Enquête biologische producten Alblasserwaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne24

Enquête biologische producten Alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 14:59

Hallo allemaal!

Ik ben een student Dier- en Veehouderij aan de HAS Hogeschool Den Bosch en onderzoek met mijn projectgroep het consumeren van biologische producten in de Alblasserwaard. Wij werken mee aan een biologisch project bij een melkveebedrijf die meerwaarde aan zijn bedrijf wil creëren doormiddel van een webwinkel of website. Hiervoor wil ik jullie een aantal vragen stellen.
Zouden alleen degene die in/vlakbij de Alblasserwaard wonen de enquête in willen vullen? Dit geeft voor ons een beter beeld.

Door op onderstaande link te klikken, kom je bij de enquête. Het invullen duurt ongeveer 5 minuten.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=308874

Alvast bedankt! _/-\o_

Shanel

Re: Enquête biologische producten Alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:12

Ik heb 'm ingevuld!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:22

Ingevuld.
Allicht handig de vragen te nummeren, nu mag je soms vraag 6 overslaan, maar ze hebben geen zichtbaar nummer.

Verder vind ik de vraag hoeveel bent u bereid meer te betalen beetje te grofstoffelijk en zonder context. Ik heb daar 0 tot 5 euro in gevuld, omdat er niet bekend is om welk product het gaat en het is nogal een verschil 0 euro of 5 euro.

Qua afstand zou ik niet heel eind gaan rijden voor doosje biologische eieren oid, dus moet het net in de buurt zijn, wat in geval van een boerderij het al weer lastiger maakt, omdat die doorgaans niet in het dorp of de stad liggen.

Ik mis de mogelijkeid dat het bedrijf zijn producten aanbiedt via locale supermarkten, waarbij de afzetmarkt groter wordt (allicht de winst per product iets minder), maar je bereikt dan veel meer mensen. Heb om die reden maar webshop aangekruist.

Aan wat voor producten wordt er gedacht in die winkel bij die boerderij, aangezien er in 1 van de vragen staat, dat je zou kunnen zien hoe het geproduceerd wordt en waar het geproduceerd wordt, dat impliceert dat ze alles zelf produceren, wat niet haalbaar gaat zijn voor een heel divers asortiment.

Overigens zou ik een moord plegen voor die biologische boerderij die het voor elkaar krijgt om echt goed lekker ijs te maken, daar rij ik rustig stuk voor om en betaal ik meer voor.

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:24

Sjolvir schreef:
Ingevuld.
Allicht handig de vragen te nummeren, nu mag je soms vraag 6 overslaan, maar ze hebben geen zichtbaar nummer.

Verder vind ik de vraag hoeveel bent u bereid meer te betalen beetje te grofstoffelijk en zonder context. Ik heb daar 0 tot 5 euro in gevuld, omdat er niet bekend is om welk product het gaat en het is nogal een verschil 0 euro of 5 euro.

Qua afstand zou ik niet heel eind gaan rijden voor doosje biologische eieren oid, dus moet het net in de buurt zijn, wat in geval van een boerderij het al weer lastiger maakt, omdat die doorgaans niet in het dorp of de stad liggen.

Ik mis de mogelijkeid dat het bedrijf zijn producten aanbiedt via locale supermarkten, waarbij de afzetmarkt groter wordt (allicht de winst per product iets minder), maar je bereikt dan veel meer mensen. Heb om die reden maar webshop aangekruist.

Aan wat voor producten wordt er gedacht in die winkel bij die boerderij, aangezien er in 1 van de vragen staat, dat je zou kunnen zien hoe het geproduceerd wordt en waar het geproduceerd wordt, dat impliceert dat ze alles zelf produceren, wat niet haalbaar gaat zijn voor een heel divers asortiment.

Overigens zou ik een moord plegen voor die biologische boerderij die het voor elkaar krijgt om echt goed lekker ijs te maken, daar rij ik rustig stuk voor om en betaal ik meer voor.

Bedankt voor het invullen!

Goed dat er nog eens met een kritische oog naar gekeken wordt.
De vraag: hoeveel bent u bereid meer te betalen zaten wij ook over in discussie, het ligt er natuurlijk heel erg aan welk product en de hoeveelheid ervan.

Het projectbedrijf heeft biologische melkkoeien. De stierkalveren worden gecastreerd en als de ossen dan op goed gewicht zijn worden ze geslacht en wordt er biologisch ossenvlees verkocht. De koekalveren worden natuurlijk melkkoeien. De biologische melk gaat nu volledig naar de melkfabriek, maar een deel daarvan zouden ze dan ook in de boerderijwinkel/webshop willen verkopen. Daarbij heeft een dochter interesse in yoghurt / kaas maken. Daarnaast hebben ze nog bijen en schapen, waardoor ze ook biologische honing en schapenvlees/kaas zouden kunnen verkopen. Omdat zij vooral willen weten of er meer interesse is in een webshop of boerderijwinkel, is de enquete daar meer op gebasseerd.
Achteraf hadden we misschien in de intro van de enquete dit uit moeten leggen, dan had jij bijvoorbeeld daar beter op kunnen antwoorden.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:34

Gedaan, bedankt ook voor je toelichting. Ben ook wel benieuwd waar in Alblasserwaard het zou zitten bv. Ik woon zelf tegen Alblasserwaard aan

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:36

Ingevuld +:)+
Ik ben groot fan van de boerderijwinkels
En ga dan ook met regelmaat mijn vlees, eieren en kaas daar halen. Zoveel lekkerder!!
En super eerlijk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:07

Overigens zit er in de Alblasserwaard ook: http://www.biokaaskinderdijk.nl/
Die hebben al aardig aan de weg getimmerd en zijn nog aan het timmeren en zo zijn er daar al wel meer bedrijven.

Ik zou zeggen, biologisch echt lekker ijs en je hebt me echt tuk!!!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:15

Moet je minimaal 21 zijn? Want ik ben 19 maar kan mijn leeftijd niet invullen aangezien hij pas begint bij 21.

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 11:37

Zeepsop schreef:
Moet je minimaal 21 zijn? Want ik ben 19 maar kan mijn leeftijd niet invullen aangezien hij pas begint bij 21.

We moesten een leeftijdsgrens instellen en hebben daarom 21 jaar genomen omdat onze doelgroep 'volwassenen consument' is en omdat we zo in elke leeftijdsgroep 9 jaar verschil hebben zitten.
Als je hem evengoed wilt invullen, graag!

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 11:38

Eliana schreef:
Gedaan, bedankt ook voor je toelichting. Ben ook wel benieuwd waar in Alblasserwaard het zou zitten bv. Ik woon zelf tegen Alblasserwaard aan

De boerderij ligt in Noordeloos.