Reizen met eticket

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Reizen met eticket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 15:30

Goed, ik ben gek op reizen met OV, maar zit nu toch wel even in dubio. Ik reis morgen met dagkaart, en kan ik kiezen om deze te printen of Mobiele ticket te doen. Mobiele ticket lijkt me wel wat, maar ben altijd bang dat er wat gebeurd met mijn telefoon tijdens het reizen. Is het ook een mogelijkheid dat ik het beide heb? Weet iemand dat? :')
En, moet je verbonden zijn met internet bij het hebben van een mobiele ticket? (Wifi is vaak best crappy in de trein)

Alvast bedankt!

lizy29

Re: Reizen met eticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:37

Als het goed is download je je ticket op je telefoon. Die is dan gewoon offline te gebruiken. Vaak printte ik de pagina nog wel extra uit zodat ik inderdaad beiden bij me had.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 15:39

Oh fijn, het kan dus beiden voor het geval dat. Bedankt!! :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:41

Toevallig gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van een ticket op mijn mobiel, ging prima. Je hebt een speciale app hiervoor. Ik had voor de zekerheid ook een geprinte versie bij me, niet nodig gehad.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 17:27

Thanks! Heb nu op mobiel gedaan en geprint. Super! :D

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:42

Printscreen maken kan ook, staat de ticket in je galerij

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 03:48

Als er in de voorwaarden van je ticket staat dat je uit moet printen ALTIJD printen. Je loopt het grote risico op een uitstel van betaling met een verhoging van 50 euro.
https://www.google.nl/search?q=e+ticket ... M:&spf=192
Hopelijk doet de link het, maar deze kaartjes horen gewoon uitgeprint te worden op A4 formaat. Het staat ook gewoon op het ticket zelf.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 04:34

Inoterry schreef:
Als er in de voorwaarden van je ticket staat dat je uit moet printen ALTIJD printen. Je loopt het grote risico op een uitstel van betaling met een verhoging van 50 euro.
Hopelijk doet de link het, maar deze kaartjes horen gewoon uitgeprint te worden op A4 formaat. Het staat ook gewoon op het ticket zelf.

Terwijl er in de NSapp staat dat uitprinten dan weer niet hoeft.

Paar maanden geleden zelf ook gehad, eticket via de app op mn telefoon. Conducteur kreeg hem niet gescand, maar volgens hem zag ik er betrouwbaar uit dus hij heeft het zo gelaten :')
Voor de zekerheid toch naar een servicebalie gegaan op mn bestemming en hem uit laten printen. Volgens hen was het niet nodig om een uitgeprinte versie mee te nemen. Ook had de conducteur waarschijnlijk verouderd apparatuur waardoor hij het niet gescand kreeg.

Ben 2 weken later zelfs met etickets wezen vliegen, dat was wel eng, dus die had ik inderdaad uitgeprint voor het geval dat.
Maar man wat was dat handig zeg!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 09:07

Inoterry schreef:

Er schijnt bij NS zo'n experiment te zijn waarbij je niet meer hoeft te printen en je ticket met QR code in de app staan. Op de site staat vermeld dat printen niet meer hoeft, maar je wel een goedwerkende smartphone moet hebben. Dus dan ga ik er vanuit dat printen niet meer hoeft.
Heb overigens beiden gedaan :)

http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-u ... ckets.html

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:08

Inoterry schreef:

Dat is als je met een e-ticket reist. Als je met een mobiel ticket krijgt hoef je het ticket niet uit te printen.

Ik reis zelf al bijna twee jaar wekelijks met een mobiel ticket (NS international biedt die mogelijkheid al wat langer aan) en ik moet zeggen dat ik het echt een uitvinding vind. Niet meer iedere week moeten printen, niet meer langs de kaartautomaat en als de conducteur komt laat je de QR-code zien op je telefoon, die wordt gescand en klaar is kees.
Als je bang bent dat er iets met je telefoon gebeurt, kan je het ticket natuurlijk altijd nog een keer printen, maar ik zie dat je dat al hebt gedaan. :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:45

Onali schreef:
Inoterry schreef:

Terwijl er in de NSapp staat dat uitprinten dan weer niet hoeft.

Paar maanden geleden zelf ook gehad, eticket via de app op mn telefoon. Conducteur kreeg hem niet gescand, maar volgens hem zag ik er betrouwbaar uit dus hij heeft het zo gelaten :')
Voor de zekerheid toch naar een servicebalie gegaan op mn bestemming en hem uit laten printen. Volgens hen was het niet nodig om een uitgeprinte versie mee te nemen. Ook had de conducteur waarschijnlijk verouderd apparatuur waardoor hij het niet gescand kreeg.

Ben 2 weken later zelfs met etickets wezen vliegen, dat was wel eng, dus die had ik inderdaad uitgeprint voor het geval dat.
Maar man wat was dat handig zeg!

We werken allemaal met dezelfde apparatuur dus dat was het niet. De kaartjes uit de link MOETEN worden uitgeprint. Diegene die niet hoeven worden uitgeprint zijn inderdaad de mobiele tickets. En van mij mag dat afgeschaft worden. Voor de reizigers is het het inderdaad een prima uitvinding =:) , voor ons werkelijk een ramp. Sta je daar een paar minuten uit je neus te vreten terwijl de reiziger zijn/haar ticket nog moet zoeken, heeft hij/zij het eindelijk een keer gevonden en probeer je dat ding te scannen...los bewegend van elkaar in een rijdende trein.... :roll: := . Er gaat voor ons ontzettend veel tijd inzitten. En mensen maar afvragen waarom ze de conducteur bijna nooit zien :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 14:02

Net gescand, binnen 2 seconden klaar :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:06

Dan had je app al klaar voordat de conducteur bij je was dan +:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 14:09

Uiteraard. Zo ben ik dan wel weer :D

Inoterry