Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liezel1 schreef:tandarts is aanvullend.
Je ER betaal je alleen over de basisdekking.
Dus als je voor 250 aanvullend verzekerd bent voor de tandarts en je hebt een behandeling van 500, dan moet je 250 zelf betalen.
Maar dat heeft niets te maken met je ER.
Tandarts is inderdaad aanvullend. Als je maar voor 250 verzekerd bent, zal je ook maar 250 vergoed krijgen. Of je nu wel of niet je eigen risico verbruikt hebt, dat heeft er dus niets mee te maken in dit geval. 
Telpeva schreef:Hangt ook van de behandeling af of ze die wel vergoeden, ik heb deze maand een kroon laten zetten die helemaal niet vergoed werd door mijn verzekering. Die 500 euro kon ik dus geheel zelf betalen, en ik heb nog steeds mijn volledige eigen risico. Ik zou het van tevoren even goed nakijken!
Murloc schreef:Je hebt eigen risico en eigen bijdrage. De extra 250 euro valt in dit geval dan onder eigen bijdrage, omdat je eigen risico al verbruikt is.
verootjoo schreef:Murloc schreef:Je hebt eigen risico en eigen bijdrage. De extra 250 euro valt in dit geval dan onder eigen bijdrage, omdat je eigen risico al verbruikt is.
Nee, zo werkt het niet. Die €250 moet TS betalen omdat haar tandartsverzekering maar tot €250 vergoed. Daarboven moet je dus zelf betalen. Niet omdat het eigen risico al verbruikt is.
Eigen bijdrage is weer wat anders, maar de eigen bijdrage en eigen risico hebben niks met deze vraagstelling te maken, die slaan alleen op de basisverzekering