Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zou naar Zuid-Afrika gaan haha Emmaa_ schreef:Mijn hart zegt heel erg hart dat ik naar Rhodes moet gaan. Vooral om de vakken die ze aanbieden en om de ervaring. Mijn hersenen roepen alleen op de een of andere manier dat ik bang ben dat ZA gaat tegenvallen en dat ik daar dan een semester zit. Dat slaat natuurlijk nergens op want dat kan net zo goed gebeuren in Canada en dan zit ik even ver van huis. Het avontuurlijke in mij roept keihard dat ik gewoon naar ZA moet, juist omdat het uit mijn comfort zone is en ik mijn minor daar zo graag voor wil gebruiken..
Maar het is toch fijn om even te kunnen sparren en overleggen met mensen die verder helemaal buiten de situatie staan.
) of in ZA (lente/zomer).
Emmaa_ schreef:Het klimaat is absoluut niet doorslaggevend hoor, daar zou ik m'n keuze nooit van af laten hangen haha. Als ik naar ZA ga (wat wel waarschijnlijk is) zit ik daar in de lente-zomer. In de winter is het daar rond de 20 graden dus alsnog prima.
Magrathea schreef:Emmaa_ schreef:Het klimaat is absoluut niet doorslaggevend hoor, daar zou ik m'n keuze nooit van af laten hangen haha. Als ik naar ZA ga (wat wel waarschijnlijk is) zit ik daar in de lente-zomer. In de winter is het daar rond de 20 graden dus alsnog prima.
Nee dat snap ik, maar gewoon voor het contrast zou ik het wel weten hoor
Nou scheelt het dat de vakken die daar aangeboden worden ook wel echt een toevoeging zijn aan mijn curriculum.
Magrathea schreef:Ik neem aan dat je in september vertrekt? Dan zit je of in de winter in Canada ( nóg f*cking kouder) of in ZA (lente/zomer).
Huisgenoot van mijn vriend zou naar Stellenbosch gaan, gewoon vanwege het land, het schijnt er echt fantastisch te zijn. Mijn schoonmoeder gaat ook regelmatig voor haar werk die kant op en plakt er altijd een weekje vakantie aan vast.
Het buiten-je-comfortzone-stap-idee is wel ook iets wat het goed doet bij sollicitaties e.d.

Succes met je keuze en veel plezier met voorbereiden! Art_ofLiving schreef:Zuid Afrika is niet meer of minder een 'totaal andere cultuur' dan Canada hoor. Ik zit momenteel gewoon op de bank in een plaashuis van steen met elektriciteit en stromend water, niet in een plaggenhut met een buffelkop en een assegai aan de muur.Ik zou zeggen Zuid-Afrika. Canada heb je al gezien, en behalve dat Rhodes een vakkenpakket heeft wat erg bij je aansluit, kan je ook veel leren van de totaal andere cultuur.Succes met je keuze en veel plezier met voorbereiden!
Een ander land is altijd aanpassen, maar het is niet alsof je in Zuid Afrika tussen de leeuwen en de zebra's naar je colleges hoeft te lopen met een Xhosa tolk in je kielzog.
_Summerly_ schreef:Art_ofLiving schreef:Zuid Afrika is niet meer of minder een 'totaal andere cultuur' dan Canada hoor. Ik zit momenteel gewoon op de bank in een plaashuis van steen met elektriciteit en stromend water, niet in een plaggenhut met een buffelkop en een assegai aan de muur.Ik zou zeggen Zuid-Afrika. Canada heb je al gezien, en behalve dat Rhodes een vakkenpakket heeft wat erg bij je aansluit, kan je ook veel leren van de totaal andere cultuur.Succes met je keuze en veel plezier met voorbereiden!
Een ander land is altijd aanpassen, maar het is niet alsof je in Zuid Afrika tussen de leeuwen en de zebra's naar je colleges hoeft te lopen met een Xhosa tolk in je kielzog.