niks uit.
Volgens Ziggo is er geen storing hier, maar ondertussen werkt het dus al bijna een week niet goed meer.

Wie oh wie weet raad??

Chiave

Re: Wifi van slag sinds zomertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:12

Ik heb ook problemen met onze Ziggo-WiFi sinds een laar dagen. Heel storend. Ziggo zegt ook dat er niks aan de hand is, maar het is wel behoorlijk vervelend.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 18:29

Helemaal niemand die tips voor mij heeft? Zelfs mijn printer werkt traag op het netwerk, ik ben er zo flauw van....

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:40

Ik zou eerst proberen te achterhalen of het probleem in het modem van Ziggo zit of in je router. dat houdt dus in een rechtstreekse aansluiting (met een kabel) vanaf het modem naar een apparaat waar je mee kan testen.

Na het aansluiten zou ik wel je modem even herstarten, sommige modems wijzen niet automatisch een nieuwe ip toe.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:56

Heb je al gecheckt op welk kanaal je zit? Als een andere buur op jouw kanaal is gaan zitten, dan kan dat ook zorgen voor slechte wifi. Ik heb een wifi analyzer (een app op m'n telefoon), dan kun je zien welke kanalen het meest gebruikt worden.

Meer informatie op:
http://www.allesoverdraadloosinternet.n ... -analyzer/

Edit: toevoeging

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:57

Hier ook sinds een paar dagen de wifi heel erg traag tot bijna geen wifi, behoorlijk vervelend af en toe, wij hebben kpn.