Zoontje van 3 wil absoluut niet naar KDV - Wie kan helpen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:04

Froukje schreef:
Maar wát is er zo erg aan een kind even bij zijn arm pakken om de aandacht te krijgen :? Dat snap ik nog steeds niet :n

Dat staat toch niet gelijk aan mishandeling?

Omdat mijn kind dan totaal dicht slaat ook qua emoties ej dan kan niemand nog wat bereiken. Dus dat is er zo erg aan dit zie je niet aan de buitenkant maar kan dus wel een hele verkeerde negatieve invloed op mijn kind hebben

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:13

Froukje schreef:
Maar wát is er zo erg aan een kind even bij zijn arm pakken om de aandacht te krijgen :? Dat snap ik nog steeds niet :n

Dat staat toch niet gelijk aan mishandeling?

Omdat ik niet vind dat een ander dat zomaar bij mijn kind mag doen zonder dat er acuut gevaar is. (Bv kind dreigt in een vijver te vallen of steekt zn vingers in het vuur of dreigt zo de straat op te rennen)

En in de context in dit topic ging het om iemand die het kind wel even stevig beet zou pakken en gaan vertellen dat ze heel boos wordt als ie nou niet ophoudt. Nou, dan heb je gewoon barweinig verstand van 2-jarigen want dat is gewoon een domme oplossing :') kinderen van die leeftijd hebben nog geen flauwe notie van hoe ze hun emoties moeten reguleren en een beetje agressie van buitenaf erbij gooit alleen maar olie op het vuur.

Ik vind het nogal maf om je eigen frustratie op het kind af te reageren terwijl je het kind juist wil leren dat hij een ander kind geen fysiek pijn mag doen als het gefrustreerd is. Waarom zou je het zelf dan wel doen als volwassene :?