Uit elkaar schuivende matrassen, ik wordt er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Uit elkaar schuivende matrassen, ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:24

Wie heeft de gouden tip voor mij (ons)?

Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer een half jaar samen, en delen een heerlijk bed.
Lekkere dikke matrassen, en zo'n top laag erop waardoor het niet 2 matrassen zijn maar 1 geheel.
Nu het probleem: de matrassen hieronder schuiven uit elkaar.
Ik rol naar het midden van het bed in mijn slaap en kom dus in dat gat te liggen waardoor ik, 1 heel slecht slaap en 2, 's ochtends gewoon ontzettend last van mijn rug heb.

We hebben alles wat in ons op kwam al geprobeerd.. Matrassen omdraaien, in alle richtingen die we ons maar kunnen bedenken. De bovenste laag omdraaien.. En dan gaat het 2 nachten goed en daarna beginnen we weer.
Het maakt ook niet uit waar ik ga liggen op het bed, of ik nu links of rechts lig, zo ver mogelijk van de gleuf vandaan.. Ik lig altijd in het midden als ik wakker wordt.

Nu snap ik dat het probleem is dat ik zo in het midden ga liggen in mijn slaap, maar hier heb ik natuurlijk geen erg in. Dan maar proberen iets te verzinnen waardoor de matrassen gewoon blijven liggen en ik niet meer in en gat lig..

Wie kent dit probleem en heeft de ideale oplossing? _/-\o_
Ik ben je dan ontzettend dankbaar, want ik begin langzaam te lijden aan een slaapgebrek :+

Goof

Re: Uit elkaar schuivende matrassen, ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:27

Antislip mat? Band er omheen? Haken aan de zijkant om hem tegen te houden?

zonnebloem18

Anti slip matjes onder het matras of een sjorband om te matrassen heen.
Op mijn werk hebben ze een t-stuk tussen de matrassen en dan een topper erop, maar ik weet niet hoe dat bevalt.

Britt

Liggen je matrassen wel vast in de ombouw?
Wij hadden er ook veel last van, toen we matrassen met afgeronde randen hadden. Die vormden teveel mee, waardoor ik ook altijd naar het midden rolde en tussen de matrassen kwam te liggen :+
Nu hebben we matrassen met 'rechte', gestikte randen en hebben we er helemaal geen last meer van. Maar dan moet de ombouw de matrassen wel goed bij elkaar houden, natuurlijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:28

faunty

Ikea heeft een schuimen ding wat je tussen de 2 matrassen kan stoppen waardoor het een geheel wordt , volgens mij heet het een matras wig.

karuna
Drukke kabouter

Hebben jullie een matrashoes eromheen of twee aparte en liggen de matrassen in een ombouw? Dan zou bij een stevig matras de boel niet aan de wandel moeten kunnen. Maar irritant is het wel. Kan me voorstellen dat het niet lekker slaapt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:30

Nee er zit idd geen ombouw omheen.
Het is een groot hoog bed, waarvan de matrassen er gewoon op liggen met daarop dan weer zo'n laag waardoor het 1 groot vlak is. Mijn vriend woonde er al dus het bed is van hem, durf ook niet te zeggen wat voor bed het is haha. (ga het even na vragen! )

Maar een band om de matrassen heen is misschien wel een heel goed idee! Dan kunnen ze in elk geval niet meer van elkaar af schuiven..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:33

Het bed is hiermee te vergelijken:

Afbeelding
Onderste deel het bed, middelste deel zijn bij ons dan de losse matrassen, en de bovenste laag is precies hetzelfde als wat wij hebben. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:37

Aha zo iets heb ik ook. Daar gaat de boel idd aan de wandel. Is een boxspring. Daar is weinig aan te doen. Dat probleem had ik hier ook altijd. Nu bed in mijn eentje en nu blijf ik wel in midden van matras liggen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:40

Ik lig dus ook in het midden en dan gaan ze schuiven haha.
Wel erg gezellig zo bij mijn vriend maar niet helemaal de bedoeling.. :')

