De kinderwagenmaffia

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:54

Alsof een tik een voorwaarde is voor een goede opvoeding...
Ik ben zelf ook goed opgevoed, en heb nog nooit een tik gehad. Wel waren mn ouders ontzettend consequent, en ik denk dat dat wel heel belangrijk is in de opvoeding.
Zelf ben ik wel behoorlijk streng, ik houd zelf ook niet van een opvoeding waarbij kinderen alles maar mogen. Maar ieder zn ding :)

Edit: we dwalen nu wel erg af naar opvoeding, terwijl het in het geval van de kinderwagens, eerder de bestuurders zijn die opgevoed moeten worden :+

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:56

Al die ergernis - ik vraag me af of dat niet wijst op een soort overbelasting van ons als maatschappij, een gebrek aan reserve om om te gaan met al die keren dat het leven gewoon het leven is.
(Want als je zelf moe bent / niet helemaal lekker in je vel zit, dan zijn al die kleine dingen heel frustrerend. En als je de tijd hebt en wel lekker in je zelf zit, dan haal je veel makkelijker je schouders erover op.)

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:04

:')

Waar ik eigenlijk slechter tegen kan zijn de ouderen die gewoon midden op de stoep staan te kletsen. Voor de ingang van een supermarkt inderdaad. Of de elektrische fiets zo dicht mogelijk bij de ingang parkeren zodat wij er helemaal omheen moeten lopen (en iemand in een rolstoel er gewoon niet langs kan, bedenk ik me nu :+ ). Dat gemiep is niet mijn ding. Hopelijk wordt ik nooit zo.

Hier zie je veel van die jengelende kinderen in kinderwagens. In mijn ogen oud genoeg om te lopen maar het blijft stug zitten met drie dubbele dekens op tegen de kou. Tja, moet je maar in beweging komen denk ik dan. En dat gekrijs als het uitzicht ze dan niet aanstaat.

:= nee, ik ben niet zo'n fan van de huidige opvoed methodes..

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:08

gribaldi schreef:
Shadow0 schreef:
Een tik doet wel schade: het leert kinderen dat fysiek geweld aanvaardbaar is.
De kans is overigens groot dat het geen positief effect heeft. Of dat het op korte termijn een positief effect lijkt te hebben, maar in het geheel alleen maar leidt tot een toename van problemen, omdat je alleen maar het symptoom bestrijdt op een manier die het vertrouwen van kinderen schaadt.


Dus jij hebt vroeger nooit een 'tik' van je ouders gehad?


Ikke wel en veel.
En nee dat heeft mij echt niet goed gedaan.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:09

Laura82 schreef:
Alsof een tik een voorwaarde is voor een goede opvoeding...


Dat is inderdaad een beetje het beeld dat mensen willen hebben... dat er maar twee opties zijn in de opvoeding: slaan of een watje zijn zeg maar. Ook al is het onzin, in vrijwel iedere discussie hier op Bokt komt dat toch weer naar voren.
Ook al heeft echt niks met de werkelijkheid te maken en is het vaak eerder andersom, dat het juist de ouders die ik wel eens agressief in zie grijpen zijn ook de ouders die in veel andere opzichten helemaal niet consequent zijn en heel vaak juist niet ingrijpen, of lege waarschuwingen geven. En dan ineens vanuit het niets heel boos worden. (En de kinderen, die begrijpen daar weinig van en leren daar dus ook weinig van.)

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:43

Ik heb nooit een tik gehad van mijn ouders en ik weet prima hoe ik me moet gedragen.
Ik ben erg consequent naar mijn kinderen toe en heb er echt een bloedhekel aan als ze lopen te zeuren of te drammen. Mijn dochter weet dit ook prima en meestal heb ik geen last aan haar. Maar als ze moe is, kan ze flink zeuren en huilen. Tja, daar zijn het kinderen voor.

Mijn peuter is dat allemaal nog aan het leren en ja, dat gaat nou eenmaal wel eens met gehuil en gegil. Dat is nu eenmaal de manier om zich duidelijk te maken, praten doet hij niet zo goed.
Ze moeten het allemaal leren. En als mensen daar niet tegen kunnen en zich overal aan ergeren, moeten ze zich misschien afvragen of het geen beter idee is om de boodschappen via internet te doen. Scheelt nog een hoop gesjouw ook ;)

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:41

Kan het svp weer een beetje ontopic gaan? Het is geen discussie topic over opvoedmethodes. Dat eindigd alleen maar weer in een ja-nee spelletje tussen moeders en mensen die geen kinderen willen, met beledigde mensen aan het eind van het verhaal. Dat werd het eerder al en dat zou jammer zijn.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:04

Shadow0 schreef:
Laura82 schreef:
Alsof een tik een voorwaarde is voor een goede opvoeding...


