Pan met stoominzet: hoe te gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Pan met stoominzet: hoe te gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 18:12

Ik heb een pan met stoominzet gekregen en als ik zoek hoe ik die moet gebruiken, dan zie ik alleen maar filmpjes van pannen met meerdere stoominzetten boven elkaar.

Ik dacht dat ik gewoon de aardappelen in het water kan koken en dan de groente er bovenop stomen.

Maar ik zie dat ze op de filmpjes alleen maar water in de pan doen, stoominzet erop met in stukken gesneden aardappelen, 2e stoominzet daar weer boven op en dan de groenten.
Maar ik heb dus maar 1 stoominzet, dus vroeg ik me af of het mogelijk is om de aardappelen gewoon eronder in het water te koken.
Zo spaar ik me in elke geval 1 pit uit (en stroom :) )

Bienotje

Re: Pan met stoominzet: hoe te gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:49

Geen verstand van hoor. Maar waarom niet aardappels en groente in hetzelfde mandje?

En verder gewoon eens proberen zou ik zeggen. Of tweede mandje bijkopen bv ;-)

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:02

je kunt gewoon de aardappelen in het water in de pan doen en de stoominzet met de groente er bovenop.Groente kook je ook minder lang dan aardappelen dus zijn ze gelijk gaar

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:13

Als het een snelkookpan is, zit er een rekje bij waarop je de inzetbakjes zet. Hierdoor komen deze niet in, maar boven het water. En garen ze door stoom. Ideaal.
Vitamines blijven bewaard en door het stomen onder hoge druk is het eerder gaar.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 18:36

Het is geen snelkookpan.
heb het inmiddels geprobeerd en het is goe gelukt. Zowel aardappelen in water gaar, als de boontjes die erboven gestoomd zijn.