Wat hangen jullie 's zomers voor de deur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Wat hangen jullie 's zomers voor de deur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 18:16

Beste Bokkers,

Met deze heerlijk temperaturen gooi ik hier graag de deur naar de tuin open, maar momenteel hangt hier nog geen hor voor. En ja hoor.... Meteen weer vliegen binnen _-:(

We hebben het een tijdje geprobeerd met zo'n goedkoop ding met magneetjes. Deze heeft met veel vloeken en verhangen ongeveer 2 weken gehangen. Daarna zijn we overgegaan op lamellen van redelijke kwaliteit. Deze lamellen zijn na 2 jaar echter ook helemaal op.
We doen er overigens geen gekke dingen mee, maar hebben wel 3 honden (2 kleintjes, 1 grote) die hier doorheen bewegen.
De ideale hor hebben we nog niet gevonden..

Ik vroeg me af op welke manier jullie de vliegjes buiten houden.
Daarnaast vraag ik me af of jullie wellicht iets weten wat enigszins betaalbaar is en waar huisdieren vrij doorheen kunnen bewegen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:18

Wij hebben een hor met volledige magneetstrip ipv van kleine magneetjes (ondingen dat).
Hij hangt al 3 jaar en werkt hier met honden en katten die in en uit lopen perfect.
Laatst bijgewerkt door moyra op 30-03-17 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:18

Wij hebben door dieren en een boerderij nabij ook altijd veel last van ongedierte.
Dit is onze deur: https://www.youtube.com/watch?v=u56nvh70KqI
Ideaal ding. Enig nadeel is dat het draaien van de deur wel geluid maakt. Oja en bij harde wind gaat hij soms open.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 18:33

Hoe zit die van jou bevestigd Moyra?

Oh wauw Coby, werkt dat echt goed?
En is het een beetje betaalbaar?

Wij zitten namelijk in een huurhuis waar we niet heel veel mogen aanpassen en ook niet eeuwig blijven wonen. Maakt het allemaal extra lastig..

HindaFree

Re: Wat hangen jullie 's zomers voor de deur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:35

Wij hebben een plisse hordeur. Erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:40

Werkt echt goed. Wel wat snoeren plaatsen maar die kun je ook plakken. Volgens mij rond de 60 euro.
http://www.raamdecoratiehal.nl had ze vorig jaar te koop.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:54

HindaFree schreef:
Wij hebben een plisse hordeur. Erg blij mee!

Heeft vriendinnetje van mij ook, op maat gemaakt. Het kost even wat, maar het werkt per-fect.
Zal wel telkens open gemaakt moeten worden voor huisdieren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:06

Ik heb sinds een aantal jaren een paar horgordijnen met die magneetjes, en ik vind het echt ideaal. Nauwelijks nog vliegen binnen, en ze zijn ook nog hond-proof.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:14

8nnemiek schreef:
Ik heb sinds een aantal jaren een paar horgordijnen met die magneetjes, en ik vind het echt ideaal. Nauwelijks nog vliegen binnen, en ze zijn ook nog hond-proof.

Wij ook, met hond en katten zo'n dure rolhor laten maken ging ons net te ver, zou 1000 euro kosten. Nu gewoon die goedkope en elke twee jaar een nieuwe en dan de oude voor de bergingdeur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:15

Wij hebben van alles geprobeerd, maar vorig jaar toch uiteindelijk (luxaflex) hordeur laten plaatsen.
Absoluut vliegvrij nu, het énige nadeel is dat de honden er niet doorheen kunnen, maar die willen toch alleen naar buiten als wij ook buiten zitten, dus dat valt ook wel weer mee :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:21

Ik heb gewoon hordeuren, die je zelf op maat moet maken en in elkaar moet zetten.
heb dan zelf geen tuin/balkon maar wil wel de boel ff lekker kunnen doorluchten omdat het anders zo 30-35c is in huis omdat de warmte niet weg kan dus staat er 1 in de deuropening vd nooduitgang en 1 in m'n voordeuromlijsting (komt uit op een hal).

edit:
deze heb ik:
https://www.presentsathome.nl/hordeur-l ... oCKl_w_wcB

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 15:26

Kentaro schreef:
Wij hebben van alles geprobeerd, maar vorig jaar toch uiteindelijk (luxaflex) hordeur laten plaatsen.
Absoluut vliegvrij nu, het énige nadeel is dat de honden er niet doorheen kunnen, maar die willen toch alleen naar buiten als wij ook buiten zitten, dus dat valt ook wel weer mee :D

Dat geluk hebben wij helaas niet -O- m'n twee kleintjes wel, maar onze Stafford wil het liefst ook achter ieder vogeltje aan ;)

Ik lees toch her en der wat tevreden berichten over die horren met magneetjes. Zit daar nog verschil in qua merk?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:44

Wij hebben ruim 300 koeien naast de deur dus vliegen komen er weer aan grrrr...