Dat is inderdaad een beetje het beeld dat mensen willen hebben... dat er maar twee opties zijn in de opvoeding: slaan of een watje zijn zeg maar. Ook al is het onzin, in vrijwel iedere discussie hier op Bokt komt dat toch weer naar voren.
Ook al heeft echt niks met de werkelijkheid te maken en is het vaak eerder andersom, dat het juist de ouders die ik wel eens agressief in zie grijpen zijn ook de ouders die in veel andere opzichten helemaal niet consequent zijn en heel vaak juist niet ingrijpen, of lege waarschuwingen geven. En dan ineens vanuit het niets heel boos worden. (En de kinderen, die begrijpen daar weinig van en leren daar dus ook weinig van.)

Hmm niet helemaal mee eens.
Mijn ouders waren en zijn ontzettend consequent geweest naar ons en als kind heb ik nooit een tik hoeven ontvangen.
Maar als puber :wow:
Als puber heb ik wel eens een tik gekregen en eerlijk? Die had ik ook duidelijk verdient. Ik was een vreselijke puber. Zo vreselijk dat dat de reden is dat ik zelf geen kinderen wil :ook
Zonder die tikken was ik wel degelijk ontspoort!
Maakt dat mijn ouders agressief of inconsequent? Nee helemaal niet. Ik maakte ze alleen wanhopig en ik kwetste ze tot op het bot met mijn puberale gedrag.

Over kinderwagens... Hier vaak zat overhoop gereden door een kinderwagen of een kinderwagen spontaan voor de auto gehad.
En ja, dat ergert mij.

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:11

[quote="ierusju"]
[quote="verootjoo"]
[quote="ierusju"]
Ik kom mensen met kinderwagens echt alleen tegen op plekken waar ze écht in de weg staan. Zoals in de spits in de trein, de metro of de tram. Leuk dat jij en je kind samen aan de wandel zijn, maar je snapt toch hopelijk toch wel dat in een vervoersmiddel waar je normaal gesproken al als sardientjes wordt vervoerd, geen ruimte is voor zo'n voertuig? Maar dat lijkt niet altijd aan te komen blijkt, want na veel proppen komt die wagen toch echt nog in de tram/trein/metro...

Oh en de dierentuin. Kleintjes zijn nog gratis volgens mij, dus die worden dan maar meegenomen. Ik kan het niet altijd op prijs stellen als er dan 5 kinderen rond hun wagens rennen, 3 er nog krijsend in hun wagen zitten omdat ze nog niet kunnen lopen of dat ze de tijgers niet mogen aaien en hun ouders ergens nog kinderen aan het vangen zijn. En dat anderen dan van 10 meter afstand moeten kijken, omdat er drie rijen dik aan wagens staan.

Verder kom ik ze eigenlijk niet tegen.

quote]

Hahahaha tja dat is nu jammer tja dochter van 13 zoon van 11 en zoons van 8 jullie kunnen niet met papa EN mama mee naar de dierentuin, omdat jullie broertje pas 2 is, en er misschien iemand rondloopt, die een hekel heeft aan kleine kinderen omdat ze dan misschien niet OVER een kinderwagen heen kan kijken. Dus je moet met papa OF mama een gezinsuitje zit er de komende 4 jaar niet meer in. vanwege dat ene feit.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:14

Ik heb echt nooit last van mensen met kinderwagens. Loop ik op de verkeerde plekken ofzo?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:24

gribaldi schreef:
Shadow0 schreef:
Een tik doet wel schade: het leert kinderen dat fysiek geweld aanvaardbaar is.
De kans is overigens groot dat het geen positief effect heeft. Of dat het op korte termijn een positief effect lijkt te hebben, maar in het geheel alleen maar leidt tot een toename van problemen, omdat je alleen maar het symptoom bestrijdt op een manier die het vertrouwen van kinderen schaadt.


Dus jij hebt vroeger nooit een 'tik' van je ouders gehad?

Nee nooit en mijn kinderen krijgen dat ook niet.
En mijn kinderen lopen wel rond in de winkel, mogen helpen uitzoeken wat we eten, mogen een worstje of een kaasje bij de slager of een krentenbol bij de bakker.
Maar mijn kinderen weten ook heel goed dat nee=nee en dat ze zeker niet mogen vragen om iets in de winkel. En ja dat doen ze soms wel en ik corrigeer ze dan, verbaal. En als ik ze vastzet in de buggy dan weten ze dat het menens is. Dan zetten ze soms nog wel even een keel op, die ik dan negeer
Ze kunnen nu eenmaal niet met een grote blauwe L op hun hoofd door de winkel.

Zo rijd ik ook weleens irritante mensen in de winkel op hun hakken of blokkeer ik een pad om rustig mijn boodschappen uit te kunnen zoeken. Ach ja niemand is perfect

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:48

Er was ook iemand die zich ergerde over kinderwagens in de spits in het openbaar vervoer (weet even niet meer wie).
Daar maak ik me ook schuldig aan. En nee, dat is niet omdat ik zo graag om 8 uur 's ochtends wil wandelen met mijn kinderen. Maar helaas heb ik geen auto en ik heb het geluk dat mijn zoontje regelmatig naar het ziekenhuis moet en 3x in de week naar het revalidatiecentrum. En kwa tijden houden ze er niet echt rekening mee of het rustig is in de bus, of niet.

