Pedofilie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:00

bruintje123 schreef:
_San87_ schreef:
Oh krijg nou wat. Weer wat geleerd :D.

Dat denk ik tenminste, zo begrijp ik de tekst daar :)

Maar hoe dan ook, een kindje van 6 moet altijd weg bij zulke viezerik, 18 of 16 maakt voor dat kleine kindje niets uit.


Hey inderdaad! En adolescenten zijn blijkbaar van 13 tot 24 jaar volgens wikipedia.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:01

15 of 16 maakt geen verschil, echt zorg dat dit stopt als dit nu gaande is.
Als dit iets van een paar jaar geleden is alsnog aangifte laten doen/ouders informeren!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:06

Omdat dit niet als discussietopic bedoeld lijkt maar om een persoonlijke situatie gaat, verplaats ik het topic van [NM] Nieuws en Maatschappij naar [LZP] Leven Zonder Paarden.

Moderatoropmerking:
En daar direct even achteraan: dit is uiteraard een gevoelig onderwerp, ik wil jullie dus vragen om respectvol te reageren en rekening te houden met elkaar en met TS, ook als zij wellicht niet veel meer over de situatie kan vertellen. Alvast bedankt!

Liseleen_

Berichten: 1081
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:13

Zoals anderen het ook zeggen, hoe het heet maakt niet uit, het is sowieso strafbaar! Daarnaast is het zeer schadelijk voor het kleine meisje en hebben beiden, dus ook de jongen, dringend hulp nodig. Allereerst moeten de ouders zo snel mogelijk op de hoogte worden gebracht!

Ook als jij nu betrokken wordt bij iets waar je je niet fijn over voelt, geef het aan bij jouw ouders of een andere volwassene. Ook als het niet een huidige situatie betreft, maar iets van vroeger.

prugelpiet

Berichten: 12584
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:16

Strafbaar. Sowieso.

Te lezen dat je in de war raakt door de stress, neem ik aan dat er wat meer speelt. Snel wat aan doen TS! Al vertel je het aan iemand anders die vervolgens stappen onderneemt. Niet laten varen, dit kan voor iedereen vervelende gevolgen hebben :(:)

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:25

Ik heb je een PB gestuurd. Neem dit alsjeblieft heel serieus.

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 22:53

Jes schreef:
15 of 16 maakt geen verschil, echt zorg dat dit stopt als dit nu gaande is.
Als dit iets van een paar jaar geleden is alsnog aangifte laten doen/ouders informeren!

En als het meer als 10 jaar geleden is?

troi
Berichten: 17026
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:03

Situaties zijn nooit zwart-wit en zonder meer te weten kan je moeilijk gelijk conclusies trekken. Maar zorgelijk is het zeker.

Als het lang geleden is ligt het aan de situatie of en wat ermee 'moet' gebeuren. Het belang van het jonge kind staat dan voorop. Dat is niet altijd gediend met veel aandacht hiervoor namelijk. Maar wellicht in dit geval juist wel. Dus moet voorzichtig en respectvol handelen voorop staan.

Wat is je link TS?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:09

Ja, volgens de definitie is dit pedofilie. Het slachtoffer moet jonger dan 13 zijn en de dader minstens 16 en minstens 5 jaar ouder dan zijn slachtoffer zijn.

Qerty
Berichten: 2015
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:11

Ik ben het absoluut met de rest eens dat dit iets is wat heel serieus genomen moet worden en kan goed begrijpen dat je hiervan in de stress schiet TS.

Maar ik zou ook oppassen met uitspraken zoals;

bruintje123 schreef:
Seksueel misbruik is het zeker en dus absoluut aangifte gaan doen en het kleine kind in bescherming nemen. Vandaag nog!!


Naar mijn mening is het enige juiste advies voor jou Zillionke, bespreek wat je hebt gehoord met je ouders, mentor of een andere volwassene met wie je dit denkt kunnen te bespreken zonder je vriendin daarmee in de problemen te helpen.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 06-03-17 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:12

zillionke schreef:
Jes schreef:
15 of 16 maakt geen verschil, echt zorg dat dit stopt als dit nu gaande is.
Als dit iets van een paar jaar geleden is alsnog aangifte laten doen/ouders informeren!

En als het meer als 10 jaar geleden is?

Ook als het meer dan 10 jaar geleden is de ouders of een vertrouwenspersoon (mentor oid) informeren.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:29

zillionke schreef:
Jes schreef:
15 of 16 maakt geen verschil, echt zorg dat dit stopt als dit nu gaande is.
Als dit iets van een paar jaar geleden is alsnog aangifte laten doen/ouders informeren!

En als het meer als 10 jaar geleden is?

Zedendelicten verjaren niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-kinderen

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:45

Luca03 schreef:
Dat is geen pedofilie aangezien dat de jongen niet meerderjarig is. Dit is wel seksueel misbruik.


Dit dus

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 04:46

Pedofilie is net als homofilie het hebben van een seksuele voorkeur. In dit geval voor jonge kinderen. Uitvoering hiervan os in het geval van pedofilie strafbaar. De dader moet in ieder geval boven de 13 zijn en daar is hier sprake van. Er is zeker sprake van misbruik, of er vanuit de jongen ook aprake van pedofilie is kan je eigenlijk niet zeggen

lovelyfiefy

Berichten: 5113
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 06:14

ik hoop toch echt dat TS hier gewoon melding van maakt.
Maakt mij niet uit hoe lang het terug is.
Dat staat voor altijd in dat kind zijn/haar geheugen gegrift.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:23

zillionke schreef:
Jes schreef:
15 of 16 maakt geen verschil, echt zorg dat dit stopt als dit nu gaande is.
Als dit iets van een paar jaar geleden is alsnog aangifte laten doen/ouders informeren!