Wij hebben zo'n vliegengordijn bij de deur en dan ook nog een tussen de gang en de rest van het huis en boven overal horren en wat echt super goed helpt is een spray die elk kwartier gaat in de gang waarvan de vliegen het loodje leggen.

Ondanks dat we op de boerderij zitten hadden we het vorig jaar behoorlijk vliegvrij.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:51

Wij hebben zo'n kralenketting gebeuren. Werkt redelijk goed, (schuif)deuren hebben hier nooit gewerkt. Met volle handen kun je die namelijk niet open doen :+ Ik ben graag efficiënt dus dat werkt niet voor mij. Zo'n kralenketting werkt met volle handen wel alleen als je er met je rug eerst doorheen gaat, anders blijft je bestek ofzo in het gordijn hangen.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:56

Ik heb altijd van die kattenstaarten gehad. Erg ouderwets misschien, en sommige vinden ze echt lelijk :+ , maar het hielp wel. De honden konden makkelijk in en uitlopen en de deur stond de hele dag open. Af en toe wel een vliegje binnen, maar veel minder dan zonder.

Sinds kort is de kattenstaart er weer af, mijn vriend wil de deur sowieso niet open hebben en de staarten waren aan de onderkant (waar de honden doorheen gingen) behoorlijk vuil geworden. Wat er nu voor in de plaats gaat komen weet ik nog niet precies, want hoewel ik ze geweldig vind vindt mijn vriend ze niks. Misschien dat het de "nieuwe stijl kattenstaarten" wordt, namelijk die touwtjes.

Zo'n hor met magneetjes hebben mijn ouders gehad, maar die heeft het inderdaad niet lang uitgehouden. Ze hebben nu een hordeur die je zelf moet openen. Wekt natuurlijk wel goed tegen vliegen, maar tja ... moet je elke keer openen voor de honden. Ook als je je handen vol hebt is het lastig.
Ik lees dus even mee voor tips. :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:06

Wij hebben een zware kwaliteit kralenketting hangen. Het houdt aardig wat vliegend ongedierte buiten en de katten kunnen naar buiten en weer naar binnen naar believen. Na de zomer halen we de strengen er weer af en heb je er in de winter geen last van. Ideaal!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:12

Mijn eerste keuze na een deur zou inderdaad zo'n ketting met van die 'pijpjes' zijn. redelijk zwaar, dus waait niet open. Je hebt ze met hele leuke motieven, je kunt ze zelfs van een foto laten maken!
Kattenstaart bleef maar 'verharen' aan de onderkant (ja we hadden hem 'dicht gebrand' met een aansteker, maar dat bleven we doen :+ )

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:16

jeannaa schreef:

Wij hebben zo'n vliegengordijn bij de deur en dan ook nog een tussen de gang en de rest van het huis en boven overal horren en wat echt super goed helpt is een spray die elk kwartier gaat in de gang waarvan de vliegen het loodje leggen.

Ondanks dat we op de boerderij zitten hadden we het vorig jaar behoorlijk vliegvrij.

Wat voor spray is dat en waar koop je dat?
En wat voor vliegengordijn hebben jullie?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:21

Ik heb gewoon de goedkoopste magneetjes-gordijn van ebay en dat ding gaat al drie jaar mee :) Valt best mee dus!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:22

Ik ben ook wel benieuwd, mijn nooduitgangdeur zit vlak boven de containers en dat is 's zomers een hel, heb dan ook van die vliegenstrips hangen en spray geregeld met vlooienmiddel. :o

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:31

Nikass schreef:
jeannaa schreef:

Wat voor spray is dat en waar koop je dat?
En wat voor vliegengordijn hebben jullie?

Even de kast ingedoken... het is deze spray; http://www.flybusters.nl/

De vliegengordijnen weet ik niet. Die hebben we met de verhuizing overgenomen. Het zijn iig kraalachtige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:33

Een Hamstra beneden en boven op de zolder eentje zelf op maat gemaakt hor met klittenband