Ideeen gezocht: balkon en klein kindje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snorkel8

Ideeen gezocht: balkon en klein kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 10:17

Hoi bokkers,

Helaas ben ik niet zo crea bea dus heb ik hulp nodig! :):)

Ik heb een klein balkon op het zuiden, ongeveer 3 m2 maar zou ik even op moeten meten. Nu zou ik deze graag zo maken dat mijn zoontje van nu 6 maanden er straks ook een beetje buiten kan spelen.

Wat ik zelf had bedacht:

- 2 parasols want het kan er bloedheet worden
- mischien rubberen tegels? Liever een andere optie

En dan houd mijn brein op... wie heeft een idee? Ik zal zo nog foto's plaatsen <<)
Het zal voor tijdelijk zijn, ik hoop einde zomer een woning te hebben gevonden met tuin!

Goof

Re: Ideeen gezocht: balkon en klein kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:23

Gewoon een kleedje op de vloer voor het spelen.
En met deze leeftijd slaapt hij nog op het heetst van de dag, laat hem er 's ochtends even op spelen als je wil of zet later een parasol neer idd.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:26

Stukje kunstgras, je hebt een schelpzandbak dan in de ene helft zand en in de andere kun je water doen. Parasols en schaduwdoek zijn geen overbodige luxe. Hier ook een wasmand die we gebruiken als badje

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:29

Ik had een lap kunstgras via internet besteld. Ons balkon was dicht maar er zat tussen vloer en de dichte reling wel een kier waar ze tussendoor zou kunnen vallen. Dus daar had ik langwerpige bloembakken tegenaan gezet (die je normaal onder je raam hangt zeg maar), inclusief aarde en vrolijke bloemen uiteraard :D

Ik vond die parasol voet heel irritant omdat die in het midden stond om de parasol te kunnen uitklappen, dus had later de parasol van Ikea gekocht die aan 1 kant recht is zodat ik hem tegen één van de balkonmuren aan kon schuiven.
Deze bedoel ik: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/spr/29010975/

Succes!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:30

Ik heb een lang balkon op 2 hoog en woon hier sinds mijn Tweeling 6 mnd was. Inmiddels zijn ze 3 jaar.
De veiligheid staat voorop en met 6 mnd klimmen ze nog niet veel maar dat kan van het een op het andere moment anders zijn. Nu is mijn situatie iets anders omdat ik er twee heb en dus altijd ogen in m'n achterhoofd moet hebben maar ik had twee Ikea kinderstoelen gekocht en die stonden standaard oo mijn balkon. Laagje water op het dienblad om in te spetteren met de handjes en toen ze iets ouder waren had ik ook een watertafeltje neer gezet. Maar belangrijkste is echt veiligheid, zorg dat je kindje niet kan klimmen, balkondoek zodat het niet tussen de spijlen door kan etc etc.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 10:33

Kleedje had ik aan gedacht maar vind ik weer erg hard voor op t balkon, ook kruipt hij al bijna en voor de knietjes is t dan niet zo lekker.
Maar het stukje kunstgras en dan een kleedje lijkt me wel een goed idee! En die zandbak ook! Al dacht ik misschien aan een mini opblaasbadje, als hij kan zitten kan hij lekker beetje met water spatteren

Die parasol is goed idee, al zitten er 2 buizen aan het balkon vast waar je van die kleine simpele parasolletjes in kan doen. Als dat niet lukt is die UT de link inderdaad een goed plan!

Klimmen duurt inderdaad nog even, dat is ook meteen t enige gevaar. Ik hoop dat als hij dat kan ik hier niet meer woon.

Bedankt voor alle tips!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:34

Kunstgras wil ik sterk afraden... Mijn bovenburen hadden dat ook, en met een goeie regenbui hadden wij heel erg last van lekkage!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:37

Ik zou zeggen richt het zo in dat kleine buiten een beetje met zand en water kan rommelen, kan spelen in de schaduw maar ook in de zon (gewoon daglicht zeg maar, dat is gezond) en dat je de mogelijkheid hebt dat hij een slaapje in de buitenlucht kan pakken.

