Docenten, wat voor tas gebruiken jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Docenten, wat voor tas gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 20:52

Nog een paar maanden en dan heb ik als het goed is mijn eerstegraads lesbevoegdheid op zak!
Ik wil graag een mooie, stevige en praktische tas kopen. Ik gebruik nu mijn eastpack, maar die is echt af en ik vind een rugtas ook niet altijd even fijn.

Ik heb een voorkeur voor een stevige (cognackleurige) leren tas, liefst met niet één groot vak maar meerdere vakken voor laptop en mapjes, maar ik weet niet goed of dat ook wel allemaal handig is.

Welke tassen vinden jullie prettig?

Dieselpaard

Re: Docenten, wat voor tas gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:00

Ik gebruik m'n cowboybag voor m'n lunch etc en daarnaast heb ik een laptoptas die ik bij m'n laptop kreeg. Zo'n echt docententas vind ik niks. Ik heb een hele mooie laptoptas maar daar past deze laptop niet in

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:03

Ik heb vorig jaar een hele stevige, leren tas gekocht via een website. Meerdere vakken inderdaad, mijn laptop past erin plus agenda plus heel veel papier :+
Ben er erg blij mee.
Ik zou eens wat websites bekijken en kijken wat je opties zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:08

Geen docent maar student. Ik heb een hele mooie en fijne cognackleurige leren tas van burkely . Apart vak voor je laptop en een ruim vak voor boeken en papierwerk. Ik neem nogal veel zooi mee (laptop en lader, notitieboekjes, boeken, agenda, etui, lunch, fles water, thermobeker met thee, complete inhoud van mijn handtas, etc.), maar het past vrijwel altijd in deze tas. Ik wil nooit meer een ander :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:14

Ik heb een leren grijsgroene tas van de markt. Superfijn met veel vakken. Er past ook een laptop in als het nodig is.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:15

Hier ook geen docent, maar student. Ik gebruikt ook een cowboysbag tas. Ben er zelf heel tevreden van, ondanks dat het 'hoofdvak' niet meer verder is opgedeeld in verschillende vakjes. Hij gaat nu al 3 jaar mee bij mij en nog eigenlijk niks aan te zien. Verder is hij heel stevig.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:50

Ik heb ook een half jaar een tas van Burkely gehad, maar daar lieten de stiksels tussen de leren vlakken bovenop los, liet een van de handvaten los bij de stiksels en de helft van de haak van de draagband brak ook af (en ik heb er geen rare dingen mee gedaan). Wat ik erin had zitten waren de spullen die ik nodig had voor mijn stage (laptop, berg papers, notitieblok, etui etc.). Het was wel een iets ander model dan de tas die xlitskee linkt; het was deze. Het was een fijne en mooie tas toen hij nog heel was, maar voor dat geld zou ik toch investeren in een ander merk waarbij de tas beter is afgewerkt en de haken bij de draagband steviger zijn. Cowboysbag hoor ik inderdaad vaak goede dingen over.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 18:39

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:43

Geen ervaring met een laptop in een Cowboysbag (past er bij mij niet in), maar wel goede ervaringen met de vervanging van de band. Het ijzertje van de band was na enkele jaren afgebroken. Heb een berichtje naar Cowboysbag gestuurd en een week later had ik een nieuwe riem in de postbus zitten!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:19

Ik ben docent en gebruik een cognacbruine cowboysbag. Ik wil je uit ervaring aanraden om een tas te nemen die je ook in de hand kan houden. Docententassen worden nog al eens zwaar en om hem altijd aan je schouder te hangen, gaat je een therapie opleveren vaneen mensendiecktherapeut. (Been there, done that)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:34

Goede tip inderdaad. Er zit ook nogal een verschil of je straks een vast lokaal hebt of niet. Als dat zo is kun je veel op school laten liggen, heb je niet een vast lokaal dan moet je veel en veel meer meesjouwen iedere les en iedere dag. Ik ken docenten die om doe reden tassen op wieltjes hebben. Ook een goede optie.
Zo'n cowboytas waar iedereen wild van is zou ik niet aanraden. Die zijn wat slapper van materiaal en als je daar je papieren etc in doet gaat alles op gegeven moment in elkaar zakken en wordt het een zooitje. Een stevige tas met meerdere compartimenten is echt het fijnst. Niet zoeken in je tas, niet alles steeds ophijsen en recht zetten, maar gewoon alles waar je het wil hebben en alles direct voor het pakken.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:48

Ik heb toevallig van de week een Burkely tas binnen gekregen, die laatste die je in je post hebt staan. Heel erg tevreden mee, is een mooie tas. Maar de rits is vrij grof, en dus ook wat scherp. Ik hoef er vrij weinig mee te slepen, dus prima voor m'n werk, maar als je er grote afstanden mee af moet leggen zou ik idd niet voor een schoudertas kiezen.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:01

Mijn ervaring met cowbowsbags is dat de rits snel kapot gaat als je je tas een beetje vol doet. Verder wel hele fijne tassen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:18

Ik heb al jaren Cowboysbags, nog nooit een rits stuk gehad.

Ik gebruik een wat diepere Cowboysbag om alles mee te nemen, en inderdaad vaak een laptoptas erbij voor m'n laptop en A4 papieren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:56

Oh ja, ik heb geen losse papieren in mijn tas, want ik doe toetsen ed in een documentenmap. Zelfs met een eigen lokaal sjouw ik me regelmatig de blubber, helaas. En dan heb ik thuis en op school een set boeken.