Wie rijd er op CNG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Wie rijd er op CNG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:05

Wegens heel, héél veel pech moet ik mijn huidige auto weg doen en dus op zoek naar wat anders. Keuze tussen diesel, benzine of LPG is heel simpel, dat word LPG (dit topic gaat nadrukkelijk NIET over de keuze tussen benzine, diesel of LPG, alle opmerkingen daarover en waarom ik voor LPG kies kunnen achterwege gelaten worden). Ik rij al jaren op LPG, tot volle tevredenheid en wil dat dus eigenlijk blijven doen.

Tot ik een auto tegen kwam die op CNG rijdt.... En nu is er twijfel. Is CNG een optie? Ik woon in Friesland, maar er zit hier om de hoek een pomp die CNG heeft. Ik heb wat rond zitten lezen op internet en wat ik lees staat me op zich wel aan. Maar ik ben vooral benieuwd naar praktijkervaringen.

Volgens de info die ik vind kan een auto ongeveer 15 kilometer op 1 kilo CNG rijden, maar is dit wel realistisch? uiteraard begrijp ik dat veel ook afhangt van je auto en rijgedrag, toch heb ik met LPG al gemerkt dat het verbruik niet bijster veel verschilt per auto. Hoe zit dat bij CNG?

Hoe lastig is het nu echt om een pomp te vinden? Zoals gemeld, hier thuis kan ik om de hoek tanken. Als ik verder op verschillende online kaarten kijk, valt het me eigenlijk nog mee. LPG word wél steeds lastiger om te tanken, omdat veel tanks onbemand verder gaan en dan geen LPG meer mogen leveren. Vreemd genoeg lijkt dat met CNG geen rol te spelen, de pomp die het hier levert is onbemand.

Hoe zit het met onderhoud? Vermogen van de auto? Andere dingen waar ik aan moet denken?

Oftewel, zijn er mensen die er op rijden, al dan niet voor de baas bijvoorbeeld, en mij wat first hand informatie kunnen geven?