Ik heb eind januari besloten om de knoop door te hakken, en ben gestopt met mijn studie (Associate degree functiegericht toerisme en recreatie, richting tourmanager). De praktische kant van de opleiding was leuk, maar het niveau qua studeren lag toch echt te hoog. De opleiding duurde in totaal 2 jaar, ik hoefde nog maar een half jaar en zou eigenlijk binnenkort op stage vertrekken naar Ecuador.
Wat een ontzettend dubbel gevoel heb ik hieraan over gehouden! Ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt door de opluchting die ik nog altijd voel doordat ik niet meer hoef. Ik heb 1,5 jaar lang boven mijn niveau proberen te presteren, en heb het gevoel dat ik nu eindelijk weer kan ademhalen, maar het voelt ook alsof er een enorme leegte is. Ik heb geen idee meer wat ik nu moet.
Het toerisme is iets wat ik leuk vind, maar waar ik op dit moment eigenlijk ook wel een beetje klaar mee ben.. Misschien dat dat wel weer komt. Nu ben ik tijdelijk wat meer aan het werk bij de Jumbo, hier sta ik in de keuken en ik vind dit erg leuk maar ik denk niet dat ik dit voor een echt lange tijd wil gaan doen. Maar wat dan wel?
Ik ben al tijden aan het Googlen, met mensen aan het praten maar ik kom er maar niet achter. Er is heel veel wat ik wel leuk vind, maar waarvan ik niet weet of het echt iets is voor mij. Ik weet überhaupt niet of dat ik weer wil studeren, of toch maar werken?
Ik ben nu een beetje de kant op aan het kijken van "iets met dieren". Erg vaag, daar ben ik me van bewust, maar van dieren word ik gelukkig. Iedere keer als ik op stal ben kom ik tot rust,en het lijkt me heel interessant om meer over verschillende soorten dieren te leren, en ook om bijvoorbeeld in een dierentuin te gaan werken, maar daar kom je natuurlijk niet zomaar terecht.
M'n moeder raadde me aan om een cursus Spaans in ieder geval te gaan doen. Dat staat goed op mijn cv en dit vind ik wel een heel leuke taal. Ik kreeg hier ook les in tijdens mijn studie dus ik zit nu op een goed beginnersniveau vermoed ik.
Zo, het voelt goed om dit van me af te schrijven. Ik vraag niet aan jullie om het perfecte antwoord te hebben, maar misschien dat er mensen zijn die mijn verhaal delen, en dit ook kwijt willen. Wie weet kom ik zo wel aan een richting die ik op wil, wie zal het zeggen
. Bedankt voor het lezen!
heb mhbo gedaan op de Rooi Pannen. Ik zit er misschien ook aan te werken om te studeren en te werken tegelijk, misschien dat dat voor jou ook een optie is? Politie heb ik ook gekeken, daar kan je ook leren en werken tegelijk maar dat was toch niet helemaal iets voor mij..