De kinderwagenmaffia

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:01

Kuggur schreef:
Zeker jullie vrouwen


¿Que?

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:05

Ik ben wel moeder, al bijna 20 jaar, maar vond het zelf altijd al verschrikkelijk om met de kids boodschappen te doen.
Ik liet ze graag bij hun vader op vrijdagavond, gooide de auto vol met boodschappen zodat we een week vooruit konden.
Zoveel makkelijker en minder stressvol voor iedereen.

Ik doe overigens nog steeds liever alleen boodschappen, met jongvolwassenen scheelt dat een hoop geld en overbodige boodschappen

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:11

safina schreef:
Tsja, waarom is het toch altijd óf óf bij die dingen....? Waarom kunnen wij mensen niet iets voortbrengen dat meteen goed kan denken én meteen kan lopen, vliegen en/of zwemmen? :D

Zou jij erop zitten te wachten om een kind eruit te persen met een volgroeid hoofd en volgroeide ledematen? Lijkt mij een helse klus, en er zullen weinig moeders zijn die dat overleven.
Voordeel van de huidige situatie is dat er ook geen nóg langere draagtijd nodig is, zodat tijdens het extern uitontwikkelen van het ene kind, het volgende al in de maak kan zijn.

Shadow0 schreef:
Kuggur schreef:
Zeker jullie vrouwen


¿Que?

'Zeker jullie, als vrouwen'

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:18

Oomens:D

Beelddenker hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:38

oomens schreef:
safina schreef:
Tsja, waarom is het toch altijd óf óf bij die dingen....? Waarom kunnen wij mensen niet iets voortbrengen dat meteen goed kan denken én meteen kan lopen, vliegen en/of zwemmen? :D

Zou jij erop zitten te wachten om een kind eruit te persen met een volgroeid hoofd en volgroeide ledematen? Lijkt mij een helse klus, en er zullen weinig moeders zijn die dat overleven.
Voordeel van de huidige situatie is dat er ook geen nóg langere draagtijd nodig is, zodat tijdens het extern uitontwikkelen van het ene kind, het volgende al in de maak kan zijn.



Psies. Aangezien het óf óf is wordt er hier dus helemaal niets uitgeperst. :D

GabberGill

Berichten: 5926
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:41

IMJ schreef:
Oomens:D

Beelddenker hier..

Ik voel de pijn opnieuw alleen erger en intenser

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:00

Weet je, ik heb gewoon een hekel aan mensen die geen rekening met een ander houden. Of dat nu een moeder, kind, bejaarde, puber met rugzak, buurvrouw, of wat dan ook is.
Hou gewoon een beetje rekening met elkaar, dat maakt het allemaal zoveel makkelijker en gezelliger

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:20

GabberGill schreef:
IMJ schreef:
Oomens:D

Beelddenker hier..

Ik voel de pijn opnieuw alleen erger en intenser
:(:)
Hang in there!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:22

LadyMadonna schreef:
Weet je, ik heb gewoon een hekel aan mensen die geen rekening met een ander houden. Of dat nu een moeder, kind, bejaarde, puber met rugzak, buurvrouw, of wat dan ook is.
Hou gewoon een beetje rekening met elkaar, dat maakt het allemaal zoveel makkelijker en gezelliger



Amen. :j Het valt mij echt heel vaak op dat ik de enige ben die rekening houdt met anderen, bijvoorbeeld op school. Ik let op dat ik niet in de weg sta tijdens leswisselingen, maar ieder ander gaat rustig midden op de gang staan. Of alle bruggers die met uitstekende benen op de grond gaan zitten waar iedereen dan vervolgens z'n nek over breekt, en nog lachen ook.

Of in het verkeer. Waar ik altijd degene moet zijn die oplet waar ik fiets (doe ik sowieso), aangezien automobilisten gewoon klakkeloos hun portier open doen, of zonder te kijken een uitrit uit komen rijden en je gewoon totaal de filistijnen in rijden wanneer je zelf niet uitkijkt. Ik snap het niet.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:31

Fietsers zijn echt lastig te zien in een auto vind ik zelf. Heb zelf ook wel eens bijna iemand aangereden, terwijl ik echt heel erg mijn best doe om op te letten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:56

Century schreef:
Fietsers zijn echt lastig te zien in een auto vind ik zelf. Heb zelf ook wel eens bijna iemand aangereden, terwijl ik echt heel erg mijn best doe om op te letten. :)



Zonder überhaupt vaart te minderen om te kijken of er iets aankomt gewoon maar uit een uitrit het fietspad oprijden, is heel iets anders dan goed opletten en het toch perongeluk niet zien.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:10

Dat is zeker waar, dat is gewoon stom en onoplettend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:31

Century schreef:
Dat is zeker waar, dat is gewoon stom en onoplettend.



