Een hiervan is eigenlijk hinderlijk, de rest moet ik zelf op kunnen lossen.

Ik schrap alles als ik er enige tijd moeite in heb gestoken. Plots zie ik in hoe stom het is, dat het niet gaat werken of dat het saai is.
Hoe ga ik hier mee om? Hoe maak je de juiste indeling van hoofdstukken van te voren zonder dat je er niet meer over gaat twijfelen?
Ik heb al meerdere keren geprobeerd om een indeling te maken en zo aan het schema vast te houden. Dit heeft tot nu toe niet lekker gewerkt, daarom ben ik dus benieuwd hoe jullie dit schema maken? Ik heb al snel de neiging om uit mijn losse pols te gaan schrijven, waardoor ik op een dead-end stuit.

Het probleem ligt niet aan het willen, want ik werk al een aantal jaar aan het verzinnen van concepten, maar ik loop steeds dood op dezelfde verhaallijnen en genres die me dan niet blijken te liggen.
Hoe kan je 'safe' aan je eerste werk beginnen?
(Ik zit in het schrijvers topic)
Ik hoor graag ervaringen en tips, omdat ik aankomend juli zeventien wordt en mijn verhaal echt voor mijn deadline af wil hebben. Dit is altijd al een doen n mijn leven geweest, dus hier ga ik dan ook voor!
Voor de geïnteresseerden: ik heb drie genres waar ik fijn in kan werken. Dit zijn fantasy/avontuur, dieren en real-life.
Alvast bedankt!