Goed en goedkoop matras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Goed en goedkoop matras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 20:57

Ik ben bang dat mijn nogal dure matras (600 euro) na 8 jaar al versleten is, er blijft een 'kont' in staan. Erg snel aangezien er gezegd werd dat pocketverenmatrassen 10-14 jaar meegaan. Dit was toen een aanbieding uit het topsegment, vergelijkbaar met Auping e.d. Ik vind de levensduur dus zeer slecht.
Dus nu ga ik langzaam kijken naar een nieuwe. Ik heb een voorkeur voor koudschuim. Pocketveren dus niet meer omdat dit niet lang meegaat. Traagschuim lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat dit na een jaar ofzo al het effect kwijtraakt.
Waar vind ik deze koudschuim matrassen betaalbaar/goedkoop? Er is immers uit onderzoek van o.a. de consumentenbond gebleken dat een goed matras niet duur hoeft te zijn. En als een ander matras na 8 jaar ook al weer af is, dan vind ik dat ik geen 600 hoef uit te geven. Dan kan dat ook wel voor minder. Ik heb een 2 persoonsbed voor mezelf alleen :D, dus moet een matras van 140 bij 200 zijn. Wie heeft er tips? Ikea? Andere winkels?
Graag geen discussie dat duur beter is. Dit is dus gewoon niet waar is al gebleken. Gewoon tips voor een betaalbaar matras, en zeker niet boven de 500 euro. Bij koudschuim minimaal hr50.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-03-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Goed en goedkoop matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:59

Zal maar even een open deur intrappen, draai je hem dan wel vaak genoeg om? En heb je anders misschien nog garantie? Mag toch hopen dat een matras van dat segment langer mee gaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:02

Bizzybijtje schreef:
Zal maar even een open deur intrappen, draai je hem dan wel vaak genoeg om? En heb je anders misschien nog garantie? Mag toch hopen dat een matras van dat segment langer mee gaat.

Uiteraard draai ik hem geregeld om. Ik heb er 2 lattenbodems bij, want er was niet een mogelijkheid voor 1 is mij toen verteld. En natuurlijk precies in het midden zit de 'kont'. Ik glij er gewoon naartoe.
Als ik het matras omdraai is het 1-2 nachten goed, en dan zit de 'kont' er weer in. En ik baal hier echt enorm van. Al een topmatras gekocht, maar dat helpt helaas niets.
Nu moet ik wachten tot het vakantiegeld, maar heb niet meer dan 500 over aangezien het lijkt of matrassen dus ook wegwerpprodukten geworden zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:03

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:06

Ikea!
Prima matrassen!!

( oke, oke, ik heb wel de duurste gehaald toen :P )

En je oude matras, gewoon even grof vuil regelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:08

Ik kan niet inloggen bij de consumentenbond ;(

Mijn huidige matras is dus ook enorm zwaar, ik kan die niet alleen van de trap krijgen. Omdraaien lukt me met veel kracht net. Is gewoon een gedrocht. Ik ga ook zeker niet over 1 nacht ijs. Geld is er pas in mij, maar dan zet ik Ikea op het lijstje, en dat Ravensberger (maar daar kan ik de matrassen niet zien en Ikea biedt de mogelijkheid dat ze je oude matras afvoeren).

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:12

:j Ik heb een Ikea matras en dat is eigenlijk wel prima! En ze voeren de oude af wat inderdaad echt heel handig is, zeker als jij zegt dat ze 'm zelf de trap niet af krijgt.

Je kunt natuurlijk checken waar ze de meeste garantie bieden?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:14

Ik ben ook alweer ruim 5 jaar erg tevreden met m'n ikea matras!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:17

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:19

Dan zou ik ook een 140 lattenbodem bij de Ikea kopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:23

Hannanas schreef:
Dan zou ik ook een 140 lattenbodem bij de Ikea kopen.

Ik heb 8 jaar terug echt dure lattenbodems gekocht. Dus ook niet zomaar wat. En die zijn immers gewoon goed. Bovendien zijn die lattenbodems van ikea zo te zien hetzelfde als wat ik heb, ook gewoon 2 bogen, maar zij nhet bij mij 2 losse stukken en niet 1 onhandig stuk. Dus dat heeft geen nut om die te vervangen. Ik heb dit gewoon:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10278728/

maar dan 2 losse stukken tegen elkaar die niet kunnen schuiven. Dus geen verschil.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-03-17 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:26

ik volg even mee,al een tijdje aan het rondzien,maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

hier ook zo'n loeizwaar ding die amper te draaien of verschuiven is,en is gewoon ook aan vervanging toe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:27

tengeltje11 schreef:
ik volg even mee,al een tijdje aan het rondzien,maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

hier ook zo'n loeizwaar ding die amper te draaien of verschuiven is,en is gewoon ook aan vervanging toe.