Helaas gebeurt het zo vaak... word gewoon volledig van m'n sokken gereden als ik niet uitkijk. -O- Overigens niet alleen door automobilisten, hoor. Ook genoeg fietsers die wanneer je ze inhaalt opeens besluiten om twee meter naar links uit te wijken waardoor je ook in de berm ligt. En ook genoeg fietsers die automobilisten weer hinderen...

Inderdaad. Als iédereen nou eens op ging letten en rekening met anderen probeerde te houden, zouden er veel minder ongelukken gebeuren, en zou het veel chagrijnige mensen in de supermarkt schelen. :+

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:43

Hinder jij nooit eens? Ben jij nooit eens verstrooid?
Want zo komt het toch over bij mij.

GabberGill

Berichten: 5926
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:50

Dromertje2 ik weet zeker dat jij niet gewaardeerd wordt in het dagelijkse leven door menig bokker aan je naam te zien :')

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:56

Spijtig dat zo'n ludiek topic nu zo bergaf gaat, doordat mensen de humor er niet van inzien.
Ik ben zelf moeder, loop met kinderwagen, hond én telefoon in mijn handen over straat en herken veel van de "klachten" bij zowel mezelf als bij anderen. Ik probeer uiteraard zoveel mogelijk op te letten, maar als mijn telefoon gaat, mijn monster begint te huilen en mijn hond achter een konijn aangaat, is het even multitasken tot alles weer vlot loopt en daar kan al eens een misser tussen zitten.
Dus ja, ik bén zelf af en toe zo en ik erger mij af en toe aan andere moeders met hun kinderwagens.
Niets mis mee, toch? :+

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:02

Resistance schreef:
Century schreef:
Dat is zeker waar, dat is gewoon stom en onoplettend.



Helaas gebeurt het zo vaak... word gewoon volledig van m'n sokken gereden als ik niet uitkijk. -O- Overigens niet alleen door automobilisten, hoor. Ook genoeg fietsers die wanneer je ze inhaalt opeens besluiten om twee meter naar links uit te wijken waardoor je ook in de berm ligt. En ook genoeg fietsers die automobilisten weer hinderen...

Inderdaad. Als iédereen nou eens op ging letten en rekening met anderen probeerde te houden, zouden er veel minder ongelukken gebeuren, en zou het veel chagrijnige mensen in de supermarkt schelen. :+


Ik probeer echt altijd op te letten hoor, maar met kinderen moet je soms nu eenmaal een hoop van je slaapuren missen :+ dat bevordert je oplettendheid ook niet bepaald. Plus die hormonale zwangerschapsdementie die echt niet gelijk verdwenen is als het kind eruit is :') je doet een hoop domme dingen dan -O-

GabberGill

Berichten: 5926
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:09

Xanthippe schreef:
Spijtig dat zo'n ludiek topic nu zo bergaf gaat, doordat mensen de humor er niet van inzien.
Ik ben zelf moeder, loop met kinderwagen, hond én telefoon in mijn handen over straat en herken veel van de "klachten" bij zowel mezelf als bij anderen. Ik probeer uiteraard zoveel mogelijk op te letten, maar als mijn telefoon gaat, mijn monster begint te huilen en mijn hond achter een konijn aangaat, is het even multitasken tot alles weer vlot loopt en daar kan al eens een misser tussen zitten.
Dus ja, ik bén zelf af en toe zo en ik erger mij af en toe aan andere moeders met hun kinderwagens.
Niets mis mee, toch? :+


Hahaha idd herken me ook wel in jouw verhaal. Mijn vader heeft een transportbedrijf waar ik werk en we hebben veel telefonisch belangrijk contact. Ook ik loop wel is met 1.5 jarig draakje, 2 honden (1 8 maanden en de ander 15 weken) en mijn telefoon. Als ik gebeld word moet ik opnemen en dan gaat ook niet alles meer even soepel.

De volgende stap daarin is heel belangrijk denk ik. Los je het op of laat je het gaan?

