Ik ben nu 31, heb een lieve vriend, een koophuis, een hond en momenteel even tussen 2 banen.
Kinderen heb ik niet en heb niet het gevoel dat kinderen mijn leven zullen verrijken. Dus geen kinderwens (op dit moment)
Ik moet nu na 8 jaar op zoek naar ander werk, want m'n contract wordt beëindigd en heb op dit moment ook geen werk-verplichtingen meer. Ik zit nu dus thuis om me volledig te kunnen richting op mezelf en nieuw werk.
Maar op dit moment weet ik dus even niet meer wat ik nu precies zoek, wat ik wil met m'n leven. Niet qua werk en dus ook zoekende naar mijn "doel in het leven". Ik kijk soms jaloers naar mensen die het wel allemaal voor elkaar lijken te hebben, die ergens voor de volle 100% voor gaan zonder zich druk te maken om wat de rest van de wereld van ze vind.
Ik zie overal beren op de weg, ben bang dat ik voor gek wordt verklaard, dat ik domme keuzes maak.
Maar ik sta dus wel open voor andermans ziens/levenswijze, wil meer leren over hoe andere mensen in het leven staan.
Ik ben bang dat ik nu al een domme keuze heb gemaakt.
Juist door het gevoel te hebben om mezelf opnieuw te moeten uitvinden, heb ik (uit eigen beweging!) vandaag een soort van bijbelles gehad van 2 Jevoha's Getuigen. Ik vond het een heel fijn gesprek en 2 fijne mensen, maar wel een beetje een onbehaaglijk gevoel naderhand. Ik ben namelijk al vanaf het eerste contact bang voor wat anderen ervan vinden, heb het tot nu dan ook aan niemand verteld. Bang dat mensen me voor gek verklaren dat ik deze mensen überhaupt heb uitgenodigd, ookal vond ik het gesprek dus wel echt prettig. Ik heb een christelijke opvoeding gehad, maar 20 jaar er nooit meer iets mee gedaan. Vooral omdat ik tot nu toe een religie nu iets "van deze tijd" vond en nog steeds niet weet of het wel in mijn leven past.
Ik voel me dus letterlijk een zoekende in de woestijn en heb eigenlijk niet echt een vriendin waar ik dit mee durf te bespreken. Vandaar dus dit topic, want dat voelt toch veiliger zo vanachter de laptop
Om dus even mijn warrige verhaal een beetje te verduidelijken;
Doorgaan met deze zoektocht naar mezelf, maar wel via de huisarts/psycholoog/levenscoach, want dit is een typische "midlifecrisis"?
Of toch me verder verdiepen in meerdere religies om te kijken of ik daar vind wat ik mis in het leven?
Of een combi van beide?
Zijn er bokkers die ook met zoiets hebben geworsteld en wat hebben jullie gedaan? Hoe ging jullie omgeving hiermee om als je wel een vrij rigoureuze beslissing hebt gemaakt?

) 26 jaar en zelf ben ik een christen. Niet het type 'je mag niks doen op zondag' of het zingen van psalmen op orgelmuziek, maar ik noem mezelf meer een volger van Jezus. Ik vind het leven met God een avontuur en ik vertrouw volledig op hem, wat ontzettend veel rust geeft. Ik geloof dat God ontzettend veel van ieder mens houdt en dat hij dolgraag een relatie met ons wil aangaan en ook jou met open armen zou willen uitnodigen om hem te leren kennen (als liefdevolle vriend).