Komt er (vaak) regen op je balkon?

Ik zou kijken voor zachte foam speeltegels / puzzeltegels waar die kleine comfortabel op kan liggen, rollen en kruipen :) Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/speelkleed-spe ... 025791125/

Ook regelmatig in de aanbieding bij Kruidvat ofzo :j

Kunstgras lijkt mij best een irritatie-risico geven om daar echt in te liggen en kruipen, al dat prikkelende / plakkerige / zweterige kunststof.....bah.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:44

Het zoontje van een vriendin gooide het zand van de zandbak naar beneden en daar was de onderbuurvrouw niet blij mee als ze buiten in haar tuintje zat.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:45

Geen rubbermatten die worden gloeiend heet in de zon. Zou zelf gewoon een dik buiten speel kleed kopen en eventueel kunstgras.

Verder idd die schelepen met zand en water en al het speelgoed wat binnen leuk is kan buiten ook ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:48

Snorkel8 schreef:
Kleedje had ik aan gedacht maar vind ik weer erg hard voor op t balkon, ook kruipt hij al bijna en voor de knietjes is t dan niet zo lekker.

Joh, gewoon een picknickkleed, geen probleem.
Binnen groeien kinderen ook op op plavuizen of laminaat. Krijgt niemand iets van ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:50

Zo`n kleed met van die straatjes er op. Kan ie met zn autootjes bezig.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 10:50

Goed dat je dat zegt Swartbeesie! Dan kan ik beter zoeken naar wat pmarena zegt! Die kan ik neerleggen als hij gaat spelen en weer opruimen.

Als t zonnetje schijnt is t snel te warm op alleen in de zon te zitten, dat zou alleen in de ochtend kunnen.

Op de opvang slaapt hij buiten en ik laat zijn raam altijd p een kier, vind de buitenlucht erg belangrijk (en dan woon je in een drukke stad :D) maar op t balkon is t echt geen optie helaas

Zand wilde ik ook niet doen, is hij echt nog te klein voor.

Goede tip voor de rubber matten, had ik niet bij stil gestaan!

Misschien een stukje met kunstgras doen? Dat het regen water wel weg kan lopen?

Je hebt een punt hoor good! Binnen ligt hij ook wel op het laminaat. Maar t voelt niet helemaal goed...

En een dunne schuimrubber mat? Met daar overheen een speelkleed?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:58

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 11:01

Ja die zag ik ook! :D

Ik denk dat ik op zoek ga naar die foam puzzelstukken. Kan ik ook makkelijk opruimen en kunnen ook onder een zwembadje

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:16

Die kun je bij iedere speelgoedwinkel kopen. Wilde ze net zelf aanraden maar zie nu in je laatste reactie dat je er zelf op gekomen was. Zeker wel doen hoor. Nee ze krijgen niets van op t beton spelen, maar geloof me, dan zijn ze een stuk sneller uitgespeeld. :+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:19

Dienblad met water is prima... een opblaasbadje is in het begin leuk... maar wordt op een gegeven moment minder prettig voor je onderburen :Y) want spetter de spetter is echt heel cool :P aldus peuters en kleuters... ooo en bellenblazen is geweldig...

Zorg inderdaad voor veiligheid... los van het klimgevaar vinden kids het ook super om hun speelgoed door een kier naar beneden te gooien (een metalen autootje wil je als nietsvermoedende voorbijganger niet op je hoofd krijgen...