Hoop dat mijn vader zo'n spanband heeft liggen dan kunnen we dat eens proberen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:40

Ik zou ook een spanband proberen. En ook de onderste blokken op een manier aan elkaar bevestigen.
Vervolgens dikke molton er extra overheen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:46

De onderste blokken zitten gelukkig wel aan elkaar. Het zijn echt alleen de matrassen onder die bovenste laag die weg schuiven, waardoor er in het midden van het bed een kuil ontstaat.
Ik heb er al een handje van om in het midden te gaan liggen en als daar een kuil ontstaat kan je er natuurlijk de klok op gelijk zetten dat ik in die kuil ga liggen in mijn slaap. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:48

waarom is een antislipmatje (rubber?) tussen de boxspring en de dikke matrassen niet een idee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:49

Leg er een simpele matrasbeschermer in de juiste maat onder, scheelt al heel veel. Of inderdaad van die antislipmatten, kun je bij zeeman/wibra kopen op rolletjes.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:01

Dat is zeker wel een optie. Ik wil eerst even proberen of het met die spanband lukt. Op dit moment hebben we het helaas niet breed dus alles wat ik kan besparen probeer ik te besparen. Als mijn vader een spanband heeft liggen en ik kan het daarmee oplossen; why not? :p Er zit een mooi hoeslaken overheen dus je zult het verder niet zien.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:02

De gouden tip vraag je
Ga naar Ikea
En koop een matras uit een stuk .
Had ook altijd dit probleem
En nu matras uit een stuk en slaap als een prinsesje

En spanbandjes koop je bij action voor een appel en een ei

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:03

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:03

Wij hebben dit ook. T stuk maakt het erger helaas. Anti slipmatjes van de ikea werken tijdelijk.
Lees dus mee voor dé oplossing.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:04

Dat antislip spul glijdt alsnog.
Bij ons glijden de kussens van de bank en hoeveel van dat spul je er ook onder propt, het blijft glijden.
Ik zou inderdaad gaan voor spanbanden, al dan niet in combinatie met zo'n wig.
Wij hebben gelukkig wel een 'normaal' bed, boxspring is er vorig jaar uit gegaan. Mede vanwege dit drama komt er nóóit meer een boxpsring!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:09

Ik zou het liefst gewoon 1 groot matras hebben..
Maar zoals eerder al aangegeven: momenteel bespaar ik liever op alles, totdat ik gewoon full time kan gaan werken (momenteel loop ik stage). Als de spanbanden zorgen dat alles op zn plek blijft liggen ben ik al blij! Dan kunnen we binnenkort wel kijken voor zo'n T stuk voor eronder. :j

In elk geval al ontzettend bedankt voor alle ideeën! Een spanband had ik nooit aan gedacht haha, en de rest wist ik niet dat het bestond.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:21

Bij ons maakt het T stuk het erger. Ik ga erop liggen waardoor het tussen de matrassen gepropt wordt en het dus nog erger/verder uit elkaar schuift.
Denk dat ik eens ga proberen om een 2 persoonsomtrek om de matrassen te doen, dan topdek erop en dan nog een hoeslaken. Misschien blijft het dan beter liggen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:24

2 spanbanden of stevige 2persoons matrasbeschermer rond beide losse matrassen om deze bij elkaar te houden. Of als je handig bent een rits aannaaien.
Een pont d'amour (T-stuk) gaat niets uithalen als je matrassen niet bij elkaar gehouden worden door het bedframe.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:27

Een antislip matje werkt redelijk. Ik heb nu tijdelijk twee matrassen op elkaar liggen ivm mijn zwangerschap. Maar moet toch regelmatig het bovenste matras even aanschuiven.

Een T-stuk houdt de matrassen niet bij elkaar en vult eigenlijk ook niks op, dat is dus geen oplossing.
Denk dat de spanband nog het beste werkt, zolang het niet je matrassen vervormt, want dat ligt ook voor geen meter :=

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:28

één matras is hier niet de oplossing omdat we allebei andere eisen een het matras stellen.

één hoeslaken helpt helaas ook niet.