De kinderwagenmaffia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:07

oomens schreef:
Oprechte vraag: is er bij peuters dan echt helemaal geen correctie mogelijk? Ik snap dat wanneer ze nog niet verbaal begaafd zijn, een nette discussie praktisch onmogelijk is, maar een tik op de luier zullen ze toch wel begrijpen? Dat kan onmogelijk schade doen maar zal toch echt wel indruk maken.

Terugkrijsen? :') Misschien zijn ze dan zo flabbergasted dat ze ophouden :+

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:13

Vraag voor al die mensen die vinden je mag geen kinderwagen gebruiken:

Iemand een voorstel hoe ik mijn tweeling van 9 maand dan ga meenemen? :')

Of behoor ik niet tot de maffia omdat ik nog nooit tegen iemand ben aangereden, ookal is het kinderwagen twee keer breder dan een normaal? O:) beetje opletten op andere mensen is niet zo moeilijk namelijk :Y)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:16

mensen vinden niet dat je geen kinderwagen mag gebruiken... dit lees je er zelf uit blijkbaar?
Het ging erom dat je met de kinderwagen geen in- en uitgangen moet blokkeren en dan gaan lopen zuchten als mensen er even langs willen.
Doe je dit bovenstaande niet? Dan hoor je niet bij de "maffia" en mag je gewoon met wagen en kroost rondcrossen :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:45

IJsco_Love schreef:
Vraag voor al die mensen die vinden je mag geen kinderwagen gebruiken:

Iemand een voorstel hoe ik mijn tweeling van 9 maand dan ga meenemen? :')

Of behoor ik niet tot de maffia omdat ik nog nooit tegen iemand ben aangereden, ookal is het kinderwagen twee keer breder dan een normaal? O:) beetje opletten op andere mensen is niet zo moeilijk namelijk :Y)


Dubbeldragen. 1 op je rug en 1 op je buik :+

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:31

mairead schreef:
oomens schreef:
Oprechte vraag: is er bij peuters dan echt helemaal geen correctie mogelijk? Ik snap dat wanneer ze nog niet verbaal begaafd zijn, een nette discussie praktisch onmogelijk is, maar een tik op de luier zullen ze toch wel begrijpen? Dat kan onmogelijk schade doen maar zal toch echt wel indruk maken.

Terugkrijsen? :') Misschien zijn ze dan zo flabbergasted dat ze ophouden :+

1) Zeggen dat ze mooi kunnen zingen en vragen of ze ook een ander liedje kunnen zingen..
2) Goedzo dat is de eerste letter van het alfabet, nu de tweede letter..
In de meeste gevallen stopt het dan.. Sommige ouders kunnen er om lachen, anderen villen je levend.. En ja, dit heb ik herhaaldelijk gedaan/gezegd..

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:45

Tik op de luier geven doe ik niet, een tik is een tik en als ik niet wil dat mijn kind anderen slaat, is dat de 1e stap.

Maar je kunt ze prima corrigeren, ze zijn peuters en geen halfjes. Het hangt echter ook af van waar je bent en of ze moe of hangerig zijn. En soms, soms is laten janken echt het enige wat je kunt doen. En dat is voor de ouders nog vervelender dan voor jou, dus focus je op iets anders.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:51

lieveli schreef:
Tik op de luier geven doe ik niet, een tik is een tik en als ik niet wil dat mijn kind anderen slaat, is dat de 1e stap.

Maar je kunt ze prima corrigeren, ze zijn peuters en geen halfjes. Het hangt echter ook af van waar je bent en of ze moe of hangerig zijn. En soms, soms is laten janken echt het enige wat je kunt doen. En dat is voor de ouders nog vervelender dan voor jou, dus focus je op iets anders.



:') :')

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:08

lieveli schreef:
Maar je kunt ze prima corrigeren, ze zijn peuters en geen halfjes. Het hangt echter ook af van waar je bent en of ze moe of hangerig zijn. En soms, soms is laten janken echt het enige wat je kunt doen. En dat is voor de ouders nog vervelender dan voor jou, dus focus je op iets anders.

De ouders zouden het kind natuurlijk ook een reden kunnen geven om te huilen. Dat doelloze gedrein altijd! En dan ook nog zo'n ouder erbij die zijn/haar best doen dat gedrag zoveel mogelijk te negeren! Kom op, tsk tsk, je hebt zelf voor dat kindje gekozen, dus geef het dan ook een reden om te huilen! :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:15

Hilli schreef:
lieveli schreef:
Maar je kunt ze prima corrigeren, ze zijn peuters en geen halfjes. Het hangt echter ook af van waar je bent en of ze moe of hangerig zijn. En soms, soms is laten janken echt het enige wat je kunt doen. En dat is voor de ouders nog vervelender dan voor jou, dus focus je op iets anders.

De ouders zouden het kind natuurlijk ook een reden kunnen geven om te huilen. Dat doelloze gedrein altijd! En dan ook nog zo'n ouder erbij die zijn/haar best doen dat gedrag zoveel mogelijk te negeren! Kom op, tsk tsk, je hebt zelf voor dat kindje gekozen, dus geef het dan ook een reden om te huilen! :')



_/-\o_ :')

Precies mijn idee ook!

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:20

Zelf geen kinderen maar waar ik me ook aan kan ergeren zijn rollators en scootmobielen. Gister blokkeerde iemand met een kinderwagen de ingang van de bus. Chauffeur had ook moeten zeggen dat de vrouw door had moeten lopen maar goed

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:24

Mijn enige ergernis is vermijdbaar: op woensdagmiddag boodschappen doen! De hele winkel vol met moeders en kids en ik loop ertussen met haast. Dat schiet niet op, dus pak ik nu een ander tijdstip en dan is er vrijwel niemand. Ergernis opgelost :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:29

Hilli schreef:
lieveli schreef:
Maar je kunt ze prima corrigeren, ze zijn peuters en geen halfjes. Het hangt echter ook af van waar je bent en of ze moe of hangerig zijn. En soms, soms is laten janken echt het enige wat je kunt doen. En dat is voor de ouders nog vervelender dan voor jou, dus focus je op iets anders.

De ouders zouden het kind natuurlijk ook een reden kunnen geven om te huilen. Dat doelloze gedrein altijd! En dan ook nog zo'n ouder erbij die zijn/haar best doen dat gedrag zoveel mogelijk te negeren! Kom op, tsk tsk, je hebt zelf voor dat kindje gekozen, dus geef het dan ook een reden om te huilen! :')


Beetje knijpen en gniepen }>

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:37

Precies, jij snapt het, lieveli!

Ik zou het overigens zo moeilijk vinden als het bloed onder je nagels vandaan wordt gehaald om daar dan verstandig mee om te gaan!