DIY platform bed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

DIY platform bed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 00:25

:wave:

Aangezien ik deze zomer een studio krijg, ben ik alvast aan het rond kijken voor meubels met berg ruimte ed.
Nu kwam ik van de week iets heel gaafs tegen:

Dit zou ik met behulp van mijn vader en broer willen maken, maarrr
- ik mag niet in de muur boren, dus daar moet een oplossing voor komen
- ik vraag me af of het werkelijk stevig genoeg is? Zeker als je er met twee mensen op slaapt?

Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?
Of tips hebben qua andere meubels of dit bed?

Ik hoor het graag :)

NatasjavE

Re: DIY platform bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:30

Lijkt handig.

Voor mij ongeschikt. Zou s'nachts van dat smalle randje afmieteren.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:38

Hmm over de stevigheid zou me ook zorgen maken. Ik heb al stevigere constructies zien krakken door er met 2 op te slapen :+ kan ook liggen aan hoe wij het in elkaar hadden gezet, dat sluit ik niet uit haha.
Ziet er wel supergaaf uit!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:46

NatasjavE schreef:
Lijkt handig.

Voor mij ongeschikt. Zou s'nachts van dat smalle randje afmieteren.

Mijn hele scheenbenen zouden geen vel meer over hebben. Aks je dan snachts naar de wc moet met je slaaphoofd, dan zou ik eerst al van het trapje mieteren en bij het terug naar bed gaan eerst allebei mijn kleine tenen eraf trappen om vervolgens dus mijn scheenbeen op 1 van die punten te rammen.
Maar dat zegt misschien meer over mijn motorische vaardigheden in de ochtend dan over het bed?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:57

Frame moet steviger zijn als het zoals bij jouw op zichzelf moet staan. Bij een groot bed en dus groot matras, is een extra poot in het midden ook handig voor verdeling gewicht. Ik heb hier een 1.20 breed matras en die lattenbodem heeft ivm stevigheid ook poot in het midden. M.a.w. mijn bed heeft geen 4 maar 5 poten. Er zijn extra verstevigingen mogelijk in matrasbodems met metalen strips, maar dit was simpeler, gezien de basis die er al was. Als je bij IKEA goed naar de bedbodems kijkt zie je ook extra verstevigingen in de 2 persoonsbedden (5potig bed verkoopt nl niet zo).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:03

Dit kan zeker zonder in de muur te boren, maar ik ben ook niet echt voor.

Dat trapje ziet er cool uit, maar als je 'bovenaan' staat, is je bed gelijk met je 'vloer' (dat waar je voeten op dat moment op staan).
Je moet met dit idee dus in bed kruipen zoals je op vakantie op een luchtbed gaat liggen.

Op de rand van je bed zitten is onhandig, want de rand is te breed om je benen naar binnen te zwaaien en dan meteen te liggen. Ik zou eerder kastjes als onderstel gebruiken dan zo als rand van je bed.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:17

Misschien eens zoeken op elevated beds, daar kun je misschien wat inspiratie opdoen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 02:42

Bedankt voor de reacties.
Denk dat je dat stoten snel genoeg afleert en moet zeggen dat ik zo goed als nooit m'n bed uit kom wanneer ik er eenmaal in lig.
Zelf lijkt het mij juist handig dat je bed niet ergens in ligt, niet zon gedoe met het verschonen.
Verder gaat hef ook niet as bank fungeren, er komt een afscheiding tussen mijn zithoek en slaapgedeelte.

Heb nu van dit bed ook de versie gevonden waarbij je het niet aan de muur hoeft te bevestigen, nog wel even de vraag gesteld of het sterk genoeg is om twee volwassenen te houden..

Ook nog andere leuke diy bedden gezien met berging er onder.. volgende week na mijn tentamens maar eens bespreken met vaders hoe en wat!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 02:47

Misschien heb je hier iets aan? Deze is door ikea zelf gemaakt dus ik denk (hoop) dat je dan wel goed zit met stevigheid

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 04:34

En een tweepersoonshoogslaper?