Vanaf dat punt oordelen mensen.

moonsparkle
Berichten: 21785
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:15

Zo'n topic bevestigt wel weer dat ik mn kinderen ooit het liefst in de natuur op zou willen voeden waar alle rust en ruimte is, maar ja dan word het of het buitenland, of een grote zak geld die ik niet heb of op minstens 2 uur van ons werk. Ik zou namelijk bijna bang zijn dat mn kind iemand tot last zou zijn wat ongetwijfeld zou gebeuren want juist door ze vaak in situaties te zetten waar je ze kunt opvoeden, kun je ze opvoeden niet door het gewoon maar nooit te doen.

Ik heb ook wel het idee dat Nederland niet zo goed aangepast is om kinderen toe te staan? In de zin van toen ik in Amerika was had je vele familie restaurants, nou kom ik in Nederland niet verder dan een pannenkoekenhuis. En de supermarkten zijn ruim en groot waardoor de ergenissen sowieso minder zijn. Daarnaast zijn relatief veel huizen vrijstaand waardoor je de buren niet snel zult horen klagen over een huilende baby of speelgoed wat een keer valt wat de onderburen kunnen horen.Nederland is gehaast waardoor we ook weinig geduld hebben.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:40

Rollatormaffia bij de super -O-

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:50

Ik vind winkelen met kinderwagen ideaal.
Mensen die irritant in de weg staan omdat ze zo alleen zijn dat ze constant socialmedia bij moeten houden rijd ik gewoon op de hakken, oeps sorry, en weer door.
Als ik op mijn gemak bij een schap wil kijken parkeer ik de wagen ervoor en geen irritant haastig iemand die net even voor langs wil grijpen naar de eenpersoonskant&klaarmaaltijdenmetveelteveelzout zodat ik niet goed kan zien wat er allemaal staat.
Staat er een enorme rij dan fluister ik tegen mijn peuter: je krijgt geen toetje vanavond zodat die een flinke keel opzet.En na 3 minuten in de rij is er altijd wel iemand met muziek in de oren die mij voor wil laten gaan omdat zelfs de nieuwste popmuziek niet over standje boze peuter uitkomt.
Vervolgens mik ik alle boodschappen onder in de kinderwagen en ga ik weer op huis aan.Lekker wandelend wat zo sport ik ook nog een beetje.Zeker tempo wisselingen zijn dan gezond van heel snel stappen tot pasje voor pasje en weer afwisselen.
Ondertussen check ik even mijn mobiel, het voordeel van een kinderwagen is dat die best groot zijn en je dus wel opvalt op het fietspad waar ik loop en mensen me toch wel zien aankomen.Ik loop overigens niet op de stoep omdat anders de kinderwagen onder de poep zit van al die hondenuitlaterszonderzakje en een fietspad is altijd mooi vlak dus dat loopt ook wat relaxter.
En zo heb ik al multitaskend boodschappen gedaan, gesport, lekker buiten geweest met mijn kind en mijn social media bij gewerkt.
Heerlijk en toch ook snel
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 31-03-17 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21785
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:52

_/-\o_

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:09

:D

Ja tot je Dreumes zelf wil lopen...overal!

Maar inderdaad! Die hondenpoep onder je wielen! Altijd honden gehad. Mijne scheet werkelijk nooit op de stoep! Wie laat dat toe? En als je dat oké vindt, ruim het op!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:11

Echt je wil het niet weten hoeveel mensen dat normaal vinden en het ook normaal vinden dat gewoon te laten liggen.
In elke kinderwagen zit een tuigje dus dat is geen probleem.
En als ze oud genoeg zijn kunnen ze mooi helpen de spullen te pakken em ach dan zetten ze weleens wat op de verkeerde plek maar dat zorgt weer voor werkgelegenheid, dan hebben die vakkenvullers ook eens wat te doen

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:21

Moeders met smartphones zijn echt een gevaar voor de mensheid. Bovendien vind ik het intens triest. Bij m'n vorige werk zo veel gezien, peuters die iets wilden laten zien of vragen gewoon compleet genegeerd omdat mama - of paps overigens! - vastgekluisterd zit aan dat kleine schermpje. En kindje druipt vervolgens teleurgesteld af.
Dit zijn overigens ook de moeders die gelijk kwaad worden als kind lief niet in één keer reageert, maar dan denk ik welk voorbeeld geef je zelf?