En als het meer als 10 jaar geleden is?


ik vind het heel vreemd dat je een topic aanmaakt met eerst: een jonge 16 raakt meisje 6 aan, dan ineens 15 en 5 jaar..
en nu is het 10 jaar geleden gebeurd?

Wat is er dan precies gebeurd, het is duidelijker als je in 1 keer je verhaal schrijft inplaats van steeds stukjes toe te voegen of aan te passen.

Ir111

Berichten: 11974
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:48

Juist als het 10 jaar geleden is kun je je toch makkelijk vergissen in een leeftijd? Het leeftijdsverschil klopt nog steeds.

Ik kan me voorstellen dat TS hierover niet een heel verhaal open en bloot kan neerzetten.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:01

Ook nu nog aangifte doen, maak er werk van.
Ook al is die jongen nu 25, hij heeft toch aan een klein meisje gezeten en met de 15 weet je ook dat het fout is.
Wie weet doet hij het nog, nee misschien heeft hij spijt maar dan kan hij zijn spijt betuigen aan het slachtoffertje van toen wat haar verwerking van dit misschien wel ten goede komt.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:03

Ik snap opzich dat als het verjaard is dat diegene die nu 10 jaar ouder is misschien niet door die hele mallemolen wil. Vraag is dus of dat dit verjaart is/kan verjaren

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:04

xTweetyx schreef:
ik vind het heel vreemd dat je een topic aanmaakt met eerst: een jonge 16 raakt meisje 6 aan, dan ineens 15 en 5 jaar..
en nu is het 10 jaar geleden gebeurd?

Wat is er dan precies gebeurd, het is duidelijker als je in 1 keer je verhaal schrijft inplaats van steeds stukjes toe te voegen of aan te passen.


Misschien kun je je voorstellen dat dit niet zo eenvoudig is. TO deelt geen recept voor appeltaart met ons tenslotte.

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:09

Hi TS, Ik snap heel goed dat je niet het hele verhaal op Bokt wilt zetten en dat je er flink van in de stress zit. Ik kan niet zien hoe oud je bent, maar mocht je een goede band hebben met diegene die dit is overkomen en/of ouders of jouw ouders ga dan praten. Mocht diegene er niet meer mee zitten kan je het ook laten maar uit ervaring in mijn naaste omgeving weet ik dat dit je nog lang kan achtervolgen.
Ga met een ouder praten en kijk of er mentale steun of een uitlaatklep voor de "gedupeerde" gevonden kan worden. Aangifte is misschien een beetje overhaast, ga lekker praten of zorg dat de gedupeerde kan praten en kijk vanaf daar verder.

Sterkte met de situatie, ik snap dat je hier stress van hebt hoor! :(:)

fohadie
Berichten: 4312
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:29

Nu wil ik niet erg naar overkomen, maar pas op als het echt van een vriendin " van horen zeggen is."

Ik weet de situatie natuurlijk niet. Kan best zijn dat TS zichzelf bedoelt toen TS 5 was of misschien is TS wel de "dader." Maar het kan natuurlijk ook echt " van horen zeggen" zijn en misschien heeft die vriendin wel een erg rijke fantasie. Nogmaals, ik ken de situatie niet. Dus om nu aangifte te gaan doen terwijl er mischien helemaal niets gebeurt is...

Mocht je zeker weten wat er gebeurt is, en je alles weer naar boven wilt halen van 10 jaar geleden (ook voor jezelf, je zal een duidelijke verklaring moeten kunnen afleggen.. en misschien herinneringen naar boven moeten halen die je liever niet meer wilt hebben.) en je weet zeker dat de 15 jarige ook echt het meisje heeft betast, dan moet je aangifte doen.

Helaas heb ik ervaring in een valse aangifte, vandaar dat ik graag de andere kant belicht.

Om op je vraag terug te komen: Mocht de 15 jarige de 5 jarige sexueel hebben aangeraakt, dan is dat idd strafbaar. Of het pedofilie is kan ik niet te zeggen. Deed de 15 jarige dit eenmalig om " uit te proberen"? Of voelde de persoon zich ook echt aangetrokken tot het kind? KLinkt ziek, weet ik maar is wel een verschil tussen pedofiel of niet.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:33

De 5-jarige is nu dus 15 en geen klein kind meer. Laat deze persoon dan ook beslissen of er nog wat mee gedaan wordt. Je kunt het wel aangeven, maar dat is niet bepaald een prettige ervaring voor het eventuele slachtoffer. Soms kun je dingen beter laten rusten.

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:46

Ts, indien dit over jezelf gaat, zorg dat je het verteld aan iemand die je vertrouwt. En het is niet jouw schuld. Je komt nu op een leeftijd waarbij dit soort zaken veel impact kunnen hebben dus praat, desnoods via PB naar iemand die hier ervaring mee heeft.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Pedofilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:50

Vergeet niet dat je bij aangifte vaak hoort: er is niet genoeg bewijs dus we doen er niks mee. Terwijl je net alles tot in details aan 10 verschillende agenten hebt moeten vertellen.