radeloos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youri123

radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:03

Ik ben echt radeloos. Ik kwam er vanochtend in de klas er achter dat mijn etui niet in mijn tas zit. En nergens in het lokaal te vinden. Waarschijnlijk gestolen. Dan zou dit al de 2de etui zijn die dit school jaar gestolen zou zijn. Begin van het school jaar is mijn eerste etui gestolen en sinds 4 weken weer een nieuwe etui met nieuwe spullen.

Ik moest dit even van me af schrijven

Goof

Re: radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:04

Thuis? In je kluis? Vergeten en afgegeven bij de receptie?

Mijn leerlingen zijn constant in paniek omdat ze iets kwijt zijn en het blijkt altijd ergens te vinden te zijn. Geen paniek dus maar goed zoeken.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:05

Goed op je spullen letten meid ;)
Misschien thuis vergeten of in je kluisje...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:11

Wat verschrikkelijk dat je daar radeloos van wordt. Het leven moet welhaast onmogelijk zijn voor jou.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:14

Goof: In Me kluis licht het niet. Bij de receptie ook niet. In de klas ook niet.

Meisje_: In Me kluis licht die niet. Ik let goed op me spullen. Ik neem me tas tegenwoordig echt overal mee naar toe. Naar de wc enzo. Maar blijkbaar kan ik nog geen eens even door de klas lopen zonder me tas in de gaten te houden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:21

oomens schreef:
Wat verschrikkelijk dat je daar radeloos van wordt. Het leven moet welhaast onmogelijk zijn voor jou.

:') :')

Het is maar een etui. Haal adem en bedenk goed waar je dat ding voor het laatst gezien hebt. Pak in gedachte je tas nog eens in en app je moeder of zij 'm gezien heeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:23

oomens schreef:

Gemeen, maar dat was mijn gedachte ook :+

Goed je spullen in de gaten houden, mensen zijn helaas vaak niet zo eerlijk als ze eruit zien :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:24

Selka schreef:
oomens schreef:

:') :')

Het is maar een etui. Haal adem en bedenk goed waar je dat ding voor het laatst gezien hebt. Pak in gedachte je tas nog eens in en app je moeder of zij 'm gezien heeft.

Jullie kunnen hier geintjes over maken of lacherig over doen maar ik vind het toch best ernstig dat de TS niet een ogenblik haar spulletje onbewaakt kan laten en er meteen aan wordt gezeten.

TS, wordt je verder gepest? Is er iemand, zijn er mensen, die het niet op jou hebben?
Kan je er mee naar een decaan of vertrouwenspersoon op school als dit zo is?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:24

Selka schreef:

En als zij hem niet meer heeft gezien... Dan istie echt kwijft en moet je een nieuwe kopen ;)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:25

Simpel toch als het in de klas is gebeurd, iedereen zijn tas open laten doen is hij zo terug

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:26

MarliesV, wie steelt er een etui?
Wie raakt zelf een etui kwijt?

Ik denk dat dit laatste heel veel meer voorkomt. Zeker omdat TS niet aangeeft dat haar andere spullen ook gestolen worden.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:28

Jeetje wat zijn jullie gemeen. Ik snap best dat TS hier een beetje overstuur van raakt hoor als ze net een nieuwe heeft en je moet aan je ouders gaan uitleggen dat je net je nieuwe etui weer kwijt bent. Relativeren vond ik ook erg lastig op die leeftijd, heb daar wat begrip voor.

TS, ga eventjes na waar je allemaal geweest bent en kijk of je hem daar niet hebt laten liggen. Heb je m niet thuis laten liggen toen je gisteren thuis hebt gestudeerd? Dat is mij regelmatig gebeurd :+.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:31

MarliesV: Ik werd gepest. Maar ik dacht dat het over was. Woensdag heb ik wel weer ruzie gehad met iemand. Iedereen in de klas vind mij maar raar omdat ik dingen met paarden doe. Daar door hebben ze het ook op mij gemunt omdat ik zogenaamd raar ben.
Helaas doet school er niks aan. Bij mijn vorige gestolen etui is er ook niks aan gedaan. Heb geld gekregen voor een nieuwe. Maar er is fee moeite gedaan of maar gevraagt of iemand mijn etui heeft gezien. Terwijl we weten wie mijn vorige etui gestolen heeft

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:33

Als je weet wie je vorige etui heeft gestolen is het een mogelijkheid dat hij/zij jou etui nu ook heeft?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:35

In dat geval moet je eerst naar je leraar gaan waar de etui is verdwenen en daarna naar met je ouders naar de directie.

