Afgestudeerden gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMartJuH

Afgestudeerden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 00:18

Heey allemaal,

Voor school ben ik op zoek naar afgestudeerden. Voornamelijk naar afgestudeerden die geen baan kunnen vinden. Maar ook verhalen van andere zijn welkom!

Ben jij net afgestudeerd en kan je geen baan vinden, ken jij verhalen van andere? Dan ben ik op zoek naar jou!

Ik zou graag willen weten waarom je niet aan een baan komt. Hier mee kan ik dan voor school een service bedenken die dit tegen kan gaan.

Je mag je verhaal hier kwijt of in een pb'tje naar mij toe sturen.

Alvast bedankt!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:54

Ik weet niet of je nog steeds op zoek bent, maar ik ben zelf onwijs lang op zoek geweest naar een baan na mijn afstuderen!

Ik ben in augustus 2015 afgestudeerd aan de HvA, opleiding Media, Informatie en Communicatie.
Sinds het afstuderen in 2015 tot november 2016 (langer dan een jaar dus!) werkzoekende geweest.
Grootste probleem was in mijn geval het gebrek aan ervaring. Daarbij was ik ook niet te spreken over de opleiding. De opleiding was zo breed, dat ik van allerlei mega grote onderwerpen, maar heel kleine beetjes heb geleerd. Plus het was een hypeopleiding. Onwijs veel studenten (lees: 300 in omg. Amsterdam) die tegelijkertijd afstuderen en dus in dezelfde omgeving op zoek gaan naar een baan.
Vaak was het bij de vacatures waar ik op reageerde het geval dat er ruim 100 sollicitanten waren. Probeer dan maar net degene te zijn die daar uit wordt gekozen!
Uiteindelijk was mijn motivatie om te solliciteren ook een beetje weg, omdat ik toch nergens werd aangenomen. En als je geen motivatie hebt en je moet dan een goede motivatie gaan schrijven... Dat werkt niet kan ik je vertellen :')
Gelukkig uiteindelijk na meer dan een jaar solliciteren een leuke baan gevonden in mijn studierichting via een vacature in de krant. Met een niet zo heel spetterende motivatie toch op gesprek mogen komen. Waren 50 sollicitanten en daarvan mochten er 5 op gesprek komen, waarvan ik het uiteindelijk ben geworden! *\o/* Gelukkig want ik was echt een beetje klaar met dat solliciteren :')

xMartJuH

Re: Afgestudeerden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 11:42

Ja ik ben zeker nog opzoek!
Dankje voor je verhaal!! Ga ik zeker gebruiken in mijn onderzoek!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:52

Ik ben na mijn afstuderen vrijwel direct naar Duitsland vertrokken, omdat het in Nederland zo moeilijk was om een baan te vinden en het werk in Duitsland voor het oprapen ligt. Misschien is dat ook wel een interessant perspectief?

lovelys

Re: Afgestudeerden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:45

Ik ben in april 2015 afgestudeerd als basispsycholoog (bachelor en master gehaald dus) en kon geen werk vinden. Ik heb een half jaar voor niets gewerkt, maar daar werd ik weer weggebonjourd.

Het probleem zit hem erin dat je na deze 4 jaar gewoon niet klaar bent voor de praktijk. Je hoeft geen stage te lopen en hebt te weinig ervaring om direct zelfstandig te werken. Daarnaast zijn er veel te veel mensen die psychologie studeren.

Iedereen concurreert elkaar de tent uit helaas.