Facebook vraag; hoe zet je dit uit ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Facebook vraag; hoe zet je dit uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 20:12

Hoi bokkers,

Ik heb een vraag over facebook en kan het antwoord niet echt vinden op internet.
Heel vaak zie ik berichten voorbij komen, waar vrienden van mij op hebben gereageerd.
Dit kan door middel van een echte reactie zijn, of zo'n " grappig " of " boos " gezichtje erbij.

Helaas zijn dit dan vaak berichten waarbij dierenmishandeling plaats vind.
Ik hoef en wil dit niet zien, en ik wil dus uitschakelen dat ik kan zien als vrienden ergens op reageren.

Wie weet of en hoe dat kan?

Groetjes

khirshanta

Re: Facebook vraag; hoe zet je dit uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:16

bedoel je specifiek die berichten, of alle reacties?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 20:57

Eigenlijk gewoon alle reacties van vrienden die op andere berichten reageren ( van mensen die niet eens die in mijn vriendenlijst staan ... )

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:59

Ik volg even. Ik snap wat je bedoeld, maar ik weet ook niet hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:04

Als je van een fb vriend op het profiel staat dan zie je bovenin vrienden en volgend staan, volgen kun je uit zetten. Dan zie je van die persoon niets meer op jouw overzicht verschijnen. Als je dat met al je vrienden zou doen, krijg je dus een erg saai overzicht. Dan kun je alleen zien wat iemand geplaatst heeft als je naar diegenes fb pagina gaat.
Bepaalde berichten die je niet wil zien kun je wel verwijderen, per bericht zelf dan. Dan kun je ook kiezen om "minder van...." te laten zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:06

Ik plaats ook even een stipje! Sommige van die posts die vrienden 'liken' of op reageren zijn wel leuk of grappig, maar sommigen heb ik helemaal niks mee (zoals jij zegt van die dierenmishandeling, of bijvoorbeeld foto's van mensen die ik helemaal niet ken)...

Ben dus ook benieuwd of je dit ergens kan uitschakelen :j

Als je merkt dat iemand in je vriendenlijst dit vaak doet, kan je alvast wel op hun profiel kiezen voor 'niet meer volgen', dan blijf je wel bevriend maar komen zijn/haar updates en likes niet meer op je tijdlijn.

edit: Tica_81 was me voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:07

Je kunt helaas niet kiezen voor wel leuke posts en geen dierenmishandeling oid van diezelfde persoon....

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:20

Je wil geen berichten meer zien waar je vrienden op hebben gereageerd, bedoel je?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:20

Ik klik bij die dierenmishandeling/vreemdelingenhaat etc meuk op het 'v' tje rechts bovenaan het betreffende item en dan op 'dit wil ik niet zien' of 'niets meer weergeven van *naam waar vanuit het gedeeld/geliket wordt*'

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:25

Mensen die op zulke beelden reageren, ook via de "vind ik leuk" butten, knal ik direct uit m'n volg lijst (niet perse ontvrienden, wel ontvolgen, ligt er een beetje aan wie het is)

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:26

Als het telkens dezelfde vrienden zijn die op zulke berichten reageren, kan je ook die persoon zelf ontvolgen. Je bent dan nog wel bevriend, maar ziet geen berichten, etc van die persoon meer.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:27

Ik waarschuw altijd eerst maar als vrienden die ik in mijn lijst heb staan deze berichten deelt blokkeer ik deze persoon. Ook ik wil deze dingen niet zien al vind ik het heel erg maar word misselijk van al die filmpjes en berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:47

Je kan een gebruiker ontvolgen. Dan blijf je nog wel vrienden maar krijg je geen meldingen meer van hun. Dit kan op hun profiel. Je kan ook de gebruiker ontvolgen die die berichten plaatsen over dierenmishandeling. Dit kan rechts bovenin het bericht, door op het pijltje te klikken.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:53

Je kunt ze ontvolgen ipv blokkeren of verwijderen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:17

Froemel schreef:
Je kunt ze ontvolgen ipv blokkeren of verwijderen

Maar dan zie je niks meer van die persoon.
Ik erger me aan hetzelfde Ik wil wel kunnen zien wat mijn vrienden plaatsen, maar hoeft niet te zien waar iemand op reageert of liked. Bijv een vriend van mij reageert op een bericht van iemand die ik niet ken, dat wil ik helemaal niet zien. Dit is voor de meeste Facebook gebruikers een ergernis en niemand weet wat je er aan kunt doen, dus er zal wel niks aan te doen zijn.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:27

Ja, er is iets aan te doen. Een tijd terug was dit helemaal hot in mijn tijdlijn. Er werd een uitleg verspreid over hoe je alleen de berichten van anderen zelf kon zien en niet meer hun vind ik leuks etc.
Alleen ik weet niet meer hoe. Maar het is echt mogelijk.
Ik ga nog even zoeken.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:40

san4nie schreef:
Ja, er is iets aan te doen. Een tijd terug was dit helemaal hot in mijn tijdlijn. Er werd een uitleg verspreid over hoe je alleen de berichten van anderen zelf kon zien en niet meer hun vind ik leuks etc.
Ik ga nog even zoeken.

Dat is interessant, ik volg!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:45

Ik zou het juist andersom wel willen; mensen hoeven op hun tijdlijn niet te hebben wat ik leuk vind of waar ik op heb gereageerd..
Dus mocht iemand daarvoor de tip weten hoor ik het ook graag, ook tot dusver niet kunnen vinden hoe ik dat uit moet zetten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:47

san4nie schreef:
Ik ga nog even zoeken.

Dat is ergernis nr 1 bij veel mensen. Zou een uitkomst zijn als je het terug kunt vinden.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:04

laraxXxemma schreef:
Ik zou het juist andersom wel willen; mensen hoeven op hun tijdlijn niet te hebben wat ik leuk vind of waar ik op heb gereageerd..
Dus mocht iemand daarvoor de tip weten hoor ik het ook graag, ook tot dusver niet kunnen vinden hoe ik dat uit moet zetten

Er kwam laatst een bericht van facebook zelf daarover op mn facebook. Over privacyinstellingen en daarbij kon ik dan bepalen wie mijn vind-ik-leuks zag etc. Als ik het me goed herinner...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:28

laraxXxemma schreef:

moet als het goed is via je privacy-instellingen onder het tandwieltje kunnen worden ingesteld.
Ik heb het zelf iig zo ingesteld dat anderen niet op hun newsfeed zien wat ik like en wat ik in openbare groepen plaats tenzij ze (bijv via een andere vriend) ook daarop uitkomen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 12:30

Ik lees dat ik niet de enige ben die zich daaraan ergert, ik voelde me soms een beetje een " zeur " zeg maar.
Wat betreft het ontvolgen is ook nog een optie, het zijn vaak wel dezelfde personen zeg maar.
Daar ga ik eerst een naar kijken :j

Ik ben heel benieuwd of je het nog terug vind san4nie, zou echt een uitkomst zijn hoor _/-\o_