Hoi! Ik heb gisteren een glas melk over het toetsenbord van mijn laptop laten vallen. Gedaan wat gedaan moest worden: gelijk op de kop, in ongekookte rijst laten drogen. Daarna heb ik mijn laptop (Dell ChromeBook 11) even gegoogled, blijkt dat het toetsenbord volledig afgesloten is (morsvrij dus).
Ik heb hem na +/- 18 uur weer aangezet, en hij doet het nog gewoon. Het enige is dat hij heel raar inzoomt... ik weet echt niet wat er met dat ding aan de hand is. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt! Madelief
lisem94
Geplaatst: 18-03-17 17:19
Er zouden (waarschijnlijk) maar 2 dingen aan de hand kunnen zijn.
1. Melk in vrij plakkerig, het zou kunnen dat het onder het toetsenbord nog plakt en daardoor knopjes ingedrukt houdt.
2. De melk is ook over het touchpad gegaan en zo toch naar binnen gekomen en dus voor ellende zorgt. Een makkelijke manier om dat te testen is om het knopje te zoeken (zit eigenlijk wel op iedere laptop) om de touchpad uit te schakelen. Als het probleem daarna opgelost is dan heb je je antwoord. Dat betekent dat je ofwel de touchpad niet meer kan gebruiken of je moet ervoor kiezen om je laptop open te laten maken.
Je kan misschien het beste beginnen met de touchpad uitschakelen dat weet je gelijk waar het probleem waarschijnlijk zit.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 18-03-17 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Miefje
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 17:21
Dankjewel voor je antwoord! Touchpad uitzetten is een goed idee, maar dan kan ik er niks meer mee want heb geen muis...
Edit: oh wacht lm, ik heb touchscreen
lisem94
Geplaatst: 18-03-17 17:26
Miefje schreef:
Dankjewel voor je antwoord! Touchpad uitzetten is een goed idee, maar dan kan ik er niks meer mee want heb geen muis...
Probeer even aan een muis te komen om te testen (andere pc of even lenen) en in het ergste noodgeval heb je ook nog de €5,00 Action muis.