Pesten, in welke vorm, is nooit oke!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:37

@Selka, zie antwoord van de TS. Beetje empathie en inlevingsvermogen, meer is er niet nodig ;)

TS, triest maar helaas voor ons niets meer aan te doen als je verhaal aanhoren en je wel geloven en steunen. Het oplossen van het pesten is natuurlijk niet te doen vanaf hier.

Zeker melding maken, vragen of ze er wat mee willen doen en ook je ouders inlichten.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:37

Selka: Ik raak hem niet kwijt. Zeker na mijn vorige etui is gestolen. Let ik heel goed op mijn spullen en als ik bijvoorbeeld even naar de wc moet neem ik me tas ook mee.

Meisje_ ja die zou hem kunnen hebben. Maar aangezien de docent er niks aan doet.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:37

Een etui is een ander woord voor pennenzak toch? (belg hier :Y) )

Ik heb al een jarenlange ervaring met dingen kwijtraken, blijf vooral kalm en adem even goed in en uit, waarschijnlijk ligt hij gewoon nog thuis ofzo ;) Ga straks eens kijken bij het secretariaat.

Hoe rustiger je blijft, hoe sneller dingen meestal weer terecht komen :) plus het is maar een pennenzak. Het lijkt me heel sterk dat er zoveel pennenzakstelende tieners rondlopen, zo stoer is dat nu ook niet :Y)
En is hij echt kwijt, tja dan dikke pech, je goed excuseren bij je ouders, een nieuwe halen en wat meer op je spullen letten. Maar de wereld vergaat niet!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:41

Ik begrijp dat het niet om de etui gaat maar meer om dat je gepest word :(
Snap dat je je er rot over voelt, eerst goed zoeken en anders gewoon naar je mentor stappen of een andere vertrouwenspersoon op school.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:45

Wat rot dat je gepest wordt op school :(:). Even controleren of ie niet thuis ligt en als dat zo is zou ik er ook melding van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:47

Sommige mensen zijn erg aan hun spulletjes gehecht, ook al zijn het zaken die in andermans ogen geen waarde hebben.
Enige advies wat ik kan geven is neem je spullen mee als is het maar voor 2 seconden.
Mocht je iemand betrappen op het stelen? melden en stap naar de decaan.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:54

Thea_Ste: Volgens mij wel. Ik weet zeker dat ik hem niet kwijtgeraakt ben. Ik let heeeel goed op mijn spullen. Als die weg is is die echt gestolen.

Kaaaren: Helaas doet school er niks aan. Vorige keer wisten we wie het waren. Maar de docent en school heeft niks gedaan.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:54

Enorm kl#te zeg dat je gepest wordt. Helaas ervaring ermee. En idd school doet er nix aan. En als er al een actie komt dan is het gericht op die ene pester en de rest die eromheen hangt heeft ondertussen de etui in bezit, dus er wordt niets gevonden en dan ben jij weer degene die onzinverhalen verkoopt en de rest staat weer te lachen. -O- #) :r

Enige voordeel ervan is dat je wel creatief gaat worden in sommige dingen. Geen etui meer aanschaffen maar hang een pen om je nek of steek 'm in je broekzak. Mocht je nog een potlood of dergelijke nodig hebben laat die dan gewoon los in je tas liggen en pak 'm pas als je 'm nodig hebt.
Ga dan wel alvast bedenken wat ze dan kunnen gaan pakken om je weer een hak te zetten. En let heel goed op je telefoon of andere makkelijk pakbare spullen.
Heel veel sterkte TS! :(:)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:56

sorry dames maar wat zijn jullie gemeen,de dingen die in een school etui zitten kosten best wat. denk aan een goede passer en goede kleurpotloden die je voor tekenen nodig heb.
buiten dat is het heel vervelend om gepest te worden.
TS kan je misschien overstappen van klas? of nu naar je mentor lopen of mailen dat je je etui niey meer heb en denk dat deze is gestolen? ook zal ik vragen aan je ouders of die een gesprek willen aan gaan met je mentor hier over.
dit is niet normaal.
welk jaar zit je en hoe oud ben je?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:56

Thea_Ste: Volgens mij wel. Ik weet zeker dat ik hem niet kwijtgeraakt ben. Ik let heeeel goed op mijn spullen. Als die weg is is die echt gestolen.

Ierlier: School doet er niks aan.

Morganlefay: Ik ben er niet aan gehecht. Maar ben boos dat ik ne tas niet 2 seconden uit het zicht kan laten.

Kaaaren: Helaas doet school er niks aan. Vorige keer wisten we wie het waren. Maar de docent en school heeft niks gedaan.