Dekentje of mat op de grond en dan lekker met het speelgoed spelen wat hij binnen ook heeft... al vind ik het veel fijner om lekker naar een park of het bos te gaan zodat ze echt kunnen spelen en ravotten in de modder en met takjes en water etc)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:34

Hij is 6 maanden ,tegen het eind van de zomer wil ze in een huis met tuin.Dus dan zal hij pas een jaar zijn.Dan heeft hij aan een zandbak tot die tijd nog niks,daar is hij dan nog te klein voor.Zal het hooguit in zijn mond stoppen .En zo spatteren dat de buren verdrinken zal ook nog mee vallen.Bovendien is hij toch te klein om hem dan ook maar met het kleinste beetje water alleen te laten.Ik denk dat die foamtegels een goed idee is,afwasbaar zacht en makkelijk mee te nemen als je gaat verhuizen.Ik weet niet wat voor balkon je hebt,mocht het met spijlen zijn kijk of hij zijn hoofd er niet door krijgt.Dat had die van ons gedaan toen we op visite waren en er is een spijl uit gezaagd moeten worden om het kind te bevrijden :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:45

Een zandbak is imo ook teveel van het goede, maar gewoon een teiltje met zand en teiltje water is wel erg leuk om een beetje mee te rommelen :)

Een kind van een half jaar oud binnen ook alleen maar op tegels / laminaat leggen zonder iets zachts er tussen vind ik wel erg spartaans aangeraden hoor :P Niet echt relaxed als je vaak vooral nog maar kan liggen en rollen en nog een heel scala van omvallen tegemoet gaat :(:)

Die van ons had / heeft een eilandje van speeltegels in ons kantoortje, en een grote grondbox in de woonkamer met daarin een dikke wollen onderdeken. Die zijn zacht en schokdempend door hun dikte maar wel nog goed stevig qua ondergrond zodat ze er goed op kunnen (leren) kruipen.

Sinds dreumes niet meer zomaar omvalt hebben we die deken vervangen door zo'n dun rubber / tapijt verkeerskleed.

Een windmolentje aan het balkon en gáán met die banaan :P

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 12:34

Dank je wel iris! Ga die inderdaad halen, is ook leuk voor vinnen om op te oefenen met kruipen denk ik.

Mijn onderburen zullen denk ik geen last hebben van het gespetter, hij is nog zo klein dat de hoeveelheid water te overzien is :D

Maar dat speelgoed naar beneden gooien had ik nog niet aan gedacht! Daar ga ik zeker even naar kijken! Net als hoofden die door kieren kunnen.

En voor dat omvallen ben ik dus ook bang. Op het beton is dat niet alleen een bult maar misschien ook een wondje dan.

Een windmolen! Wat een goed idee!

Nu al blij met dit topic, ik dacht weer veel te moeilijk en aan sommige dingen had ik helemaal niet gedacht!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:13

Wij hadden ook van die foam puzzel tegels voor op het balkon. Echt ideaal.
Wij hebben op de flat gewoond tot mn dochter 2,5 jaar was. En we hebben ook nog een kleine zandbak op het balkon gehad, dat was feest. Maar wij hadden geen onderburen, en er konden geen mensen onder ons balkon door lopen (wij hoefden maar 6 treden omhoog in het portiek).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:29

hier heb ik een rietmat tegen de balkon rand om te voorkomen dat er iets naar beneden valt.
op de grond ligt een stuk kunstgras. was een reststuk wat over was dus voor 10 euro klaar. voelt lekker aan voetjes en knietjes, wordt niet heet en is heel snel droog.
hier zijn ze iets ouder maar ik heb in de hoek een schelp zandbakje staan met zand. zomers kan ik de deksel gebruiken voor water. ook heb ik een vierkant opblaasbadje wat ik normaal in de badkamer voor ze gebruik.
voor warme dagen heb ik een parasol en een schaduwdoek. geen ruimte voor parasolvoet maar ik heb het onderste gedeelte van de parasol met ty/raps aan het balkonhek vast gemaakt. bij warme dagen klik ik dan zo het bovenste gedeelte van de parasol erin.
verder aan het huis 2 ogen geschroeft. aan het schaduwdoek 2 karabijnhaken. die klik ik dan zo aan de ogen aan het huis vast en aan het hek en het hele balkon is in schaduw.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 15:06

Nou mijn zoontje heeft t balkon voor nu goed gekeurd. Behalve de vloerpuzzel moeten er alles nog doen maar dat maakt hem niks uit hihi

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:16

Nou mooi toch! Heeft het wel naar zijn zin zo te zien ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:31

Wat schattig,balkon ziet er toch veilig uit zo.