Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:00

vikki schreef:
Uhm... ts woont toch in Bulgarije, en niet in Belgiƫ? Of haal ik nu mensen door elkaar...

Klopt, dus alle West Europese regels en plichten, zijn niet van toepassing.

KiMmK

Berichten: 537
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:34

Gewoon gaan en ervan genieten!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:37

Is het trouwens niet zo dat als jij een virusje meedraagt, je iedereen al lang besmet hebt voor je echt symptomen krijgt?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:42

Jeetje wat een wereld.. Ik sta hier echt van te kijken.

Hier in het bedrijf is het echt een halve doodzonde als je je ziek meldt en donderdag
kun je sowieso niet ziek zijn. Op je functioneringsgesprek moet je ook verantwoorden waarom
je elke keer afwezig was (datum + reden) en bij ziekte moet je het proberen te voorkomen door
maatregelen te nemen.. Echt belachelijk allemaal. Maar dit is wel totaal de andere
kant zeg.

Oke lang verhaal kort; geniet van je 'vrije' dagen en ga lekker naar dat feest.

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:47

Je zal maar hooikoorts hebben, zit je de hele zomer (ongewenst) thuis..... :D

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:53

xApple schreef:
Jeetje wat een wereld.. Ik sta hier echt van te kijken.

Hier in het bedrijf is het echt een halve doodzonde als je je ziek meldt en donderdag
kun je sowieso niet ziek zijn. Op je functioneringsgesprek moet je ook verantwoorden waarom
je elke keer afwezig was (datum + reden) en bij ziekte moet je het proberen te voorkomen door
maatregelen te nemen.. Echt belachelijk allemaal. Maar dit is wel totaal de andere
kant zeg.

Oke lang verhaal kort; geniet van je 'vrije' dagen en ga lekker naar dat feest.


Hoe verwachten ze dan dat je voorkomt dat je ziek wordt? :? Ik weet niet van tevoren of ik ziek word... Zou toch wel fijn zijn als ik daar wat tegen kon doen :')

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:01

Wat een onzin! Ik begrijp opzich wel dat ze niet willen dat je anderen aansteekt, maar als jij je totaal niet ziek voelt en alleen last hebt van de droge lucht..

Ik zou gewoon naar dat feestje gaan, je hebt immers gezegd dat je niet ziek bent dus waarom zou je je dan ook zo gedragen? Lekker gaan hoor, wat zul je een spijt hebben als je niet gaat omdat je niet ziek bent, maar door de werkgever wel zo wordt gezien en je je vriendin straks heel lang niet kan zien.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:11

LBLGypsyCobs schreef:
Is het trouwens niet zo dat als jij een virusje meedraagt, je iedereen al lang besmet hebt voor je echt symptomen krijgt?


Dit is bij een heleboel virussen zo ja, heeft totaal geen zin iemand die al aan het kuchen is naar huis te sturen dan :+

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 14:18

Nou word het nog mooier! Ik kom er net achter dat ze me geen 2 dagen zoals "gewenst", maar 4 dagen ziekteverzuim hebben gegeven! Heb ook alles maar even vertaald en blijkbaar heb ik toch een virusinfectie. Ziek voel ik me nog steeds niet. Ik ben vanochtend zelfs wezen hardlopen! Het feestje is overigens verzet naar morgen en ik heb besloten dat ik lekker ga. Maar heb als compromis zal ik dan maar niet drinken. Mocht ik dan collega's tegen komen is het toch net wat makkelijker uit te leggen als wanneer ik met een fles pils in m'n klauwen sta :')

En dan ga ik volgende week nog op vakantie ook. Ze zullen blij met me zijn op kantoor :+ *\o/*

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 15:24

Afbeelding

Op de positieve noot. Ik heb eindelijk eens tijd op van mijn balkonnetje te genieten. Het zonnetje schijnt en de temperatuur loopt tegen de 20 graden aan. Even ontspannen :)

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:26

Cubone schreef:
Maar heb als compromis zal ik dan maar niet drinken. Mocht ik dan collega's tegen komen is het toch net wat makkelijker uit te leggen als wanneer ik met een fles pils in m'n klauwen sta :')

Daar zou ik me niet druk om maken om heel eerlijk te zijn. Is ook zo uitgelegd. "Tja, ik ben niet ziek maar op kantoor dachten ze van wel, dus ze hebben me met ziekteverzuim gestuurd"