Overigens... dat het net is als in een luchtbed kruipen zal wel meevallen vanaf het 2e trapje kun je ook al in bed kruipen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 07:53

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:26

Ik ben ooit bij mensen geweest met een bed onder de eethoek.
Ze hadden een soort van verhoging gemaakt waaronder hun bed ( op een bedbodem met wieltjes)geschoven werd . Boven op de verhoging hadden ze de eethoek staan.
Dus overdag was het een gewone huiskamer en als ze naar bed gingen trokken ze het bed onder de verhoging vandaan.
Het zag er supernetjes en strak uit.
Ik weet niet of jij er de ruimte voor hebt om dit te doen, maar ik zou dat mooier vinden als een bed in het zicht. En je valt niet van bed en het stort niet in :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 09:47

Fredt, dat bed gaat een stukje (lees ver) boven mijn budget uit :=

Heb bij de Ikea gekeken maar ik heb niet het idee dat je daar bedden hebt met super veel opbergruimte..

Bed komt niet in het zicht te staan. Door de afscheiding met de zithoek zie je het niet direct.
Daarnaast ken ik mezelf, als ik elke dag wat moet ombouwen, gebeurt dat na een week niet meer :o

Een echte hoogslaper ben ik ook niet zon fan van. Degene die ik tot nu toe heb mee gemaakt kraakten altijd enorm of waren zo hoog dat je niet fatsoenlijk rechtop kon zitten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:17

Je hoeft niets om te bouwen met een bed onder een soort van podium.
Dat was juist het mooie ervan!
Je schuift hem er enkel onder.
Maar voor jou is dit dus niet nodig, want je hebt meer als een vierkante studio waarschijnlijk.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:01

Misschien kan je kijken naar een bed gemaakt van palletten? Dat zie je vaak voorbij komen en kan je hele leuke dingen mee doen :)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:23

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:24

Bed ziet er leuk uit.
Maar is het handig met opstaan.
Volgens mij lig je erg laag met je matras. En dan ook nog een trap af.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:37

Bij mijn zusje hebben we een bestaand bedframe opgehoogd. Dus een nieuw soort frame rond om, met hogere poten. Daaronder heeft ze nu heel veel ruimte, en dit benut met plastic bakken van de Action. Ideaal om van alles in op te bergen, en je hebt bergruimte onder je hele bed dus niet alleen aan de voorkant van de lades.

Misschien een ideetje?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:41

anca schreef:
Deze van Ikea heeft heel veel opberg ruimte er onder met 4 grote lades

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39902937/

Dit bed heb ik ook, grote nadeel ervan is dat je hem niet in een hoek kan zetten want dan kan je direct al 2 lades niet meer gebruiken.. Dan kan je beter een hoog bed kopen met ruimte om er opbergkisten onder te doen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:49

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 13:23

Mirim, ik ben nogal een beelddenker maar ik kom er even niet uit hoe die constructie zou zijn.. heb je een foto?

Mijn kamer is rechthoekig en het bed komt in de hoek, dus een bed met lades aan beide kanten is geen optie.

Ook moet het een twee persoonsbed zijn.

Bed ophogen en bakken er onder is ook een idee, maar vind ik persoonlijk wel minder mooi.

Een vriendin van mij heeft een bed van houten pallets! Ziet er inderdaad gaaf uit, maar dit bied geen opbergruimte toch?

Leuk dat jullie allemaal meedenken! Na volgende week ga ik met mijn vader het er over hebben.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:47

Bed wat ik stuurde kun je uitschuiven tot 2persoons :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:51

Als je googlet op 'pallet bed with storage' vind je wel wat leuke ideeën :D Maar dan moet je wel veel zelf kan knutselen denk ik :)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:05

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 16:03

Smee, dan moet ik binnenkort maar eens bij de Ikea gaan kijken hoe die er in het echt uit ziet :)

Heb al op pinterest gekeken, maar ik heb wel echt duidelijke instructies nodig wil dit tot een goed einde komen :o