En ik kan me ook voorstellen dat er (met name in de stad) ook mensen zijn die met het ov naar hun werk gaan en dus ook met het ov kindlief naar de opvang moeten brengen.
Alsof mensen met een kinderwagen altijd alleen maar lekker aan het wandelen zijn :D ;)

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:54

Dat laatste wilde ik ook al opmerken Tinkertreas :j Blijkbaar draait je leven met kinderen alleen nog maar om wandelen en de kinderen vermaken, en heb je niets beters te doen dan andere mensen in de weg staan/rijden.
Ik betwijfel of er veel mensen voor hun lol in een overvolle bus of metro gaan met hun kinderwagen.

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:55

Ik doe het iig niet echt voor mn plezier :D

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:10

@TinkerTreas, dat was mijn ergenis.
Maar vooral omdat mensen met rolstoelen, scootmobielen, (opvouw)fietsen en hutkoffers in de spits rustig op het perron worden achtergelaten omdat ze er niet bij passen en de deuren al sluiten. En dat er dan wel een grote kinderwagen wordt ingeduwd. Ik snap dat je ergens moet zijn, maar die andere personen ook en dan kan ik niet begrijpen dat er dan vaak nog het grootste probleem wordt gemaakt van een kinderwagen die niet mee mag.

@wendyenbram.
Ik ben mijn eerste levensjaren ook met mijn vader óf moeder naar de kinderboerderij gegaan als de ander met mijn broers naar de dierentuin ging. In mijn opzicht is een kinderboerderij toch echt leuker dan een dierentuin, wanneer je net kunt lopen.

GabberGill

Berichten: 5926
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:17

En is dat dan een kinderwagen zijn schuld?

Volgens mij is dat nog altijd de moeder. Ik wacht tot iedereen is ingestapt en pas mij dan aan aan de ruimte en ja ook ik ga in de spits met mijn kinderwagen omdat ook ik moet werken.

GabberGill

Berichten: 5926
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:18

Vind het echt belachelijk hoe erg het kinderwagenverhaal en normen en waarden door elkaar gehaald worden.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:25

GabberGill schreef:
En is dat dan een kinderwagen zijn schuld?

Volgens mij is dat nog altijd de moeder. Ik wacht tot iedereen is ingestapt en pas mij dan aan aan de ruimte en ja ook ik ga in de spits met mijn kinderwagen omdat ook ik moet werken.


Dan ben je al compleet anders dan de ouders die ik in de spits met een wagen heb gezien. Die duwen een aantal mensen op het perron al aan de kant, om vervolgens hun wagen ook de metro in te duwen, geen rekening houdend met anderen of andermans enkels.

GabberGill

Berichten: 5926
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:26

Maar dat is respectloos. Dat is hetzelfde als mensen die al naar binnen wurmen in een overvolle metro terwijl er nog mensen moeten uitstappen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:53

Ja maar dat zijn (bijna) wel de enige mensen die ik heb gezien met een kinderwagen in de spits.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:00

ierusju schreef:
Ja maar dat zijn (bijna) wel de enige mensen die ik heb gezien met een kinderwagen in de spits.

en verder duwt en propt er niemand in het ov?Alleen moeders met kinderwagens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:31

Nabster schreef:
Ik heb echt nooit last van mensen met kinderwagens. Loop ik op de verkeerde plekken ofzo?



Juist de goede! :j

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:32

Ik heb er eigenlijk niet zo vaak last van, maar het valt me wel op dat het gangpad in de Ikea bij de kinderspullen altijd geblokkeerd wordt. Er zijn ook mensen die dat gangpad gebruiken om er zo snel mogelijk doorheen te lopen :D

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:42

Bij onze Ikea worden alle gangpaden geblokkeerd, ik neem altijd alle sluiproutes tussen de meubels door :D

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:44

ierusju schreef:
@TinkerTreas, dat was mijn ergenis.
Maar vooral omdat mensen met rolstoelen, scootmobielen, (opvouw)fietsen en hutkoffers in de spits rustig op het perron worden achtergelaten omdat ze er niet bij passen en de deuren al sluiten. En dat er dan wel een grote kinderwagen wordt ingeduwd. Ik snap dat je ergens moet zijn, maar die andere personen ook en dan kan ik niet begrijpen dat er dan vaak nog het grootste probleem wordt gemaakt van een kinderwagen die niet mee mag.


Deze ervaring heb ik zelf niet. Waarschijnlijk omdat ik alleen met de bus reis. Maar ik denk dat het probleem dan meer ligt bij het ov, wat duidelijk niet voldoende is in de spits. Want ik vind het ook echt belachelijk dat mensen met rolstoel/ scootmobiel op het perron worden achtergelaten. Deze mensen kunnen zich nergens tussen proppen, maar hebben waarschijnlijk ook afspraken waar ze op tijd moeten zijn.
Maar mensen zonder kinderwagen zijn net zo goed asociaal dat ze je nergens door laten. Je moet wel, anders kom je nergens.