Help! Pluis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kobuss1

Help! Pluis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 13:57

Hoi allemaal, ik wilde jullie eens iets voorleggen. Ik heb namelijk twee nieuwe sweaters gekocht, t zijn grijze, en toen ik ze aan deed om te passen zaten mijn kleren daarna heeeeeeeeeelemaal onder de witte pluisjes.
Ik had ook nog een roze gekocht maar daar had ik dat niet bij. Eerder heb ik eens een grijze joggingbroek gekocht en daarbij had ik precies het zelfde. Alles onder de pluis.

Nu heb ik deze keer de grijze truien binnenstebuiten in de wasmachine gedaan gelijk, en ze gewassen. Toen ze er uit kwamen viel er nog steeds overal pluis ??!

Ben ik nu de enige met dit probleem en dat ik niet weet wat ik eraan kan doen? Of is er soms een mega goede tip voor die ik niet ken?

Help! Wie heeft een goed advies of tip voor de volgende keer? :?

Ik heb dit ook alleen met de kleur grijs van sweaters of joggingbroek. Andere kleuren niet das toch ook gek?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:02

Ik had t met mn turquoise werktruien.
Na een paar keer wassen liet ik nog een spoor van vermoorde smurfen achter,
dus benieuwd naar tips.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:04

Ik heb mijn pluis sjaal gewassen en daarna in de droger gedaan. Veel minder pluis. Moet het natuurlijk wel van een materiaal zijn dat tegen de warmte van de droger kan.

Solica

Re: Help! Pluis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:25

IK heb ook een trui die in het begin enorm veel pluisde. Na 2/3x hem gewassen te hebben komt er eigenlijk geen pluis meer uit..

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:18

Hmmmmm.... ik heb geen droger... dan wordt t dus gewoon nog n paar keer wassen denk ik...
(Trui straks versleten gewassen enzo voor ik m aan gehad heb :):) )

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:15

Mijn oma zei altijd dat je dan de trui even in de vriezer moet leggen. Of het werkt, geen idee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:27

Misschien helpt het om je trui te scheren? Dus met een scheermesje er voorzichtig overheen om de pluisjes weg te halen. Of gaat dat niet werken?