Vervoer Eindhoven-Hasselt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Vervoer Eindhoven-Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 20:48

Hallo,

Ik loop me al een tijdje rot te zoeken naar vervoer van Eindhoven naar Hasselt waar ik geen 3 uur voor in de bus/trein hoef te zitten.

Ik heb al gekeken naar de mogelijkheid om eerst naar Valkenswaard te gaan en daarvanuit de bus te pakken naar Hasselt, maar het probleem is dat de enige bus om 22 uur s nachts of om 5 uur s ochteds rijdt.

Heeft iemand een idee?

blue_sky

Re: Vervoer Eindhoven-Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:03

Ik weet niet of het je helpt maar er rijdt een rechtstreekse bus van Maastricht naar Hasselt. 1 u en 6 min en dan moet je natuurlijk eerst nog van Eindhoven naar Maastricht. Dat is wel een intercity. Verder geef ik je weinig kans. Het OV Noord/zuid is in Belgisch Limburg heel slecht.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:05

Volgens mij heeft Flixbus elke dag een verbinding Eindhoven-Hasselt, maar geloof dat dat ook telkens 's avonds is.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 21:09

Eerst naar maastricht is echt te ver en ik zoek een bus voor overdag.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:16

Zoek je vervoer voor elke dag? Misschien een oproep plaatsen via Bokt of een fb pagina om met iemand mee te rijden het laatste deel.

Ik weet namelijk niet hoe goed het eerste deel te doen Is maar die bus naar Hasselt Is ook niet alles.

Wel vind ik 3 uur reizen erg ver, en veel zul je het niet in kunnen korten. Is het voor werk of is het tijdelijk? Anders zou ik toch gaan kijken voor een huis oid in de buurt. Aan dit soort reistijden ga je op den duur kapot.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:17

Er bestaat een facebook groep: ik ga naar Nederland en ik neem mee.. Daar worden ritten van België naar Nederland en vice versa aangeboden, je zou het kunnen proberen of je daar een rit kan vinden. :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:18

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:22

Reken in de spits ook met de auto maar vlot anderhalf uur. De weg van Hechtel-Eksel naar Hasselt is altijd erg druk en vol stoplichten want geen snelweg.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:00

Het snelste is idd via maastricht naar Hasselt met OV. Het is wat het is helaas ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 13:15

Mijn vriend die woont in omgeving Hasselt, maar ik ben nog te jong voor een auto. Dankjewel voor de tips tot nu toe!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:17

Welkom in Limburg (BE)! Waar de Jenever het lekkerste is en het openbaar vervoer BAGGER! -O- -:(-

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 13:19

Granoek schreef:
Welkom in Limburg (BE)! Waar de Jenever het lekkerste is en het openbaar vervoer BAGGER! -O- -:(-

Ik vond het ook al raar dat er geen bus is van Eindhoven direct naar Hasselt of andersom, want Eindhoven is een hele grote stad. Maar het is gewoon bijna onmogelijk om met OV van Hasselt naar Nederland te komen en andersom.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:27

Ik ga ook met de auto naar Hasselt omdat het anders niet te doen is.
Als je geen 3 uur wilt reizen dan zou ik kijken of je met iemand mee kan reizen. :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:30

Het is hier in Limburg bijna onmogelijk om érgens te komen met OV, behalve grote steden :+
Ik woon net over de grens (letterlijk, ik woon langs de Maas en kijk uit mijn raam naar NL). Toch zou het mij +/- 2,5 uur kosten, wil ik met de bus tot aan de overkant van de Maas geraken. Ik moet dan met fiets naar Maaseik (6km), van Maaseik met de bus naar Maasmechelen, van Maasmechelen naar Maastricht Station. En daar kan ik dan een bus Maastricht-Echt nemen.

In de zomer is dit voor mij 5min te voet met het veerbootje.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:01

Je kan van Eindhoven naar Luyksgestel met de bus, dan de grensbus naar Lommel en dan de bus naar Hasselt, maar dan ben je inderdaad wel 3 uur onderweg. Belgisch Limburg is dramatisch qua OV.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:16

En die bus van Eindhoven - Luijksgestel doet er meer als een uur over .
Je zou een oproep moeten doen of er geen mensen die dag dat je wilt reizen van eindhoven naar België rijden en je mee kan rijden en dan stukje bus doen nog