En dat is ook nog leuk afvoeren, ik wil dat ze dat ding gewoon meenemen.
Mijn huidige matras is 25 cm dik, een nieuwe mag max 20 zijn. Ook gewoon vanwege het gewicht.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:32

Ikea matrassen heb je in ieder geval lange garantie op. Dus mochten die slecht worden kun je zo terug naar ikea.

Je link doet het niet helemaal, maar volgens mij zou hij moeten verwijzen naar het Morgedal matras?
Die is best aardig getest, een 7,2

Lichaamsondersteuning rug
20%
7,2

Lichaamsondersteuning zij
20%
5,4

Ventilatie
6%
5,2

Veerkracht
6%
5,5

Nabewegen na omdraaien
5%
8,2

Levensduur
40%
8,4

Hanteerbaarheid
2%
10

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:34

Ja, die bedoel ik. Omdat die dus maar een lage dichtheid heeft twijfel ik over de kwaliteit. Maar de prijs van 230 euro is wel weer gunstig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:36

Consumentengids stond in januari dat Lidl goede matrassen verkoopt.
Het gaat om de: MERADISO-7-zones-koudschuim-matras-90-x-200-cm. Kost € 99,99

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:37

Wij hebben laatst ook na ongeveer 8 jaar onze pochetvering vervangen door een nieuwe met ook een soort van kunststof vering maar dan moderner waar de druk Ook kwa vering aangepast is aan de zwaardere stukken van je lichaam met een laag koudschuim erop. Was van Hasena en helaas totaal niet goedkoop en nôg zwaarder :o
Maar man wat een verschil: ik heb nu smorgens geen gewrichtspijnen meer in o.a mijn enkels *\o/*
Met Ikea matrassen kan mijn lijf niet zoveel, dat doet na een uur al pijn.
Bij sommige merken heb je een maand terug geef garantie trouwens.

Je oude matras even iemand laten helpen om het aan de straat te zetten als grofvuil langs komt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:39

Ik vind de ondersteuning bij zijligging echt wel een laag cijfer hebben. Bovendien zijn matrassen en wat men fijn vind zo verschillend. Ik kan alleen maar aanraden om te gaan proefliggen bij diverse zaken. Ga voelen wat je fijn vind. Ik heb diverse matrassen gehad bij beter bed vandaan en die bevielen mij prima.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:42

Wij hebben geen grofvuil helaas, dus je moet het zelf afvoeren. En om nu 3 maanden een matras in de tuin te hebben en telkens een stuk er af te zagen om in de container te stoppen is ook wel wat (heb dat met een bankstel wel gedaan, in 6 maanden was ik die geheel kwijt in de container).

Ik lig nooit op m'n zij, ik ben eigenlijk een buikslaper, en anders op de rug. Zij slapen ligt niet fijn. Het gekke is dat ik eigenlijk best online een matras durf te kopen. Als ze maar niet te hard of te zacht zijn en dat staat er gewoon bij immers.
Als ik in een winkel ga kijken ligt memoryfoam altijd het fijnst, maar ik ben bang dat na een half jaar het niet meer zo goed werkt. Dus ik heb zoiets van ik neem nu koudschuim, geen veren meer en dus ook geen memoryfoam. Dan heb je al een eerste selectie gedaan.
Ikea kan ik zo naartoe gaan om te kijken. Beter Bed ook wel, maar gek genoeg is mijn gevoel slechter over deze winkel. Dit komt ook omdat ze vaak van die 2 voor de prijs van 1 hebben en ik maar 1 matras nodig heb.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:46

Ik zou wel proefliggen hoor, ons matras was er in 4 gradaties en voor mij was maar 1 geschikt terwijl mijn man met 2 tevreden was. De overige vielen na 5 minuten liggen al af terwijl de opbouw hetzelfde is.

Heb je een trailer? Daar schuif je een matras zo in en dan bij het milieu park dumpen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:51

Sizzle schreef:
Ik zou wel proefliggen hoor, ons matras was er in 4 gradaties en voor mij was maar 1 geschikt terwijl mijn man met 2 tevreden was. De overige vielen na 5 minuten liggen al af terwijl de opbouw hetzelfde is.

Heb je een trailer? Daar schuif je een matras zo in en dan bij het milieu park dumpen.

Dat dus. Een minimaal verschil in matras kan in de praktijk een wereld van verschil maken in het ligcomfort.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:54

Ik ben fan van de matrassen van Roayl Health Foam. Ze hebben ook een koopjeshoek. Kijk maar eens op www.healthfoam.com

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:00

Germie, waarom zet je het matras niet als gratis af te halen op internet?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 22:01

Tiggs schreef:
Germie, waarom zet je het matras niet als gratis af te halen op internet?

Wat moet iemand met een oud matras? Als ik een nieuwe koop, dan wil ik de oude meteen kwijt. Geen geleur meer.