PS. ik ben hier zo onzeker over omdat ik niet zo veel vrienden had op de middelbare school en niet zo'n leuke tijd daar had.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ir111 schreef:Geen idee waarom maar ik heb een tijd buiten de randstad gewoond en daar vond ik het lastiger om contacten te leggen. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Maar als je gaat studeren zit je allemaal in hetzelfde schuitje, iedereen is nieuw en kent nog weinig mensen. Dan maak je vast snel nieuwe vrienden.
Ik vond het wel moeilijk om contacten te leggen in Amsterdam, oppervlakkig ging prima, maar echte vrienden maken is me niet gelukt.Femek2902 schreef:Grappig is dat, iedereen heeft andere ervaringenIk vond het wel moeilijk om contacten te leggen in Amsterdam, oppervlakkig ging prima, maar echte vrienden maken is me niet gelukt.
Maar ik heb wel gezien dat een groot deel van de studenten er wel prima in slaagde. Dus het zal met jou ook vast wel goedkomen.
)
Opzich was het contact maken niet eens het probleem, vervolgens een vriendschap opbouwen op basis van dezelfde interesses was wel een puntje. Ik vond namelijk wel dat de mensen in Amsterdam open stonden voor je, op hun eigen manier, maar ze staan zeker voor je open. Das wel anders als je in een dorpje ergens in Overijssel komt
Femek2902 schreef:Ik denk dat het vooral te wijten is aan het feit dat ik enkel voor Amsterdam heb gekozen toen omdat het praktisch was met inloten en vervoer. Amsterdam zelf vind/vond ik niets, wel voor een dagje weg oid, maar niet om te wonen/werken/studeren.
Ik ben namelijk best wel een plattelandspersoon, lekker met de paarden bezig, door de blubber rollen en vooral niet teveel nadenken over je uiterlijk. Echt zo'n dorps typetje zeg maar. Daar staan de meeste mensen in Amsterdam heel anders in, zij hebben juist eindelijk dat achterlijke dorp achter zich gelaten en zijn in de stad komen wonen. Drukte, gezelligheid en mensen zijn geweldig![]()
Natuurlijk generaliseer ik nu enorm, maar over het algemeen is dit wel waarom ik me niet thuis voelde in Amsterdam. (Naast dat ik het niet zo geslaagd vind om opweg naar school, drie keer bijna aangereden te worden door een tram, twee keer bijna omvergefietst te worden en m'n huid volgescholden te krijgen door een of andere bouwvakker omdat ik ergens heen liep waar hij stond![]()
![]()
)
Maar nogmaals: Meer dan genoeg mensen die in Amsterdam wel de tijd van hun leven hebbenOpzich was het contact maken niet eens het probleem, vervolgens een vriendschap opbouwen op basis van dezelfde interesses was wel een puntje. Ik vond namelijk wel dat de mensen in Amsterdam open stonden voor je, op hun eigen manier, maar ze staan zeker voor je open. Das wel anders als je in een dorpje ergens in Overijssel komt